Site Rengi

DOLAR 34,5424
EURO 36,0063
ALTIN 3.006,41
BIST 9.549,89
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Eskişehir 1°C
Çok Bulutlu
Eskişehir
1°C
Çok Bulutlu
Paz 2°C
Pts 3°C
Sal 4°C
Çar 7°C

Türkiye’de Bir İlk: "Açık Üniversite" Açıldı

15.08.2019
A+
A-

Geçmişi geleceğe taşımak amacıyla Kütahya Belediyesi tarafından başlatılan 'Açık Üniversite' programı Milli Eğitim, Kültür ve Turizm eski Bakanı, AK Parti Eskişehir Milletvekili Prof. Dr. Nabi Avcı’nın katılımıyla açıldı. 
Türkiye’de ilk kez Kütahya Belediyesi tarafından başlatılan Açık Üniversite'nin açılışı Hezar Dinari Kültür Merkezinde gerçekleştirildi.
Açılışa Vali Ahmet Hamdi Nayir, Kütahya Belediye Başkan Vekili Ali İhsan Ertaş, İl Emniyet Müdürü Hasan Çevik, bazı daire müdürleri, STK Temsilcileri, akademisyenler, yazarlar ve öğrenciler katıldı.

Açık Üniversiteyi konu alan video sunumuyla başlayan açılış programı, Kütahya Belediye Başkan Vekili Ali İhsan Ertaş’ın konuşmasıyla devam etti. Toplumların kendi aralarında ve kendinden önceki ve sonraki nesillerle kurdukları kültürel iletişimin ana bağlayıcısının sahip olduğu medeniyet olduğunu belirten Başkan Vekili Ali İhsan Ertaş, medeniyet kavramının içerisinde yer alan en önemli unsurun şehir ve insan olduğunu kaydetti. Başkan Ertaş, “Kendi topraklarının geçmişiyle bağı olmayan, başkalarının diliyle konuşan, gözüyle gören, aklıyla düşünenler kendi medeniyetini hiçbir zaman inşa edemez. Kendi hakkında idraki olmayan kişi de ne kendine ne de tarihine saygı duyar. Başka milletlerin kültür ve tarihlerinde yanaşma, sığıntı olarak yaşamaya devam eder. Sayın Cumhurbaşkanımızın hedef gösterdiği 2023, 2071 hedeflerine ulaşmak sadece teknik anlamda değil topyekun anlamda olması gerekir. Bunun için de ülkemizi bir hedefe taşımak istiyorsak medeniyet tarihimizi maddi, manevi, fikri, tüm yönleriyle bilmemiz gerekiyor. Esas amacımız, medeniyetimizin ruhunu taşıma, yeni nesillere aktarma noktasında yeni bir şeyler yapmak. Bunun içinse gençlere çok ihtiyacımız var. İnşallah bu gençleri oluşturabilirsek medeniyetimizin tekrar ayağa kalktığını göreceğiz” ifadelerini kullandı.

Kütahya Belediyesi'nin 'Açık Üniversite' programını başlatarak Türkiye’de bir ilke imza attığını da ifade eden Ertaş, “Türkiye’de özellikle son yıllarda artan kültürel üretimle birlikte birçok kurumumuz bu topraklarda geçmişte var olan medeniyeti bugünle ilişkilendirmek, zenginleştirmek konusunda önemli katkılar sağlıyor. Bu düşünceye katkı sağlayan kurumlardan birisi de Kütahya Belediyemizdir. Bu çalışmaların yönünü önemli ölçüde belirleyecek yeni bir perspektif sunmak amacıyla Açık Üniversite programımızı hemşehrilerimizle buluşturuyoruz. Bu bağlamda kendi kültür ve medeniyetimizin köklerini tanımak, anlamak, anlatmak, özümsemek, bunun için çalışmayı başlatıyoruz” şeklinde konuştu.

"Enformasyon bilgi değildir"
Daha sonra Milli Eğitim, Kültür ve Turizm eski Bakanı, Eskişehir Milletvekili Prof. Dr. Nabi Avcı açılış dersinin konusu olan “Enformasyon” hakkında bilgiler verdi. Enformasyonun bilgiyle karıştırılan bir tabir olduğuna dikkat çeken Prof. Dr. Nabi Avcı, “Enformasyon bilgi değil. Bilgi ve enformasyon birbirinden çok farklı idrak mertebelerine tekabül ediyor ve bunlar arasında niceliksel bir ilişki yok. Bunlar arasındaki ilişki bir mahiyet farkı ilişkisi. Onun için enformasyon toplumu da öyle herkesin bilgiden kırıldığı bir toplum anlamına gelmiyor. Günümüzde enformasyonun altında farklı bir dalga daha oluştu o da veri ve dünyada işler büyük ölçüde enformasyon ya da veri üzerinden yürüyor. Enformasyonla, enformasyon toplumuyla bizim ilişkimiz büyük ölçüde enformasyon teknolojilerinin gelişim hızının baş döndürücülüğü içinde geçti. Benim kuşağım kitabın, yazının ve dolayısıyla okulun toplumsal düşünme mecralarının merkezinde yer aldığı bir zamana denk geliyor. Oysa bugün bu tamamen parçalanmış durumda. Enformasyon toplumunda artık sanayi devriminin biçimlendirdiği eğitim kurumlarından ve ona ilişkin süreçlerden söz etmemiz mümkün değil; dağılmış vaziyetteyiz. Bu sadece Türkiye’ye mahsus bir şey de değil” dedi.

“Türkiye eğitimde yaz-boz yaşamıyor"
Türkiye’nin eğitim alanında yazboz yaşamadığına vurgu yapan Prof. Dr. Nabi Avcı, “Bazı kurumlar ki okullar da bunlardan birisidir, ilk doğdukları koşulları kaybetmiş, ilk doğdukları zamandaki biçimlenmelerini sağlayan koşullar ortadan kalkmış; ama sanki hala o ilk günkü tazelikleriyle varmış gibi görünen kurumlar. Tabi bunu şimdi buradan söylemek kolay. Milli Eğitim Bakanı olarak söyleyemezsiniz. Niye? Çünkü diyelim 80 milyonluk bir ülkede 22 milyon gencin eğitiminden sorumlusunuz, 1 milyon öğretmenden sorumlusunuz ve sizden beklenen, o büyük kitleyi bugünün icaplarına uygun bir eğitim sürecine almanız. Bu olağanüstü riskli ve zor bir iştir. O yüzden zaman zaman, artık gündelik sohbetlerin demirbaşı haline gelen, ‘Ne olacak bu eğitimin hali?’ sorusu, yanlış bir sorudur. Türkiye’nin eğitim alanında yine gündelik konuşmalarda çok sık söylenen, bir ‘yazboz’ yaşadığı söylemi, doğru bir söylem değildir” şeklinde konuştu.

"Biz 50 yıl önceki büyüklerimizin hiç bilmediği bir dünyada bütün bu süreçleri yönetiyoruz"
Gelişen teknoloji hızının eğitime yansımaları hakkında da konuşan Prof. Dr. Nabi Avcı, “Bu kadar büyük ve dinamik bir kitleyi ilgilendiren bir alanda, enformasyon teknolojilerinin böylesine hızla geliştiği bir alanda bu dönüşümleri gerçekleştirmek, otoyolda saatte 140 kilometre hızla giden bir yolcu otobüsünde rektifiye işlemleri yapmaya benzer. Gerçek hayatta böyle bir şansımız yok. Bir yandan enformasyon, bilişim, iletişim teknolojileri, muhtemelen silah endüstrisinden çok daha hızlı gelişen bir sektör oluşturuyor. Bundan 24 yıl önce kullandığımız bu cep telefonları yoktu. Şu anda, özellikle eğitim alanında kullandığımız, kullanabileceğimiz eğitim verimlilerinin yüzde 85’i bundan 50 yıl önce yoktu. Biz 50 yıl önceki büyüklerimizin hiç bilmediği bir dünyada bütün bu süreçleri yönetiyoruz” dedi.

"Eğitim her bakanda değişmiyor"
Yapılan değişikliklerin bir sürecin devamı olduğunun altını çizen Nabi Avcı, “Eğitim alanında yapılan bir reformun asgari sonuç vermesi 16 yıldır. Bugün okulöncesi eğitimin gerçekten ne kadar önemli olduğunu bütün araştırmalar gösteriyor. Demek ki okulöncesinde yaptığınız bir düzenlemenin olumlu sonuçlarını üniversiteyi bitirirken görüyorsunuz, ama arada bir sürü müşkülata da sebep oluyorsunuz. Eğitim her Bakanda değişmiyor, benim Milli Eğitim Bakanlığımda ortaya koyduğum projelerin hepsi benden önce yapılmış çalışmalar. Nitekim bugün yapılanların da bir kısmı böyledir, bir sürecin devamıdır” ifadelerini kullandı.
Açık Üniversite programı için Kütahya Belediyesini ve kayıt olan öğrencileri tebrik eden Prof. Dr. Nabi Avcı, “Kütahya Belediyesinin 18 yaşını bitirmiş, her Kütahyalıya açık böyle bir süreci başlatmış olmasını çağın ruhuna çok uygun bir girişim olduğunu düşünüyorum. Bunun için de ayrıca tebrik ediyorum” dedi.
Program sonunda, Vali Ahmet Hamdi Nayir ile Belediye Başkan Vekili Ali İhsan Ertaş, Prof. Dr. Nabi Avcı’ya hediye takdiminde bulundu. 

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.