Milli Eğitim BakanıüZiyaüSelöuk, AK Parti Isparta Milletvekili SÜreyya Sadi Bilgiö başkanlığında toplanan komisyona sunumunda, bakanlıküolarak geröekleştirmek istedikleri dÖnÜşÜmÜn, adil, insan merkezli, Öğretmen temelli, kavramda evrensel, uygulamada yerli, esnek, beceri ve gÖrgÜ odaklı, hesap verebilir, sÜrdÜrÜlebilir bir ilkesel duruş sergilemek olduğunu sÖyledi.

Temel amaölarının öağın ve geleceğin becerileriyle donanmış ve bu donanımı insanlık hayrına sarf edebilen, bilime sevdalı, kÜltÜre meraklı ve duyarlı, nitelikli, ahlaklı öocuklar yetiştirmek olduğuna dikkati öekenüSelöuk, çCumhurbaşkanlığı HÜkÜmet Sistemi ile etkinliği ve sorun öÖzme kapasitesi artan her bakanlığımız gibi Milli Eğitim Bakanlığı da hayata geöireceği 2023 Eğitim Vizyonu'ndaki öalışmalarla TÜrk eğitim sistemine gÜö katacaktır.ç dedi. BugÜn toplumsal, siyasi ve ekonomik alanlar başta olmak Üzere,ühemen her alanda ortaya konulan başarı hikayelerini, eğitim alanında yapacaklarıüöalışmalarla taölandırmanın zamanı olduğunu dile getirenüSelöuk, şÖyle devam etti:
çEğitim bÜtöemiz, 2019 yılında merkezi yÖnetim bÜtöesinin yaklaşık yÜzde 17'sine denk dÜşecek şekilde 161 milyar 612 milyon TL olarak belirlenmiştir. Bu bÜtöe öeröevesinde Bakanlığımızın yeni dÖnemde oynayacağı rol; talim ve terbiyeyi TÜrk milletinin toplumsal bÜtÜnleşmesinin ve ortak ÜlkÜye dayalı inşasına ÖncÜlÜk etmekten ibaret olacaktır.ü2018-2019 eğitim ve Öğretim yılında resmi ve Özel 11 bin 649 okul Öncesi, 24 bin 963 ilkokul, 19 bin 284 ortaokul ve 12 bin 515 lise olmak Üzere toplam 68 bin 411 okulumuzda, 1 milyon 97 bin 292 Öğretmen ve toplam 17 milyon 505 bin 379 Öğrencimiz ile eğitim ve Öğretime devam ediyoruz.

'lkemizin hayallerini hedeflere, hedeflerini geröeğe dÖnÜştÜrme mÜcadelemizde en bÜyÜk gÜö kaynağımız; nitelikli, ÖzgÜveni yÜksek, milli ve manevi değerlerimizle teöhiz edilmiş nesillerimizdir.üBu kapsamda mÜfredat, öocukların ilgi, yetenek ve mizaöları doğrultusunda esnek, modÜler ve uygulamalı olarak iyileştirilecektir. Zorunlu ders saatleri ve öeşitleri tÜm kademelerde azaltılarak, temel derslerde derinleşilebilmesi, kişiselleştirme yapılabilmesi ve uygulama etkinliklerinin yÜrÜtÜlebilmesi iöin gereken zaman sağlanmış olacaktır.üGeleceğimize yÖn verecek vizyonumuz; mÜfredatı bilgiden beceriye, beceriden gÖrgÜye taşımayı hedeflerken, başarının anahtarı olarak Öğretmen eğitimini, okullar arasındaki eşitsizliği asgariye indirmeyi ve sınav baskısını azaltmayı Ön koşul olarak gÖrmektedir.ç

çSorgulamayı gerektiren bir sÜreö

ğrenme materyallerinin doğasının, Öğrenenlerin doğasıyla uyumlu olması gerektiğine değinenüZiyaüSelöuk, gÜnÜmÜzde öocukların Öğrenmeyle ilişkisinin, pasif bir dinleyici olmanın Ötesinde, onlar iöin Öğrenmenin kendi meraklarını takip ederken katılımcı olmayı, deneyimlemeyi ve sorgulamayı gerektiren bir sÜreö olduğuna vurgu yaptı. ğretim programlarının, bilgi teknolojileri destekli Öğretime uyumlu hale getirilmesiyle oluşturulan dijital iöeriklerin, Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Üzerinden Öğretmen, Öğrenci ve velilere sunulduğunu bildiren BakanüSelöuk, çEBA, Öğretmen ve Öğrencileri tanıyan, bireyselleştirilmiş Öğrenim imkanı sağlayan, kullanıcıya yapay zeka algoritmalarını da kullanarak Önerilerde bulunan, analiz ve raporlama yapan yeni nesil bir sistemdir.ü2023 Eğitim Vizyonu kapsamında EBA'nın iöerik normları ve kalite standartları tÜm muhtemel kullanım senaryolarını destekleyecek şekilde Ulusal Dijital İöerik Arşivine dÖnÜştÜrÜlecektir.çüdedi.

Bu kapsamda iöerik öeşitliliğini artırmak Üzere Ülke öapında iöerik geliştirme ekosistemi kurulacağını aöıklayanüSelöuk, ayrıca dijital iöerikleri etkin olarak kullanma ve geliştirme kÜltÜrÜ edinmiş lider Öğretmenlerin yetiştirilmesine yÖnelik de EBA Üzerinden eğitimler verileceğini duyurdu. Yeni EBA modelinde yabancı dil Öğretimi konusunda da ulusal ve uluslararası yayıncılardan yeniliköi dijital kaynaklar temin edilerek EBA Üzerindeki mevcut iöerik havuzun daha da genişletileceğini bildirenüSelöuk, ayrıca oluşturulacak yabancı dil iöerik havuzunda Öğretmen ve Öğrenciler iöin öevrimiöi dinleme, konuşma, okuma, yazma ve tartışma etkinliklerini yapabilecekleri dijital ortamlar oluşturulacağını kaydetti.

ğrenme sÜreölerinde teknoloji desteği konusunda ciddi öalışmalar yapıldığını belirtenüSelöuk, çBugÜne kadar 432 bin 288 adet etkileşimli tahta, okullarımıza kurulmuştur. 15 bin 103 okulda bir milyondan fazla uö kurulumu yapılmıştır. Altyapısı tamamlanan okullara Sanal zel Ağ (VPN) internet erişimi verilmektedir.ç dedi.

ç5 yaş erken öocukluk eğitimi zorunlu hale getirilecekç

Toplumsal refahın artmasının ve Ülkenin sosyal, kÜltÜrel ve ekonomik sÜrdÜrÜlebilir kalkınmasının eğitim sisteminin ilk basamağı olan okul Öncesinden başladığına dikkati öekenüSelöuk, şÖyle devam etti:

ç2018-2019 eğitim ve Öğretim yılında resmi 2 bin 577 anaokulunda 18 bin 480 Öğretmen ve 349 bin 854 Öğrenci, 20 bin 186 ana sınıfında 36 bin 982 Öğretmen ve 764 bin 462 Öğrenci bulunmaktadır.

Ayrıca 3 bin 596 Özel anaokulu da Öğrencilerimize hizmet vermektedir.üOkul Öncesi eğitimin yaygınlaşması ve kurumsallaşması yÖnÜnde yapılan öalışmalar ile 2017-2018 eğitim ve Öğretim yılı itibarıyla 5 yaş net okullaşma oranında bir Önceki yıla gÖre yÜzde 8,09'luk bir artış olmuş, bu sayede okullaşma oranı yÜzde 66,88'e ulaşmıştır. 4-5 yaş grubunda ise net okullaşma oranı yÜzde 50,42'dir.

üBakanlık olarak hedefimiz 3 yıl iöinde 5 yaş erken öocukluk eğitiminin zorunlu hale getirilmesidir.üErken öocukluk eğitimi, öocukların sosyal, duygusal, bilişsel, dil ve motor gelişimini azami dÜzeyde destekleyen, yaşam boyu iyi olma haline katkı sağlayan bir eğitim kademesidir.üBu bilinöten hareketle, şartları elverişsiz hanelerdeki öocukların erken öocukluk eğitiminde araö-gereö ihtiyacı karşılanacaktır. Toplum temelli erken öocukluk hizmetlerinin yayılımı bağlamında merkezler, atÖlyeler ve gezici otobÜs sınıflar devreye sokulacaktır.ü2018-2019 eğitim ve Öğretim yılında resmi 23 bin 74 ilkokulda 250 bin 124 Öğretmen ve 5 milyon 23 bin 621 Öğrenci, 17 bin 114 ortaokul ve imam hatip ortaokulunda 308 bin 127 Öğretmen, 5 milyon 116 bin 642 Öğrenci ve 311 yatılı bÖlge okulunda 5 bin 502 Öğretmen ve 72 bin 420 Öğrenci bulunmaktadır.ç

İlkokul ve ortaokul dÖnemlerinin hayatın temelini oluşturduğuna vurgu yapanüSelöuk,üübu dÖnemde verilecek eğitimin, sağlam bir zeminde oluşmasının bÜyÜk Önem arz ettiğini sÖyledi.

Temel eğitime aşırı bir akademik anlam ve iöerik yÜklemeksizin basit, sade ve öocuğun doğasına saygılı bir yaklaşımın benimseneceğini bildirenüSelöuk, ç ğrenme ekosistemi iöerisinde öocukları şimdiye uyandıracak ve geleceğe hazırlayacak vasıfta bir bilinö ve farkındalık geliştirmek temel eğitimde esas olacaktır.ç ifadesini kullandı.ü

Selöuk, çBu amaöları hayata geöirebilmek iöin ilkokul kademesinin amaöları dikkate alınarak, öocukların değerlendirilmesi not yerine beceri temelli etkinlikler doğrultusunda yapılandırılacak, TÜrköe'nin korunması ve geliştirilmesi temel eğitimin omurgası olarak ele alınacak, ilkokul öocuklarının gelişimsel Özellikleri dikkate alınarak teneffÜs sÜreleri artırılacaktır.ç dedi.ü

Anadolu liselerindeü1 milyon 522 bin 20 Öğrenci

BakanüSelöuk, bakanlığının bÜtöesine ilişkin sunumunda, bilimsel becerilere sahip bireylerden oluşan toplumların, diğerlerine gÖre daha belirgin bir gÜce sahip olduğunu sÖyledi.ü

Bu yılki eğitim ve Öğretim yılında resmi 2 bin 582 Anadolu lisesinde 92 bin 953 Öğretmen, 1 milyon 522 bin 20 Öğrenci, 310 fen lisesinde ise 7 bin 965 Öğretmen ve 124 bin 219 Öğrenci bulunduğuna dikkati öekenüSelöuk, ç92 sosyal bilimler lisesinde 2 bin 504 Öğretmen, 39 bin 540 Öğrenci olmak Üzere toplam 2 bin 984 okulda, 103 bin 422 Öğretmen ve 1 milyon 685 bin 779 Öğrenci bulunmaktadır. Ayrıca, 2 bin 606 Özel genel lise, 1 aöık Öğretim lisesi bulunmaktadır.ç diye konuştu.ü

OrtaÖğretimin, değişen dÜnyanın gerektirdiği becerileri sağlaması ve değişimin aktÖrÜ olacak Öğrenciler yetiştirmesi iöin yapısal ve bÜtÜncÜl bir dÖnÜşÜme gereksinim duyulduğunu belirtenüSelöuk, şÖyle devam etti:

çBu amaöla, ortaÖğretimde esnek ve modÜler mÜfredat uygulanacak, ders saatleri azaltılacak, öocukların ilgi yetenek ve mizaölarına gÖre esnek seömeli ders setleri yapılandırılacak, öocuklarımıza sertifikaya dayalı bilişim ve iş dÜnyasına ilişkin yeterlilikler kazandırılacak, alan seöimi 9'uncu sınıfta başlatılacaktır.üFen ve sosyal bilimler liseleri, TÜrkiye'nin Özellikle temel bilimler başta olmak Üzere tÜm alanlarında entelektÜel sermayesini artırmak, medeniyet ve kalkınmaya ilişkin öabalarında öocuklarımızın var olan kapasitelerini geliştirmek iöin kurulmuştur. Yakın tarihimizde başarılı mÜhendisler, hekimler, edebiyatöılar, sanatöılar, akademisyenler, iş ve bilim insanlarının yetiştiği bu kurumlarımızın kapasitelerini artırmak Önceliklerimiz arasındadır.ç

İmam hatip liselerinde 504 bin Öğrenci

BakanüZiyaüSelöuk, 2018-2019 eğitim ve Öğretim yılında bin 607 imam hatip lisesinde 44 bin 952 Öğretmen ve 504 bin 327 Öğrenci ile eğitim ve Öğretime devam edildiğini kaydederek, devletin, Öğrencileri dinin temel kaynaklarıyla doğru şekilde tanıştırmasının, imam hatip okullarının toplum tarafından sahiplenilmesini sağladığını sÖyledi.

Selöuk, çHiöbir okul tÜrÜndeki Öğrencimiz bir diğerinden daha avantajlı ya da dezavantajlı değildir. Hepsi hak temelli bir bakış aöısıyla her tÜrlÜ desteğe layıktır.ü ocuklarımızın akademik ve mesleki gelişimlerini desteklemek iöin imam hatip okullarıyla yÜksekÖğretim kurumları arasında iş birliği geliştirilecektir.ç dedi.

Eğitimin Önemli alanlarından bir diğerinin de TÜrkiye ekonomisinin uluslararası rekabet gÜcÜnÜn artırılması ve nitelikli işgÜcÜ ihtiyacının karşılanması iöin verilen mesleki ve teknik eğitim olduğuna değinenüSelöuk,üresmi 3 bin 792 mesleki ve teknik ortaÖğretim okulunda, 134 bin 870 Öğretmen ve 1 milyon 405 bin 890 Öğrencinin eğitim ve Öğretime devam ettiğini aöıkladı.

Yetenek sınavı ile Öğrenci alan 82 gÜzel sanatlar lisesi ve 74 spor lisesinin 2018-2019 eğitim ve Öğretim yılından itibaren mesleki ve teknik ortaÖğretim kapsamına dahil edildiğini bildirenüSelöuk, ç82 gÜzel sanatlar lisesinde 2 bin 371 Öğretmen, 15 bin 818 Öğrenci ve 74 spor lisesinde bin 260 Öğretmen, 17 bin 526 Öğrenci ile eğitim ve Öğretime devam edilmektedir. Ayrıca 420 Özel meslek lisesi bulunmaktadır.ç ifadesini kullandı.ü

İş dÜnyasının ihtiyaö duyduğu meslek ve alanlarda nitelikli iş gÜcÜnÜn yetiştirilmesini sağlayacak şekilde mesleki eğitimin kalitesini artırılması ve eğitim-istihdam-Üretim bağlantısının sağlıklı bir zeminde yÜrÜtÜlmesinin bir diğer Öncelikleri olduğunu belirtenüSelöuk, şÖyle konuştu:
ç2016-2017 eğitim ve Öğretim yılının ikinci dÖneminden itibaren işletmelerde beceri eğitimi ve staj yaptırmakla yÜkÜmlÜ bulunan işletmeler tarafından Öğrencilere Ödenen Ücrete devlet olarak katkı verilmektedir. BÖylece daha fazla işletmenin daha öok Öğrenciye beceri eğitimi ve staj imkanı sağlanmasının ÖnÜ aöılmıştır. Ayrıca mesleki ve teknik ortaÖğretim okullarına devam eden Öğrencilerin, alan eğitimine başladıkları andan mezun oluncaya kadar iş kazaları ve meslek hastalıklarına karşı sigorta primleri devlet tarafından Ödenmektedir.üBelirli bir sektÖrÜn Öne öıktığı ve yoğunlaştığı merkezlerde sadece bu sektÖrÜn ihtiyaö duyduğu nitelikli iş gÜcÜnÜ yetiştirmek Üzere bir meslek alanında eğitim veren tematik mesleki ve teknik Anadolu liseleri aöılmıştır.

Geöen yıl eğitim ve Öğretime başlayan tematik meslek liseleri sayımız 13 ilde 20'ye ulaşmıştır. GÜneş ve rÜzgar zengini TÜrkiye'de yenilenebilir enerji kaynaklarını kullanarak elektrik, ısınma gibi kullanılan enerjinin öoğunluğunu gÜneş ve rÜzgardan sağlayacak öevre dostu Cezeri Yeşil Teknoloji Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi faaliyete başlamıştır.üMesleki ve teknik ortaÖğretimde eğitimi verilen alanlarla ilgili 3 boyutlu modelleme tekniği ile Öğretim materyalleri hazırlama öalışmaları devam etmektedir.ç

27 alanda destek

Selöuk, mesleki ve teknik eğitimde kaliteyi artırmak, sanayi kuruluşlarına kaliteli iş gÜcÜ sağlamak ve istihdamı artırmak amacıyla, organize sanayi bÖlgelerinde ya da dışında aöılan Özel mesleki ve teknik eğitim okullarında Öğrenim gÖren her bir Öğrenci iöin; eğitim desteği Ödemesi yaptıklarını anımsatarak, buüeğitim ve Öğretim yılında 27 alanda eğitim ve Öğretim desteği verdiklerini sÖyledi.

Organize sanayi bÖlgelerinin iöinde ve dışında aöılan Özel mesleki ve teknik Anadolu liselerinde eğitim gÖren her Öğrenci iöin 4 bin 630 liradan başlayarak alanlara gÖre 6 bin 420 liraya kadar eğitim ve Öğretim desteği verildiğini aktaranüZiyaüSelöuk, çBu kapsamda 2017-2018 eğitim ve Öğretim yılında 71 Özel mesleki ve teknik Anadolu lisesine 216 milyon 934 bin 638 lira Ödeme yapılmıştır.ü2018-2019 eğitim ve Öğretim dÖneminde Özel mesleki ve teknik Anadolu liselerinde Öğrenim gÖren 53 bin 595 Öğrencinin eğitim ve Öğretim desteği Ödemesi Bakanlığımızca karşılanacaktır.ç bilgisini verdi.ü

Geötiğimiz yıl 117 olan Bilim ve Sanat Merkezi (BİLSEM) sayısının bu yıl 81 ilde olmak Üzere 135'e öıkarıldığını aktaranüSelöuk, 2018 Haziran ayı itibarıyla BİLSEM'lerde toplam 33 bin 720 Öğrenciye eğitim verildiğini bildirdi.

Selöuk, 2017-2018 eğitim ve Öğretim yılında Özel eğitim okullarında toplam 50 bin 25 Özel eğitim ihtiyacı olan Öğrencinin eğitim aldığını üifade ederek, ç2017-2018 eğitim ve Öğretim yılında Özel yetenekli bireyleri tanılama sÜrecinde 1, 2 ve 3'ÜncÜ sınıf dÜzeyindeki 259 bin 166 Öğrenci tablet bilgisayar Üzerinden grup tarama uygulamasına katılmıştır.ç diye konuştu.

Bilim, sanat, spor ve benzeri alanlardaki Özel yetenekli öocukların yeteneklerine uygun bir eğitim iöeriği ve ortamı sunmanın Bakanlıklarının Öncelikli politikaları arasında bulunduğunu aktaranüSelöuk, tÜm yerleşim yerlerinde bulunan Özel yetenekli Öğrencilerin ÖzgÜn tanılama araöları ile tespit edilmesi ve gelişim sÜreölerinin desteklenerek izlenmesinin, bu Öğrencilerin uzun vadede hem bireysel yaşamlarına hem de Ülkenin bÜyÜmesine katma değer oluşturmalarının sağlanacağını sÖyledi.

Bu amaöla Özel yetenekli bireylerin eğitimi iöin yeni bir mevzuat hazırlanacağını duyuran BakanüSelöuk, ç zel Yeteneklilerin Eğitimi Bilim ve Değerlendirme Kurulu kurulacak, bilim ve sanat merkezleri yeniden yapılandırılacaktır. Halen uygulanmakta olan Özel yeteneklilere yÖnelik tanılama ve değerlendirme araöları daha ileri seviyeye taşınacaktır.ç dedi.ü

13 bin 679 Özel okul bulunuyor

Bu eğitim ve Öğretim yılı itibarıylaüÜlke genelinde 13 bin 679 Özel okul bulunduğunu belirten Milli Eğitim BakanıüZiyaüSelöuk,ü2006-2007 eğitim ve Öğretim yılında tÜm Özel okullarda kayıtlı Öğrencilerin toplam Öğrenci sayısına oranının (aöık Öğretim hariö)ü yÜzde 2,53 iken 2018-2019 eğitim ve Öğretim yılında bu oranın yÜzde 8,2'ye yÜkseldiğini aöıkladı.ü

rgÜn eğitim iöerisindeki Özel okul sayılarının toplam okul sayısına oranını ise yÜzde 17,8 olarak duyuran BakanüSelöuk, şÖyle konuştu:

çSon yıllarda hızlı bir ivme kazanan Özel Öğretimin sınav merkezli bir bakış aöısından uzaklaşarak kalite odaklı gelişim gÖstermesi bÜyÜk bir Önem taşımaktadır. Sadece nicel hedef gÖzetilerek Özel Öğretimin yaygınlaşması nitelik-nicelik dengesini bozarak Özel Öğretimin toplum tarafından algılanma biöimini olumsuz yÖnde etkilemektedir. Bu tÜr bir algı Öğrencilerin, Öğretmenlerin ve velilerin zarar gÖrmesine yol aöabilmektedir.üEğitim sisteminde ciddi bir yÜk Üstlenen Özel Öğretim alanı ÖnÜmÜzdeki Üö yıllık sÜreöte sistemin iöinde daha esnek ve amaca yÖnelik bir yapıya dÖnÜştÜrÜlecektir. Uluslararası standartlar gÖzetilerek gelişen Özel Öğretim, tÜm okullar iöin destekleyici ve geliştirici bir işlev Üstlenecektir.ü2014-2015 eğitim ve Öğretim yılında Bakanlığımızın başlatmış olduğu eğitim ve Öğretim desteği uygulaması, devlet okullarındaki ikili eğitim yÜkÜnÜn ve derslik başına dÜşen Öğrenci sayısının azaltılmasına katkı sağlamıştır.

2017-2018 eğitim ve Öğretim yılında 301 bin 777 Öğrenciye 1 milyar 207 milyon 708 bin 478 lira eğitim ve Öğretim desteği Ödemesi yapılmıştır.ü2018-2019 eğitim ve Öğretim yılında geöen yıllardan hak kazanan ve bu eğitim ve Öğretim dÖneminde yeni katılan 75 bin Öğrenci ile toplamda 253 bin 827 Öğrencinin eğitim ve Öğretim desteğinden faydalanması planlanmıştır.ü2018-2019 eğitim ve Öğretim yılında Ödeme miktarları Hazine ve Maliye Bakanlığı ile Bakanlığımızın mÜştereken belirlediği oranda artırılarak, eğitim ve Öğretim kademesine gÖre yıllık 3 bin 290 ile 4 bin 610 lira arasında değişen eğitim ve Öğretim desteği Ödenecektir.ü zel Öğretimde istatistiklerden de anlaşılacağı Üzere nicelikle ilgili Önemli ilerlemeler sağlanmıştır. nÜmÜzdeki sÜreöte Özel Öğretime teşvik uygulamasını kademeli olarak azaltarak kaldıracağız. Buradaki bakış aöımız dezavantajlı durumda olan resmi okullarımızdaki niteliksel ve nicel gelişime hizmet etmektir.ç

ocukların daha iyi Öğrenmeleri iöin Öğretmenlerin mesleki gelişimleri bağlamında onlara işlevsel, kariyerle ilişkili ve akredite sertifika ve diplomaya bağlı Öğrenme imkanları sunacaklarını bildirenüSelöuk, bu durumunüetkili bir bireysel ve mesleki gelişim modelinin hayata geöirilmesini zorunlu kıldığını dile getirdi.

çBu öeröevede Öğretmen ve okul yÖneticilerimizin mesleki gelişim etkinliklerinin lisansÜstÜ Öğrenim basamağına taşınarak yeni bir mesleki gelişim paradigması, sistem ve modeli oluşturulacaktır.ç diyenüSelöuk, çBu paradigmada bilme, okuma, Öğrenme, Öğretme, bilgiye ulaşma, değişime ve erdemlere yÖnelik liderlik etme gibi tarihi ve kÜltÜrel geleneğimizdeki kodlarımızı koruyarak 'zamanın ruhunda' mesleki uzmanlık yeterliklerini gÜölendirmeye yÖnelik olacaktır.ç ifadesini kullandı.ü

Selöuk, çBu doğrultuda YÜksekÖğretim Kurulu (Y K) ile geröekleştirilecek iş birliği ve koordinasyon aracılığıyla Öğretmen ve okul yÖneticilerinin mesleki gelişimleri öağdaş bir yaklaşımla lisansÜstÜ dÜzeyde diplomaya dayalı olarak yapılandırılacaktır. Ayrıca, mevcut insan kaynağının en verimli şekilde kıymetlendirilmesi iöin aidiyet duygusunu gÜölendirecek adımlar atılacaktır. Bunu geröekleştirdiğimizde uluslararası alanda daha gÜölÜ bir TÜrkiye hedefine bir adım daha yaklaşmış olacağımızı dÜşÜnÜyoruz.ç değerlendirmesinde bulundu.ü

920 bin 524 Öğretmen

Bu noktada, eğitim ve Öğretim hizmetleri sınıfındaki mevcut personel hakkında bazı bilgileri paylaşan BakanüSelöuk,üBakanlığa bağlı resmi eğitim kurumlarında gÖrev yapan 920 bin 524 Öğretmenübulunduğunu bildirdi.

Selöuk, çHÜkÜmetlerimiz dÖneminde atanan Öğretmen sayımız, mevcut resmi Öğretmen sayısının yÜzde 66'sına karşılık gelmektedir. Bu aynı zamanda genö bir Öğretmen kadrosuna sahip olduğumuzu gÖsterir. Nitekim 40 yaş ve altındaki Öğretmen sayımız toplam Öğretmen sayımızın yÜzde 65'ine tekabÜl etmektedir.ç aöıklamasında bulundu.üBu sÜre iöinde Öğretmen başına dÜşen Öğrenci sayısının ilkÖğretimde 16'ya, ortaÖğretimde de 12'ye dÜştÜğÜnÜ aktaranüSelöuk, tÜm coğrafi bÖlgelerindeki Öğretmen doluluk oranları birbirine yakın bir orana yÜkseltildiğini sÖyledi.ü ğretmen ihtiyaölarının Eğitim Kurumları YÖnetici ve ğretmenlerinin Norm Kadrolarına İlişkin YÖnetmelik esaslarına gÖre belirlendiğini hatırlatanüSelöuk, çNorm kadro doluluk oranları Doğu Anadolu BÖlgesi'nde yÜzde 89,16 GÜneydoğu Anadolu BÖlgesi'nde yÜzde 86,42 Ülke genelinde ise yÜzde 89,72 seviyesindedir.ç dedi.ü

ZiyaüSelöuk, şÖyle konuştu:
ç ğretmenlerimizin mali ve sosyal haklarında Önemli iyileştirmeler yapılmış ve 1 Temmuz 2018 tarihi itibarıyla Bakanlığımız bÜnyesinde gÖreve yeni başlayan 9. derece 1. kademedeki bir Öğretmenimizin maaşı 3.320 lira, ek ders Ücreti net 13,90 lira olmuştur.ü Haftada 15 saat ayda 60 saat ek ders veren bir Öğretmene 834 lira ek ders Ücreti ile toplamda 4 bin 154 lira aylık Ücret Ödenmektedir.üAyrıca tÜm Öğretmenlere, her eğitim ve Öğretim yılı başında eğitim ve Öğretime hazırlık Ödeneği verilmekte olup 2018-2019 eğitim ve Öğretim yılında bin 130 lira Ödenmiştir. DÜnyadaki başarılı eğitim sistemleri incelendiğinde izleme, değerlendirme ve denetim sÜreölerindeki farklılaşmanın odağında Öğretimin iyileştirilmesine yÖnelik Öğretmen ve okul temelli rehberlik yer almaktadır.üBakanlık olarak teftiş sisteminin okul geliştirme amaölı rehberlik boyutunu Öne öıkaracak dÜzenlemeleri hayata geöireceğiz.ç

Nitelikli bir eğitim iöin Öncelikle eğitim altyapısının tamamlanması gerektiğini belirtenüSelöuk, çDerslik başına dÜşen Öğrenci sayısını azaltma ve ikili Öğretime son vererek tÜm okullarımızda tam gÜn eğitim ve Öğretime geömek iöin okul ve ek derslik yapımı öalışmalarını kararlılıkla sÜrdÜrÜyoruz.ç dedi.üSelöuk, bu öeröevede 2003'den bugÜne kadar, 50 bin 735'i hayırsever vatandaşlar tarafından olmak Üzere toplam 296 bin 641 yeni dersliğin yapımının tamamlanarak eğitim ve Öğretimin hizmetine sunulduğunu belirtti.

BakanüZiyaüSelöuk, şunları kaydetti:
çBu vesileyle, gerek derslik yapımı ve gerekse diğer ayni ve nakdi bağışlarıyla eğitimimize gÖnÜlden destek olan hayırseverlerimize huzurlarınızda bir kez daha teşekkÜr ediyorum.üHer eğitim kademesinde derslik başına dÜşen Öğrenci sayısı, yeni yapılan derslikler sayesinde, Ülke genelinde her geöen gÜn azalmaktadır. BÜtÜn bu öalışmalar sonrasında derslik başına dÜşen Öğrenci sayısı ilkÖğretimde 24'e, ortaÖğretimde ise 21'e dÜşmÜştÜr.üTekli eğitime geöiş sÜrecinde arsadan kaynaklanan problemleri en aza indirebilmek iöin eğitim yapıları tip projelerinde taban ve toplam inşaat alanı kÜöÜk okul projeleri geliştirilecektir. Projelerden en az 1 tanesinin yeşil bina Özelliğine sahip olmasına dikkat edilecektir. Bu projelerde, ilkokuldan başlayarak tÜm Öğretim kademelerinde okullara öocukların sahip oldukları yetenek kÜmeleriyle ilişkilendirilmiş becerilerin uygulama dÜzeyinde kazandırılabilmesi iöin 'tasarım-beceri atÖlyeleri' planlanacaktır. Bu atÖlyeler; bilim, sanat, spor ve kÜltÜr odaklı etkinliklerin geröekleştirildiği mekanlar olarak tasarlanacak olup Öğrencilerin el becerilerinin geliştirilmesini Önemseyen, mesleklerle ilişkilendirilmiş işlikler olacaktır. Tasarım-beceri atÖlyeleri, bilim ve sanat merkezleri ile ilişkilendirilecek ve okul bahöelerinin atÖlye ile bağlantılı olarak yeniden tasarlanıp yaşam alanlarına dÖnÜştÜrÜlmesi sağlanacaktır.