Site Rengi

DOLAR 34,5424
EURO 36,0063
ALTIN 3.006,41
BIST 9.549,89
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Eskişehir 16°C
Karla Karışık Yağmurlu
Eskişehir
16°C
Karla Karışık Yağmurlu
Cts 1°C
Paz 2°C
Pts 3°C
Sal 5°C

4 Uluslararası Disleksi Kongresi ESOGÜ’de Düzenlendi

15.08.2019
A+
A-

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi (ESOGÜ) Tıp Fakültesi Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı ve Türkiye Disleksi Vakfı işbirliğiyle düzenlenen “Bizi Fark Et, Fark Ettir” temalı “4. Uluslararası Disleksi Kongresi” ESOGÜ Kongre ve Kültür Merkezi’nde gerçekleşti. Türkiye ve yurt dışındaki 10 üniversiteden gelen öğretim üyelerinin katılımları ile düzenlenen kongrede Özgül Öğrenme Bozukluğu (Disleksi) tüm yönleriyle ele alındı. Odunpazarı Belediye Başkan Vekili Mustafa Köse, Özel Eğitim Kurumları Derneği Genel Başkanı Yunus Kılıç, Eskişehir Genç İşadamları Derneği (ESGİAD) Başkanı Ulaş Entok ve Türkiye Disleksi Vakfı Genel Başkanı Elif Yavuz’un da birer konuşma yaptığı açılışta konuşan Kongre Düzenleme Kurulu Başkanı ve ESOGÜ Tıp Fakültesi Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Saniye Tülin Fidan, Özgül Öğrenme Bozukluğunun bireysel olarak ölçülen standart testlerde bireyin yaşı, zeka düzeyi ve yaşına uygun eğitim aldığı göz önünde bulundurulduğunda öğrenme başarısının düşüklüğü olduğunu söyledi. Özgül Öğrenme Bozukluğu tanısı alan çocukların tanı sonrası kaliteli bir destek eğitimi almasının en büyük gereksinim olduğunu belirten Doç. Dr. Saniye Tülin Fidan, kendilerinin de kongrede 4 farklı atölye çalışması ile eğitim uygulamalarına destek vermeyi amaçladıklarını kaydetti.

Doç. Dr. Saniye Tülin Fidan, Özgül Öğrenme Bozukluğunun tanısal değerlendirilme sürecinde Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları uzmanları ve sonrasında diğer Tıp dalları (Çocuk Nörolojisi, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları, Kulak Burun Boğaz) tarafından tıbbi, Eğitim Bilimleri (Özel Eğitim Öğretmenleri, Psikolog, Dil ve Konuşma Terapisti, Defaktolog, Rehber Öğretmen, Sınıf Öğretmeni) tarafından ise eğitsel değerlendirme yapılmasının gerektiğini ifade etti. Multidisipliner çalışmanın zor ve zahmetli olsa da Özgül Öğrenme Bozukluğu ile mücadele eden çocukların gereksinimlerinin doğru belirlenmesi için zorunlu olduğunu dile getiren Doç. Dr. Saniye Tülin Fidan, multidisipliner bilimsel bakış açısı ve uluslararası katılımla şekillendirdikleri 4 Uluslararası Disleksi Kongresi’ne katkı sunan konuşmacı, katılımcı ve destekçilere Kongre Düzenleme Kurulu adına teşekkür ederken, artık geleneksel hale gelen kongreye ilgi ve katılımın önümüzdeki yıllarda daha da artmasını diledi.

ESOGÜ Rektör Yardımcısı ve Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ali Arslantaş yaptığı konuşmada, ESOGÜ olarak böyle bir kongreye ev sahipliği yapmaktan ve yurt içi ve yurt dışından konukları Eskişehir’de ağırlamaktan dolayı mutluluk duyduklarını söyledi. Özgül Öğrenme Bozukluğunun önemli bir sağlık sorunu olmasının yanında disiplinlerarası bir yaklaşımı gerektirdiğini vurgulayan Prof. Dr. Ali Arslantaş, bu bakımdan sadece tıbbi değil aynı zamanda eğitimsel ve teknolojik bakış açılarıyla bu bozukluğa müdahale edilmesi gerektiğini kaydetti. Prof. Dr. Ali Arslantaş kongrenin başarılı geçmesi ve amaçlarına ulaşması temennisini dile getirirken, emeği geçen herkese teşekkür etti.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.