Girişimciliğin Sırrı Pişmek Ve Cesarettir
Girişimciliği Geliştirme ve Destekleme Derneği (GİRİŞİMCİLİK DERNEĞİ) Başkanı Fatih Altaş, “Girişimciliğin önemli sorunlarından biri girişimciliğin genç meziyeti olduğunu zannetmektir. Oysa girişimciliğin gençlikle bir alakası yok. Aksine girişimcilik girilmesi gereken alanda, yeterince piştikten sonra cesaret edilmesi gereken bir şey” dedi.
GİRİŞİMCİLİK DERNEĞİ 50 bin TL’ye kadar olan geri ödemesiz sermaye desteği tanıtımı ve derneğin faaliyetleri kapsamında Eskişehirli girişimcilerle ikinci kez bir araya geldi. Tepebaşı Belediyesi Özdilek Sanat Merkezindeki tanıtım seminerine çok sayıda girişimci katıldı. Seminerde girişimciliğin önemi, girişimciliğin nasıl olması gerektiği, girişimcilik esnasında izlenmesi gereken yol ve yöntemler anlatıldı.
CESARET VE AZMİNİZİ KIRMAYIN
Girişimcilik için ilk önce cesaret ve azimli olunması gerektiğini anlatan Başkan Altaş, bir girişimcinin en önemli yapması gerekenlerden birinin de çok çalışmayı göze alması gerektiğini vurguladı.
Altaş şöyle konuştu: “ Çoğu insan başarılı bir girişimcinin sadece ürününe bakarlar. ‘Hiçbir zaman onlar gibi olamayacağım’ , ‘onlar çok şanslı’ derler. Fakat insanlar girişimcilerin nelerden geçtiklerini bilmezler. Bütün o çabaları, günlük reddedilmeleri, baş ağrıları, ihanetleri, söylentileri, eleştirileri, boş olan banka hesaplarını ve o hayallerini gerçekleştirmek için olan sabahlamaları. Biliyor musunuz? İstifa edenlerle etmeyenler arasındaki fark, birileri her gün yoğun çalışırlar, her gün deliler gibi uğraşırlar, her gün gayret ederler, çabalarlar, her gün bir mentordan bir şeyler öğrenirler. Her gün kendini geliştirirler ve tüm bunları her gün sonmuş gibi hissetmelerine rağmen yaparlar. Ve sonunda. Bu gün oldukları kişi olurlar.”
ŞÖHRET VE FAZLA ÇALIŞMAMA DÜŞÜNCESİNE KAPILMAYIN
Girimşimcilikle ilgili genel kanılardan birinin de ‘şöhret’ ve fazla çalışmama düşüncesi olduğunu kaydetti. Altaş, şöyle devam etti; “Bugün herkes şöhret peşinde. Daha şirketi bile kurmamış bir adam, kartvizitine CEO diye nasıl yazabilir? Senin CEO gibi bir ünvana sahip olabilmen için aşağıda sahip olman gereken personel sayısını bir hesap etsene. Veya sen 21’inde CEO olursan, 50 yaşında ne yapacağız? Mehdi mi yapacağız seni? Bu gün benim karşılaştığım girişimci profilinin büyük bir bölümü, çalışmak istemediği için girişim yapıyor. ‘ben efendim bilmem 9-6 çalışmak istemiyorum’ ‘şöyle böyle kıyafet giymek istemiyorum. Onun için kendi işimi yapacağım’ diyor. 9-6 değil 9-9 çalışacaksın minimum sen, böyle bir şeye hazır mısın? Üstelik girişimcilik dediğin şey senin hayallerini yerine getirme vesilesi değil. Girişimcilik dediğin şey kdv, muhtasar, iş yeri ruhsatı, sen bunlarla uğraşabilecek misin? Önemli olan bunlar.”
VİTRİNE BAKARAK YANILGIYA DÜŞÜLMEMELİ
Meşhur olan sanatçıların yükselişlerinden ve bu süreçteki mücadelelerinden örnekler veren Altaş, kesinlikle vitrine bakarak yanılgılara düşülmemesi gerektiğini vurguladı. Altaş, “Eğer vitrinden bakarsanız bir sanatçının bir klipte koşarak şöhret olduğunu düşünme yanılgısına da düşebilirsiniz. Üzerinde durmamız gereken o sanatçı o klipte deliler gibi koşmadan önce kaç tane prodüktörün kapısında kaç tane hayal kırıklığı yaşadı. Kaç tane izbe barda sarhoş eğlendirdi. Nelere rağmen hangi mücadeleleri verdikten sonra o noktaya gelebildi? İşte bunları düşünmek görmek lazım” ifadesini kullandı.
YAPAMIYORSAN YA SENDE YA FİKRİNDE PROBLEM VAR
Girişimciliğin önemli sorunlarından birinin girişimciliğin genç meziyeti olduğunu zannetmek olduğuna dikkat çeken Altaş, “ Oysa girişimciliğin gençlikle bir alakası yok. Aksine girişimcilik girilmesi gereken alanda, yeterince piştikten sonra cesaret edilmesi gereken bir şey. Ama sen ‘aklıma çok güzel bir fikir geldi’ diye yola çıktığında, en son kazanan sen oluyorsun. Sonra da suçu ülkeye, girişimciye ya da müşteriye atıyorlar. Hayır, böyle bir şey yok. Burası Türkiye, dünyanın en büyük ekonomilerinden birinin döndüğü ülke. Beceremiyorsan, başaramıyorsan ya fikrinde ya sende bir problem var.” sözlerini kullandı.