Hayal’den Uluslararası Bir Farkındalık Çalışması (eTwinning)
T.C. Milli Eğitim Bakanlığına bağlı, Eskişehir Odunpazarı İlçesinde yer alan Hoca Ahmed Yesevi Anadolu Lisesi öğrencileri ve danışman öğretmenleri birlikte çalışarak Uluslararası bir farkındalık çalışmasına imza attılar.
Hoca Ahmed Yesevi Anadolu Lisesi Edebiyat öğretmeni Özlem Demirci Hanım ve İngilizce Öğretmeni Songül Esen Özbey Hanım’ın danışmanlığında, öğrenciler Samira K, Cahide V, Emine K, Neriman Ç, Sıla T, Tuğba K, Tülin H, Yadigâr K, Irmak A, Sena E, Fikret K, Leyla T, Nisanur Y, Medine Reyyan Ü’nün katılımıyla oluşturulan proje ekibi, gıda atıkları, gıda atıklarını azaltma ve geri dönüştürme yolları hakkında yaptıkları uluslararası eTwinning projesiyle farkındalık kazanıyor ve kazandırıyor.
Ekip, 2022 Ocak ayında başlattıkları ve kuruculuğunu üstlendikleri ‘Food Waste with its 4Rs’ isimli eTwinning projesini, İstanbul, Polonya, Litvanya, Macaristan ve İtalya (Uluslararası Pendik Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi-İstanbul, Zespół Szkół w Strzelcach Krajeńskich-Polonya, Kėdainių „Atžalyno“ gimnazija-Litvanya, Fekete Istvan-Vorosmarty Mihaly Altalanos Iskola,Gimanazium-Macaristan ve ISIS “Europa”-İtalya) işbirliğinde yürüttüler.
Proje danışman öğretmenleri, Özlem Demirci Hanım ve İngilizce Öğretmeni Songül Esen Özbey Hanım yaptıkları açıklamada ‘Tüm öğrencilerimiz gıda atıklarının nedenleri ve sonuçları hakkında araştırmalar yaptılar. Yabancı akranlarıyla ülkelerindeki gıda atıklarıyla ilgili durum değerlendirmesinde bulundular. Bir sonraki aşamada ise, gıda atıklarını azaltma ve geri dönüştürme üzerine kamu spotları oluşturdular. (https://foodwastewithits4rs.blogspot.com).
Bunun yanı sıra proje öğrencilerimizle, ‘Dönüştür Gitsin’ ekibiyle (https://www.instagram.com/donusturgitsin/) online olarak etkinlikler gerçekleştirdik. Etkinlikle, gıda atıkları hakkında daha detaylı bilgi almanın yanında hayatın içinden örneklerle gıda atık oluşumunun nasıl engellenebileceği veya azaltılabileceği üzerine çeşitli uygulamalar yaptık. Son olarak ise, yabancı akran ve öğretmenlerce oluşturulan takımlar tarafından öğrencilerin, açık bir kaynak olarak kullanılabilecekleri ve gıda atıklarıyla ilgili interaktif öğrenmede fark oluşturacak, aynı zamanda öğrencilerimiz farkındalıklarını arttıracak bir e-kitapçık oluşturma üzerine yoğun bir çalışma programı oluşturdular, devam ediyorlar’ dediler.