Site Rengi

DOLAR 34,5424
EURO 36,0063
ALTIN 3.006,41
BIST 9.549,89
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Eskişehir 16°C
Karla Karışık Yağmurlu
Eskişehir
16°C
Karla Karışık Yağmurlu
Cts 1°C
Paz 2°C
Pts 4°C
Sal 5°C

Şeref Malkoç: “Kamu Denetçiliği Kurumu kararlarına idarelerin uyma oranı yüzde 65’e yükseldi”

15.08.2019
A+
A-

Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç, Kamu Denetçiliği Kurumu kararlarına idarelerin uyma oranının ilk başlarda yüzde 20 civarında olduğunu, zamanla bu oranın yüzde 65'e yükseldiğini söyledi. 

Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç, Kamu Denetçisi Yahya Akman ve KDK Genel Sekreteri İbrahim Kılınç, İstanbul Bahçeşehir Üniversitesi tarafından düzenlenen “Altıncı Yılında Türkiye’de Kamu Denetçiliği Müessesesinin Çalışmaları” konulu Çalıştaya konuşmacı olarak katıldı. Çalıştayın açılış konuşmasını yapan Kamu Malkoç, Kamu Denetçiliği Kurumunun tarihçesi ve işleyişi hakkında bilgi verdi. 

KDK’nın, 2013 tarihinden itibaren vatandaşlardan aldığı şikayetleri, idarenin her türlü eylem ve işlemleri ile tutum ve davranışlarını; insan haklarına dayalı adalet anlayışı içerisinde titizlikle incelediğini belirten Malkoç, birey ve idare arasındaki uyuşmazlıkları öncelikle dostane çözüm ve uzlaşı ile çözüme kavuşturmaya çalıştığını ifade etti. Malkoç, kurumun amacının vatandaşın hak arama kültürünü yaygınlaştırmak, idarenin kaliteli hizmet standardını yükseltmek, iyi yönetim ilkelerinin oluşmasında idareye yol göstermek ve kamuda şeffaflığı sağlamak olduğunu söyledi. 

“İnsanların en hayırlısı insanlara faydalı olanıdır” ve “İnsanı yaşat ki devlet yaşasın” İlkesini benimsediklerini kaydeden Malkoç, Kamu Denetçiliği Kurumunun, hakkaniyet denetimi yapan tek kurum olma özelliği taşıdığını vurguladı. KDK’nın 2017 yılında 17 bin 131 şikayet başvurusu aldığı bilgisini veren Malkoç, 2017 şikayet sıralamasında ilk sırayı eğitim konusunun aldığını kaydetti. 

KDK’nın inceleyemediği üç konu alanı olduğunu dile getiren Malkoç, "Bunlardan biri idare ve vatandaş arasındaki mesele mahkemeye taşınmışsa, ikincisi yasama organının gündeminde olan veya düzenlemesi gereken olaylar, üçüncüsü ise askeri operasyon kararlarıdır" dedi. 
Kamu Denetçiliği Kurumunun, bir nevi vatandaşın ücretsiz avukatlığını yaptığını, idareye de verdiği kararlarla yol gösterdiğini söyleyen Malkoç, Kuruma başvuruların ücretsiz olduğu bilgisini paylaştı. 

“KDK kararlarına uyma oranı yüzde 65’e yükseldi” 
Kurumun kararlarına idarelerin uyma oranının, ilk başlarda yüzde 20 civarında olduğunu bildiren Başdenetçi Malkoç, “Zamanla çalışmalarımızın kuvvetlenmesi ve tanınırlığımızın artması sonucunda kararlarımıza uyma oranı yüzde 65'e yükselmiştir. Ombudsmanlık Kurumu olan ülkelerde uyma oranı yüzde 80 civarındadır” diye konuştu. 
Malkoç’un konuşmasının ardından Kamu Denetçisi Yahya Akman ve KDK Genel Sekreteri İbrahim Kılınç da birer konuşma yaptı. Çalıştayda, Soma raporundan hareketle Kamu Denetçiliği Kurumunun idarenin sorumluluk hukukuna katkıları, Kamu Denetçiliği Kurumu ve İnsan Hakları Hukuku ve Hukuk Devleti ilkesi bakımından Kamu Denetçiliği Kurumu konu başlıkları üzerine paneller düzenlendi. Çalıştaya, Bahçeşehir Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Tunç Bozbura, Bahçeşehir Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ayşe Nuhoğlu ile akademisyenler ve öğrenciler katıldı. Açılış konuşmalarının ardından katılımcıların soruları cevaplandırıldı. 

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.