Sosyal Medyada Tütün Ürünleri Göstermek Yasaklandı
Televizyonda tütün ile alkol ürünlerinin gösterilmesi yasaklanmıştı. Tütün ve alkol kullanımının azaltılmasına yönelik alınan önlemler içerisinde yer alan yasaklar, bugün itibarıyla yayınlanan kararla sosyal medyaya da sıçradı. Alınan kararla birlikte sosyal medyada tütün ürünleri göstermek yasaklandı.
Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren, Sağlıkla İlgili Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde (KHK), tütün ve tütün ürünlerine dair yeni yasaklarla düzenlemeler getirildi. Televizyonda yayımlanan film ve diziler ile sinema ve tiyatrolarda gösterilen eserlerde, internet, topluma açık olan sosyal medya ve benzeri ortamlarda tütün ürünleri kullanılamayacak, görüntülerine yer verilmemesi kararlaştırıldı. KHK’da, “Televizyonda yayınlanan program, film ve dizilerde, müzik kliplerinde, reklam ve tanıtım filmlerinde, sinema ve tiyatrolarda gösterilen eserlerde tütün ürünleri kullanılamayacak, görüntülerine yer verilemeyecek. Ayrıca internet, topluma açık olan sosyal medya veya benzeri ortamlarda ticari gaye ile veya reklam amacıyla tütün ürünleri kullanılamayacak, görüntülerine yer verilemeyecek” ibaresine yer verildi.
Sosyal medyada tütün gösteriminin engellemesinin yanı sıra tütün ürünlerinin kutularının tasarımları tamamen değişti. Kutuların üzerinde tütün ürünlerinin zararlarına yönelik konulan resimli ve yazılı uyarıların boyutu yüzde 65’ten yüzde 85’e çıkarılacağı belirtildi. Tek tip paket dönemine geçişin ilk adımı KHK ile atılırken, artık bütün kutuların aynı olacağı, markaların ve renklerin kutulardan kaldırılacağı dile getirildi. Konuyla ilgili açıklamaysa şu şekilde oldu: “Türkiye'de üretilen veya ithal edilen tütün ürünleri; markanın yazım şekli, yazı karakteri, punto boyutu, paket üzerindeki konumu, paketlerin rengi, diğer yazı, ibare ve şekiller dahil olmak üzere, aynı şekilde tasarlanan düz ve standart paket biçiminde piyasaya arz edilecek."