Anadolu 'niversitesi tarafından 3. Engelsiz AöıkÖğretim alıştayı dÜzenlendi.ü
alıştayda, Anadolu 'niversitesi AöıkÖğretim Sistemine kayıtlı Özel gereksinimli Öğrencilerin sınav, eğitim-Öğretim sÜreöleri, materyal öeşitliliği ve erişilebilirlik konularında yapılan öalışmalar paylaşıldı, paydaşlarla gÖrÜş alış verişinde bulunuldu. Eğitimde fırsat eşitliği politikası ve yaşam boyu eğitim vizyonuyla aöık ve uzaktan eğitimde TÜrkiye'nin lider Üniversitesi olan Anadolu 'niversitesi, Özel gereksinimli bireylerin de AöıkÖğretim Sisteminden kolay ve 'engelsiz' yararlanabilmesi iöin öalışmalarını sÜrdÜrÜyor. Yapılan bu öalışmalar; her yıl dÜzenlenen öalıştayla, bu alanda öalışan akademisyenler, sivil toplum kuruluşları (STK) temsilcileri ile paylaşılıyor. ğrenci Merkezi Salon 2009'da geröekleştirilen öalıştaya; Anadolu 'niversitesi RektÖrÜ Prof. Dr. Şafak Ertan omaklı, AöıkÖğretim Sisteminden Sorumlu RektÖr Yardımcısı Prof. Dr. Selim Başar, AöıkÖğretim FakÜltesi Dekanı Prof. Dr. YÜcel GÜney, İktisat FakÜltesi Dekanı Prof. Dr. Şebnem Tosunoğlu, İşletme FakÜltesi Dekanı Prof. Dr. Celal Hakan Kağnıcıoğlu'nun yanı sıra dekan yardımcıları, Öğretim elemanları, Öğrenciler ile STK temsilcileri de katıldı.üü
Engelsiz Sanat Yarışması dÜlleri sahiplerini bulduü
alıştayda ayrıca 1. Uluslararası Sanat Yarışması kapsamında dÜzenlenen ÖykÜ ve fotoğraf yarışmalarında dereceye giren Öğrenciler de belli oldu. dÜle layık gÖrÜlen isimlere ÖdÜlleri, RektÖr Prof. Dr. Şafak Ertan omaklı ve AöıkÖğretim Sisteminden Sorumlu RektÖr Yardımcısı Prof. Dr. Selim Başar tarafından verildi. Fotoğraf dalında Ahmet Poyraz ve Yelda AkıllıgÖz ÖdÜlÜn sahibi olurken, ÖykÜ dalında ise Emine Nur Temiz ve Ayşe Sibel Ertival ÖdÜle lçyık gÖrÜlen isimler oldu. RektÖr Prof. Dr. Şafak Ertan omaklı, engelli bireylerin öalışmalarının yer aldığı sergiyi gezerek, sergilenen eserler hakkında bilgi aldı. te yandan, Eğitim FakÜltesi ğretim 'yesi Doö. Dr. Hıdır Karaduman ve Arş. GÖr. 'mran Alan'ın yÜrÜtÜcÜlÜğÜnde hayata geöirilen '3 Boyutlu Yazdırılmış Eserler MÜzesi', ğrenci Merkezi fuaye alanında katılımcıların beğenisine sunuldu.ü
çDaha iyiye ve mÜkemmele varmaya öalışıyoruzçü
alıştayın aöılışında konuşan Anadolu 'niversitesi RektÖrÜ Prof. Dr. Şafak Ertan omaklı, bu tÜr etkinliklerin engelli bireylere yÖnelik daha fazla farkındalık oluşturmak amacıyla dÜzenlendiğine dikkat öektiği konuşmasında, 'Bizler Özel gereksinimli ve dezavantajlı bireyleri her an Önemsiyor, hissediyor ve onlarla birlikte hayatı yaşamaya öalışıyoruz. BugÜn dÜzenlediğimiz öalıştay da bunun bir Örneğidir. Aynı zamanda bu tÜr öalıştaylar neticesinde, daha iyiye ve mÜkemmele varmaya öalışıyoruz. Bu nedenle de bu tÜr öalıştaylar, konferanslar, oturumlar ve paneller bÜyÜk Önem arz ediyor. Aksi takdirde kendimizi mÜkemmel zannederiz ve bu hayatın olağan akışına aykırıdır' ifadelerine yer verdi.ü
çHedefimiz farkındalık oluşturmakçü
Yaşamları boyunca insanların Önlerine pek öok engel öıktığına değinen Prof. Dr. omaklı, 'Biz de birer engelli adayıyız ve yaşamımızda başımıza bir şey gelmeyeceğinin de garantisi yok. Bizim iöin Önemli olan; bu sorunları nasıl öÖzebildiğimiz ve nasıl daha iyi hizmet verebildiğimizdir. Bizim alanımız eğitim. Bu nedenle de eğitim alanında neler yapabileceğimizin derdindeyiz. Aynı zamanda Anadolu 'niversitesinin, AöıkÖğretim Sisteminde 37 yıllık bir tecrÜbesi var ve buradan hareketle de bu tarz öalıştayların daha iyi bir şekilde dÜzenlemesine yÖnelik öalışmalarımızı sÜrdÜrÜyoruz. Buradaki hedefimiz; hem farkındalık oluşturmakhem de eğitim seviyesini artırmak' aöıklamalarında bulundu.ü
RektÖr omaklı'dan gÜö birliği vurgusuü
Anadolu 'niversitesi olarak paydaşlarla birlikte öalışmayı Önemsediklerini belirten RektÖr omaklı, ortak yÜrÜtÜlen öalışmaların etkisinden sÖz etti. Prof. Dr. omaklı, 'Bu alandaki paydaşlarımızın en Önemlisi; sizler ve Öğrencilerimizdir. Bunun yanında STK temsilcileri geliyor. O nedenle paydaşların bizimle hareket etmesi, her tÜrlÜ sorunu bize bildirmeleri ve bunlara yÖnelik öÖzÜm Önerilerini bizlerle paylaşmaları gerekiyor ki bizler de daha iyi işler ortaya öıkaralım. STK'lar, Öğrencilerimizin de aralarında yer aldığı paydaşlarla birlikte, ortaya öıkan sorunları daha kurumsal bir hçlde nasıl hÜkÜmet politikalarına öevrilebileceği konusunda bize yol gÖsteren ana yapılardır. Bu yÜzden de kendilerine olduköa değer veriyoruz. Biz burada kalabalık bir aileyiz' ifadelerini kullandı.ü
ç alıştayımızın verimli geöeceğini dÜşÜnÜyoruzçü
alıştayın aöılışında konuşan RektÖr Yardımcısı Prof. Dr. Selim Başar ise etkinliğe ilişkin olarak, ' alıştayımızın öeşitli gÖrÜşlerinin tartışıldığı, sorunların ortaya konulduğu ve bunlara uygun öÖzÜm Önerilerinin sunulduğu bir platforma dÖnÜşmesini sizlerden rica ediyorum. Bu tarz toplantıların iki boyutu var; birincisi sosyal bir sermaye olarak insanların birbirleri ile tanışması ve gÖrÜşmesi, ikincisi ise öeşitli sorunların ve Önerilerin ortaya konulması. Biz bu anlamda öalıştayımızın verimli geöeceğini dÜşÜnÜyoruz' diye belirtti.ü
çEtkinliğimiz artık geleneksel hçle geldiçü
AöıkÖğretim FakÜltesi (A F) Dekan Yardımcısı Doö. Dr. Mehmet Fırat konuşmasında; AöıkÖğretim Destek Birimi'nin, Özel gereksinimli ve dezavantajlı Öğrencilere yÖnelik yÜrÜttÜğÜ öalışmalar hakkında bilgiler verdi. alıştayın artık geleneksel bir hale geldiğini vurgulayan Doö. Dr. Fırat şÖyle konuştu: 'Buradaki temel amacımız; Özel gereksinimli ve dezavantajlı Öğrencilerimize yÖnelik geröekleştirdiğimiz öalışmaları, kamu ve sivil toplum kuruluşlarımızın temsilcileri, Öğrenci ve aileleri ile paylaşmak. Bunun yanında onların gÖrÜşlerini, Önerilerini almak ve bu doğrultuda sistemde gÜncellemeler ve yenilikler yapmak. Etkinlik sonunda oluşturduğumuz kitaplar da bu öalışmalarımızın kayıt altına alındığının ve sisteme entegre edildiğini gÖsterir niteliktedir. Her yıl bu etkinlik kapsamında öeşitli yarışmalar da dÜzenliyoruz. Bu yıl da katılımcılarımız 'Engelsiz Sanat Yarışmaları' kapsamında geröekleştirilen Engelsiz Fotoğraf Yarışmasının öıktılarını burada gÖrebilecekler. Bunun yanında kısa film, kompozisyon, ÖykÜ ve deneme yarışmalarımız yer alıyor.'ü
Panelde Özel gereksinimli ve dezavantajlı bireyler ele alındıü
alıştay, aöılış konuşmaları ve sergi aöılışının ardından ise Özel gereksinimli ve dezavantajlı bireylere yÖnelik olarak geröekleştirilen panel ile devam etti. TÜrkiye Engelsiz Bilişim Platformu KoordinatÖrÜ ve Manisa Celal Bayar 'niversitesi ğretim 'yesi Dr. ğr. 'yesi Mustafa zhan Kalaö'ın moderatÖrlÜğÜnde geröekleştirilen panelin ilk oturumunda; Anadolu 'niversitesi AöıkÖğretim FakÜltesi Dekan Yardımcısı Doö. Dr. Mehmet Fırat, 'Anadolu 'niversitesi AöıkÖğretim FakÜltesi Erişilebilirlik alışmaları', MEB Uzman Psikolojik Danışmanı İbrahim Elibal 'Eğitim- ğretim Materyallerinde Erişilebilirlik', EGED Uzaktan Eğitim Akademisi KoordinatÖrÜ Demet Budak, 'Uzaktan Eğitim Akademisi', TÜrkiye İşitme Engelliler Spor Federasyonu'ndan Hasan Dikyuva, 'İşitme Engelliler Aöısından AöıkÖğretim Sisteminin nemi ve Yaşanan Sorunlar' konu başlıklarında sunumlarını geröekleştirdi.ü
Anadolu 'niversitesi AöıkÖğretim FakÜltesi'nde Dr. ğr. 'yesi etin Polat'ın moderatÖrlÜğÜnde yÜrÜtÜlen panelin ikinci oturumunda ise Anadolu 'niversitesi Eğitim FakÜltesi ğretim 'yesi Doö. Dr. Ramazan Akdoğan ve Avukat Serhat Kaşıkara konuşmalarını geröekleştirdi. Panelin ardından ise öalıştay, grup öalışmalarıyla devam etti. Toplamda 6 grup öalışmasının yer aldığı program ise şu şekilde:ü
alıştay, grup öalışmalarının öıktılarının katılımcılarla paylaşılmasının ardından sona erdi. alıştay programı kapsamında ise 24 Haziran Pazartesi akşamı ğrenci Merkezi Salon 2016'da Anadolu 'niversitesi AöıkÖğretim Sistemi tarafından Engelsiz TÜrk Halk MÜziği Topluluğu konseri geröekleştirildi. Konserde engelli mÜzisyenler, performanslarıyla dinleyenlere keyifli anlar yaşattı.
Anadolu Üniversitesi’nden '3. Engelsiz Açıköğretim Çalıştayı’
Yorumlar
Trend Haberler
Zihni Çalışkan'dan Eskişehirspor paylaşımına Gönderme
Tırnak kabusu 1 saatlik ameliyat ile sona erdi
’Eskişehir Sosyal Konut Projesi’ başvuruları başladı
Nebi Hatipoğlu'ndan TOKİ Müjdesi
Ülkü Ocakları Genel Merkezi’nin Terasında Safran Hasadı!
Yabancı uyruklu kız çocuğunu taciz eden muavin adliyede

