Site Rengi

DOLAR
EURO
ALTIN
BIST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Eskişehir °C
Eskişehir
°C
°C
°C
°C
°C

Sosyal medya çiçek sektöründe trendleri belirliyor

Sosyal medya çiçek sektöründe trendleri belirliyor
16.09.2025
A+
A-

Sosyal medya trendleri, gençlerin çiçek tercihlerinde belirleyici rol oynuyor.
Çiçekçi Neslihan Kaplan, sosyal medyanın çiçek sektöründeki yönlendirici rolüne dikkat çekti. Evlerde hâlâ komşudan alınan bitkilerle süregelen alışkanlıkların devam ettiğini belirten Kaplan, bu nedenle ev satışlarının çok yüksek olmadığını söyledi. Buna rağmen salon bitkilerinin daha çok açılış, davet ve özel organizasyonlara gönderildiğini ifade eden Kaplan, düğün sezonunun da satışları artırdığını dile getirdi. Özellikle gençlerin sosyal medya üzerinden gördükleri trendlerin çiçek tercihlerinde belirleyici olduğunu vurguladı.

“Salon bitkileri daha çok açılış ve davetlere gidiyor”
Evlerdeki gelenekten ve satışların yöneliminden bahseden Kaplan, “Biz daha çok salon bitkilerini açılışlara, davetlere gönderiyoruz. Evlerde komşudan bir dal alma geleneği devam ediyor. Yeni evlenen çiftler evlerini dekor ettikleri için, artık en son şu köşeye bitki koyabilir miyim gibi düşünceleri oluyor. Onun sonrasında gelip büyük salon bitkileri bakabiliyorlar, çeyiz içinde olabiliyor” dedi.

“Gençler sosyal medyadan gördükleri için şakayık istiyorlar”
Kaplan, sosyal medyanın etkisini şu sözlerle aktardı:
“Kesme çiçekte gül, lisyantus, statis her zaman var ama şu anda şakayık inanılmaz yoğun talep görüyor. Aslında Türkiye’de nisan ayına özgü bir çiçek, diğer zamanlarda ithal geliyor ve pahalı. Fakat gençler özellikle sosyal medyada gördükleri için sürekli şakayık istiyorlar. Sosyal medyada ne trendse, çiçek sektöründe de o ön plana çıkıyor.”

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.