“cayma hakkının istisnaları…”
İnternetten/uzaktan mesafeli sözleşmelerle satın alınan mal ve hizmetlerden artan mağduriyetleri değerlendiren Tüketiciyi Destekleme Derneği(TÜKDES) Genel Başkan Vekili Hülya KELLECİ “istisnaları bilelim,mağdur olmayalım” Dedi.
Genel Başkan Vekili Hülya KELLECİ konuyla ilgili olarak şu açıklamayı yapmıştır:
Uzaktan /İnternetten /mesafeli sözleşmeler yönetmeliğine göre satın alınan mal ve
hizmetlerde;”Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin
sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.”Yönetmelikte cayma hakkının istisnaları bulunmakta;bu
istisnalara özen göstermeyen tüketicilerin mağduriyetleri artmaktadır.
Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını
kullanamaz:
“- Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının
kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
– Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.
-Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
– Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi
sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.
– Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara
ilişkin sözleşmeler.
– Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde
maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.
– Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine
ilişkin sözleşmeler.
– Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-
içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin
sözleşmeler.
– Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayri maddi mallara
ilişkin sözleşmeler.
– Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin
sözleşmeler.”
Mesafeli Sözleşmelerde cayma hakkının istisnaları kapsamında ki mal ve hizmet alımlarında
aksi kararlaştırılmadıkça tüketiciler cayma hakkını kullanamaz.
Uzaktan/İnternetten /Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğine göre mal ve hizmet satın alacak
tüketiciler yönetmelikte bulunan cayma hakkını istisnalarını özenle incelemelidir.
Hülya KELLECİ
TÜKETİCİYİ DESTEKLEME DERNEĞİ l GENEL MERKEZ| İstiklal Mh.Ertuğrul Bey Sokak No: 5 Özer
İşhanı Kat:1/125 Odunpazarı-Eskişehir Tel: 0 222 221 21 82| WWW.TUKDES.ORG|
e.mail:[email protected]