Site Rengi

DOLAR 35,0163
EURO 36,7981
ALTIN 2.981,56
BIST 9.976,97
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Eskişehir 6°C
Parçalı Bulutlu
Eskişehir
6°C
Parçalı Bulutlu
Per 7°C
Cum 8°C
Cts 7°C
Paz 11°C

“cayma hakkının istisnaları…”

“cayma hakkının istisnaları…”

İnternetten/uzaktan mesafeli sözleşmelerle satın alınan mal ve hizmetlerden artan mağduriyetleri değerlendiren Tüketiciyi Destekleme Derneği(TÜKDES) Genel Başkan Vekili Hülya KELLECİ “istisnaları bilelim,mağdur olmayalım” Dedi.

Genel Başkan Vekili Hülya KELLECİ konuyla ilgili olarak şu açıklamayı yapmıştır:
Uzaktan /İnternetten /mesafeli sözleşmeler yönetmeliğine göre satın alınan mal ve
hizmetlerde;”Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin
sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.”Yönetmelikte cayma hakkının istisnaları bulunmakta;bu
istisnalara özen göstermeyen tüketicilerin mağduriyetleri artmaktadır.
Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını
kullanamaz:
“- Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının
kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
– Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.
-Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
– Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi
sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.
– Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara
ilişkin sözleşmeler.

– Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde
maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.
– Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine
ilişkin sözleşmeler.
– Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-
içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin
sözleşmeler.
– Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayri maddi mallara
ilişkin sözleşmeler.
– Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin
sözleşmeler.”

Mesafeli Sözleşmelerde cayma hakkının istisnaları kapsamında ki mal ve hizmet alımlarında
aksi kararlaştırılmadıkça tüketiciler cayma hakkını kullanamaz.
Uzaktan/İnternetten /Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğine göre mal ve hizmet satın alacak
tüketiciler yönetmelikte bulunan cayma hakkını istisnalarını özenle incelemelidir.
Hülya KELLECİ
TÜKETİCİYİ DESTEKLEME DERNEĞİ l GENEL MERKEZ| İstiklal Mh.Ertuğrul Bey Sokak No: 5 Özer
İşhanı Kat:1/125 Odunpazarı-Eskişehir Tel: 0 222 221 21 82| WWW.TUKDES.ORG|
e.mail:[email protected]

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.