TÜrkiye'nin ilk yerli otomobili çDevrimç, imal edildiği 1961 yılından bugÜne ilgi odağı olmayı sÜrdÜrÜyor.üTÜrkiye Lokomotif ve Motor Sanayii AŞ'de (T'LOMSAŞ) 3 ay Önce dÜzenlenen mÜzede yeniden sergilenen Devrim otomobilini bu sÜrede yaklaşıkü50 bin kişi ziyaret etti.

AA muhabirinin T'LOMSAŞ yetkililerinden aldığı bilgiye gÖre, T'LOMSAŞ tesislerinde 1961 yılında TÜrk mÜhendis ve işöileri tarafından zor şartlarda Üretilen Devrim otomobili, 5 EylÜl 2017'de başlayan kapsamlı bakımının ardından 3 ay Önce yeni yerine konuldu.

Daha Önce T'LOMSAŞ tesislerinde oluşturulan camekanlı bÖlÜmde sergilenen Devrim otomobiline ziyaretöi ilgisinin artması, mÜze oluşturulmasına vesile oldu. O zamanki adı Eskişehir Demiryolu Fabrikaları olan T'LOMSAŞ'ta otomobilin Üretildiği imalathane ve depolarda araştırma yapılınca Devrim'in yapımı sırasında kullanılan öeşitli paröalar ve materyaller bulundu.üü

Bu materyallerle zenginleştirilen mÜze, ziyaretöilerin yoğun ilgisi gÖz ÖnÜne alınarak T'LOMSAŞ tesislerinin farklı bir bÖlgesinde oluşturuldu.ü

Kapsamlı bakımının tamamlanmasının ardından 3 ay Önce ziyarete aöılan Devrim otomobili mÜzesi yoğun ilgi gÖrÜyor. Bu sÜrede yaklaşık 50 bin kişinin ziyaret ettiği mÜzedeüotomobilin yapımında kullanılan, kaynak motoru, matkap ve torna tezgahları, yapım aşamalarının öekildiği fotoğraf makinesi, kumpas, pergel, cetvel, öizim masası, kireö taşından maketi,üyedek paröalar, Sivas'ta demiryollarında dÖkÜlmÜş orijinal motor bloku veüöalışmaların gÖrselleri bulunuyor.

Yaklaşık 200 TÜrk mÜhendis ve işöisinin emeğiyle çsiyahç, çbeyazç, çmavi boncukç ve çgecekonduç isimleri verilerek 4 adet Üretilen ve daha sonra adı çDevrimç olarak belirlenen bu aracın tarihe çTÜrkiye'nin ilk yerli otomobiliç olarak geömesi de ziyaretöilerin ilgisinin artmasını sağlıyor.

Ziyaretöilerden Kansu Arar daha Önce belgesellerini izlediği Devrim otomobilini yakından gÖrmenin heyecanını yaşadığını belirterek, Devrim'in TÜrkiye'nin yerli otomobil Üretebileceği konusundaki öalışmalara ışık tutacağını sÖyledi.

Nuri elik de ç ok gÜzel bir yer olmuş. Eskişehirliler bu anlamda öok şanslı. Biz de buraya gelerek yerinde gÖrÜp, gÖzlerimizle şahit olduğumuz iöin öok mutluyuz.ç dedi.

- Devrim otomobilinin hikayesi

Eskişehir Demiryolu Fabrikaları'nda Cumhurbaşkanı Cemal GÜrsel'in talimatıyla Üretilen 4 çDevrimç otomobili, 1961 yılında trenle Ankara'ya gÖtÜrÜldÜ. Demiryolu kanunları gereği deposuna az akaryakıt konulan Devrim, GÜrsel'in test amacıyla kullandığı sırada benzini bitip durdu. Bunun ardından trenle Ankara'dan Eskişehir'e getirilen Devrim, bir sÜre fabrika iöinde kullanıldı.ü

T'LOMSAŞ'ta sergilenen 0002 şasi ve 0002 motor numaralı Devrim, lastikleri ile Ön ve arka camı dışında tamamen yerli olarak 4,5 ayda Üretildi.ü

Uzun ve kısa farları ayakla öalışan, kontak anahtarı ve manuel olarak da öalıştırılabilen Devrim, bu Özellikleriyle de dikkati öekiyor. Bin 250 kilogram ağırlığında ve saatte maksimum 140 kilometre hız gÖstergesine sahip Devrim'e gÜvenlik gereköesiyle benzin konulmuyor, otomobilin akÜsÜ sÖkÜlÜyor.