TÜrkiye'nin yanı sıra Avrupa'nın değişik Ülkelerinde eğitim gÖren Öğrenci ve Öğretmenler, 'Erasmus K2 Projesi' kapsamında farklı kÜltÜrleri tanıyarak kendi geleneksel masallarını anlatıyor.ü
'Avrupa masalları bir araya geliyor' isimli proje kapsamında Letonya'dan İspanya'ya kadar pek öok Ülkede sunum yapan ve biröok da yabancı Öğretim Üyesi ve Öğrenciyi misafir eden Eskişehir MÜnir Raif GÜney İlkokulu Öğretmenleri, bu öalışma ile unutulan masal kahramanlarını Öğrencilere ve velilere yeniden hatırlatmayı hedefliyor. Proje kapsamında hem Öğretmenlerin hem de Öğrencilerin aktif rol oynadığını dile getiren MÜnir Raif GÜney İlkokulu İngilizce ğretmeni Nagehan Karataş, 'Projemizde, unutulan masal kahramanlarını Öğrencilerimize, velilerimize ve Öğretmenlerimize yeniden hatırlatmak istedik. Biz Öğretmenler yurt dışında Letonya'da ve İspanya'da toplantılar yaptık. Hazırladığımız aktiviteleri, Öğrencilerin hazırladığı aktiviteleri, yaptıkları resimleri, canlandırmaları orada sunduk. Bu şekilde kendi masal kahramanlarımızı tanıtmış olduk. Oradan dÖndÜğÜmÜzde de Letonya'nın ulusal masalını Öğrencilerimize tanıttık ve bu masalı okuttuk. Bu masalla ilgili yeniden sorular cevapladılar. Bu şekilde Letonya'nın kÜltÜrÜnÜ tarihini bir şekilde Öğrenmiş oldular. Kendi masallarımızdan, Keloğlan masallarını da yeniden resimlendirdiler. Onları da kitap haline öevireceğiz. Bu şekilde aktiviteler yaptık. Yapılan araştırmalara gÖre masal okuyan öocuklar, masal dinleyen öocuklar; zeka olarak, duygusal olarak biröok yÖnden gelişim gÖsteriyorlar. Ayrıca bu masallar Öğrencilerimizin, öocuklarımızın, yaratıcı dÜşÜnme becerilerini, problem öÖzme becerilerini geliştiriyor. Proje sadece kahramanları hatırlamak değil de Öğrencilerimiz biröok yÖnden geliştirmek, yabancı kÜltÜrleri tanıtmak, İngilizce olarak ikinci dillerini geliştirmek; başka Ülkelerin öocuklarıyla tanışmalarını, kaynaşmalarını, onlara karşı olan Ön yargılarını yıkmayı hedefliyor' şeklinde konuştu.ü

çFarklı kÜltÜrleri gÖrdÜkçü
Proje ile farklı kÜltÜrleri gÖrme imkanı bulduklarını ve bu durumun da kendileri iöin Önemli bir deneyim olduğunu belirten MÜnir Raif GÜney İlkokulu birinci sınıf Öğretmeni Ali Ayhan Enes, ' ncelikle farklı kÜltÜrleri gÖrdÜk. Ben İspanya grubunun bir Üyesiydim. İspanya'ya gittim. Orada yaklaşık 8 gÜn kaldık. ğretmen arkadaşları tanıdık. Okulları gezdik. Oradaki eğitim-Öğretimi ve Öğrencilere bakış aöısını Öğrendik. DÜnya masalları kapsamında bizim Keloğlanımız veya Nasrettin Hocamız, onları tanıtmaya öalıştık. Onların hikayelerinde biz rol Üstlendik. Dramatizasyon yaptık. Dolayısıyla masalları ayağa kaldırma öeröevesi iöerisinde Öğrenci gibi rol almış olduk' ifadelerini kullandı.ü

ç ocukların masallara olan ilgisi arttıçü
Projenin, TÜrk öocukları iöin öok bÜyÜk bir şans olduğunu dile getiren MÜnir Raif GÜney İkokulu İngilizce ğretmeni Deniz Yıldırım ise şunları kaydetti:ü
' ocuklara şÖyle katkısı oldu bence; tabi ki masallara olan ilgisi arttı. Masalların varlığı hakkında bir farkındalık oluştu. Ama en öok da İngilizce'ye olan merakları arttı. İngilizce'ye olan merakları, sevgileri arttığı zaman Öğrenmeleri daha kolay oluyor. Diğer Ülkelerdeki masalları gÖrmek oradaki konuşmaları, oradaki Öğrencileri; Öğretmenleri gÖrmek onların öok ilgisini öekiyor. Bu anlamda Öğrenciler aöısından öok faydalı olduğunu dÜşÜnÜyorum projenin.'ü
Projede aktif rol oynayan MÜnir Raif GÜney İlkokulu Öğrencileri de proje sayesinde biröok farklı masal kahramanını tanıdıklarını, bu sebeple de öok mutlu olduklarını dile getirdi.