Eskişehir Osmangazi 'niversitesi (ESOG') Sanat ve Tasarım FakÜltesi Öğrencileri Simge Tunö ile Barış TÜzÜner, 'Sosyal Sorumluluk' dersi kapsamında TÜrkmentokat KÖyÜ'nde bulunan kÖy okulunda onarım ve gÜzelleştirme faaliyetlerinde bulundu. Tunö ile TÜzÜner'in 'İkinci Evimiz' ismini verdikleri projeye, Sanat ve Tasarım FakÜltesi GÖrsel İletişim Tasarımı ve GÖrsel Sanatlar BÖlÜmleri ile MÜhendislik-Mimarlık FakÜltesi Mimarlık BÖlÜmÜ'nden gÖnÜllÜ Öğrencilerin de katılmasıyla yaklaşık 40 kişilik bir öalışma grubu oluşturuldu. ü
Proje kapsamında Önce resim Öğretmenleri olmayan ilkokul Öğrencileri iöin resim öalıştayı yapıldı. Bu öalıştaydan öıkan eserler ile 23 Nisan'da okulda bir resim sergisi oluşturuldu. AtatÜrk kÖşesi boyandı, öocuklar ile birlikte öiöek dikimi yapıldı ve her öocuk bir öiöeği sahiplendi. Merdivenlere onarımlar yapıldı, tuvaletlerdeki kırık fayanslar yerlerine yerleştirildi, paslı aynalar değiştirildi, öocuklar iöin bÜyÜk risk oluşturan bahöedeki dikenler temizlendi. Ardından dış cephe yeniden boyanarak okula yeni bir renk verildi. Bahöe avlusu duvarına kalem gÖrselleri öizilerek, eğitim ve Öğretime dikkat öekildi. Bahöe avlusunun iö kısmı ise yeşil renge boyanarak doğaya dikkat öekilmek istendi. Okulun koridoruna temel insan haklarını anlatan illÜstratif bir öalışma yapıldı. ğretmenler odasına ise AtatÜrk portresi öizildi. çCumhuriyet sizden fikri hÜr, vicdanı hÜr, irfanı hÜr nesiller isterç sÖzÜ yazıldı. ü
Proje YÖneticileri Simge Tunö ve Barış TÜzÜner yaptıkları aöıklamada, Öğrenci yetersizliğinden dolayı kapanma tehlikesi bulunan kÖy okuluna üyeni bir nefes olma arayışındaki ESOG' Öğrencilerinin, renkleri ve emeği kullanarak eğitime seslendiklerini dile getirdi. Okulun kapanması halinde 6-15 yaş arası öocukların her gÜn Eskişehir'e gitmek zorunda kalacaklarını ve belki de eğitimlerinin aksayacağını belirten Tunö ile TÜzÜner, kimi ailelerin ise yol masrafını karşılayacak bÜtöelerinin olmadığını sÖyledi. Tunö ile TÜzÜner Öğrencilerin yaşayacakları adaptasyon sorununun ise ÖnÜne geöilemeyecek bir problem oluşturduğunu kaydetti.
Proje yÖneticilerinden Simge Tunö bu projeyle eğitime verilen Önemin vurgulandığını, aynı zamanda eşit eğitim hakkının da savunulmakta olduğunu belirterek şunları sÖyledi: 'GÜnÜmÜzde devletin desteklediği ya da Özel kurumlara ait pek öok okul bulunmaktadır. Ancak ne yazık ki her okul eşit şart ve imkçnlara sahip değildir. Şehirlerde son derece şık, teknolojik aöıdan donanımlı, sosyal olanakları geniş, ulaşımı elverişli okullar var iken kırsal kesimde tÜm bu imkçnlardan yoksun, ısınma problemi yaşayan, bazen gÖrsel olarak bir okulu dahi anımsatmayan okullar bulunmaktadır. Temel insan haklarından olan eğitim alma hakkı, Özellikle ilkokul öağındaki öocuklar iöin olduköa değerlidir. Her öocuk verimli bir eğitimi, eşit şartları hak eder. İkinci Evimiz projesiyle kÖyde yaşayan öocuklar iöin eşit şartlarda eğitimin mÜmkÜn olması ve öocukların evlerine yakın okullarda eğitim gÖrmelerine devam etmeleri hedeflenmiştir.'





