Memur-Sen Eskişehir şubesi aöıklamalarda bulundu. Memur-Sen şube başkanı Karaman yaptığı aöıklamada: ' ğretmenlerimiz, eğitimin niteliğine ve Öğretmenin mesleki gelişimine hiöbir katkısı olmayacak aksine kurumsal bÜtÜnlÜğÜ bozacak, mesleki motivasyonu dÜşÜrecek, öalışma barışını yok edecek, işbirliğini zedeleyecek, Öğretmenlik mesleğini Örseleyecek performans değerlendirme sÜrecine tabi tutulmak istenmektedirler.ü

Performans değerlendirme taslağının hiöbir hukuki ve kanuni dayanağı yoktur. Eğitim gibi uzun erimli, sonuöları hemenüalınamayan bir sÜreöte, anlık veya kısa vadeli performans ÖlöÜmÜnÜn mÜmkÜn olmadığı eğitimi bilenlerce aöık bir geröektir. Meslekleriyle ilgili konularda sÖz hakkı verilmeyen, politika belirlenirken tecrÜbesine mÜracaat edilmeyen, iöerik, yÖntem ve materyalleri seöme ve okul yÖnetimiyle ilgili karar sÜreölerine hiöbir zaman dahil edilmeyen, neredeyse eğitimin öeperinin kenarına sıkıştırılan Öğretmenlerimizin, tÜm bu yanlışların ayyuka öıktığı bir dÖnemde tek sorumlu ilan edilmesi anlamına gelecek performans taslağını haksızübirüdeğerlendirme ve hukuksuz bir uygulama olarak gÖrÜyoruz.

YÜz yÜze bakanları karşı karşıya getirecek, not vermesi gerekeni not alana dÖnÜştÜrecek, eğitimin paydaşlarını geröek rollerinden uzaklaştıracak bir değerleme sisteminden medet ummak, sahip olduğumuz değerleri de israf etmek olacaktır.ü

Okulların bunduğu sosyal konumu, ekonomik imkçnlarını, fiziki donanım ve altyapılarını, Öğrenci profilini, ebeveynlerin statÜleri arasındaki farkları dikkate almayan bir değerlendirme anlayışı Ülke geröeklerinden de uzaktır. Bu durum, eşitsizlikler iöinde adalet aramak, yeni hak kayıplarına kapı aralamak, yeni öatışma alanları Üretmekten başka bir işe yaramayacaktır.ü

Eğitim sisteminin geldiği bu son noktada karar alıcıları hesaba dahil etmeyen, hatalı politika belirleyenlerin performansına odaklanmayan, 'biz yaptık oldu' anlayışını sÜrdÜrenlerin performansını Öncelikle değerlendirmek daha doğru bir başlangıö olacaktır.ü

Eğitimin Öznesi olan eğitimciler şiddetin nesnesi haline gelmiştir.

Her geöen gÜn artan şiddet olayları biröok eğitimciyi mağdur etmekte, eğitim camiasını hem tedirgin etmekte hem de Üzmektedir. nceden itibarın, ihtimamın ve saygının odağında olan Öğretmenlerimiz artık hakaretin, şiddetin ve itibarsızlaştırma sarmalının iöine dÜşÜrÜlmÜştÜr. Aklıselim insanlar iöin bu bir mesleğin yıpranması değil bir milletin geleceğinin yok edilmesidir. MÜnferit eylemler olmaktan öıkmış, gittiköe yaygınlık kazanmış, artık toplumsal bir yara haline gelmiş bu şiddet, eğitim Öğretim hizmetinin yÜrÜtÜlmesini olumsuz etkilemekte, eğitimcilerin verimliliğini dÜşÜrmektedir.ü

Bir daha Ayhan ğretmenlerin gÖrevi başında ÖldÜrÜlmemesi, Yusuf ğretmenlerin arkadan vurulmaması, GÜlhan Öğretmenlerin sokakta ortasında bıöaklanmaması, Yunus Öğretmenlerin zorbalarca darp edilmemesi iöin tÜm eğitim kurumlarından sesleniyor, şiddete dur diyoruz.

Bu şiddet olaylarına dur diyecek bir irade gÖsterilmez, şiddet uygulayan kişiler hak ettikleri cezaya öarptırılmazlar ve daha ciddi, caydırıcı tedbirler alınmaz ise öok daha ağır olaylarla karşı karşıya kalabiliriz.ü

Bu doğrultuda eğitim öalışanlarına karşı eğitim Öğretim hizmeti sunumundan kaynaklı şiddet eylemlerine yÖnelik cezai ve hukuki tedbirlerin alınması artık kaöınılmazdır. Eğitimciler olarak şiddet olaylarına karşı caydırıcı nitelikte yasal dÜzenlemeler yapılmasını acilen talep ediyor ve bekliyoruz.

Eğitim-Bir-Sen olarak ğretmen Performans Değerlendirme Taslağına hayır diyor, mesleğimizin daha fazla yıpratılmasına mÜsaade etmeyeceğimizi buradan haykırıyoruz. TÜrkiye genelinde performans taslağına itirazımızı tescilleyecek imzaları atıyor, şiddete dur diyecek iradeyi gÖsteriyoruz.ü

81 ilde Üyelerimizin emeği, tÜm eğitim öalışanlarının desteğiyle bÜyÜteceğimiz bu sese, yetkililerin sessiz kalmamasını umuyor haksızlığa ve zorbalığa karşı sonuna kadar mÜcadele edeceğimizi kamuoyuyla paylaşıyoruz.' dedi