Akademisyenler İyilik İçin Okudu
Aralarında profesörlerin de bulunduğu 13 farklı üniversiteden 16 akademisyen ‘Yaşamak mı zor anlamak mı zor?’ isimli projeyi hayata geçiren Eskişehir Yunus Emre Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencilerine destek verdi.
Yunus Emre Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencileri, ‘İmam Hatipler İyilikte Yarışıyor' isimli yarışma kapsamında, engelliler için bir proje ortaya koydu. Kısa zamanda büyüyen proje, pek çok kesimden de destek gördü. Anadolu Üniversitesi Engelliler Entegre Yüksekokulu öğrencisi Ahmet Taş’ın proje için yazdığı şiirin her bir mısrasını okurken video çeken akademisyenler de, öğrencilere destek çıktı. Hazırlanan videoda Anadolu Üniversitesi, Ankara Üniversitesi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Harran Üniversitesi gibi birçok üniversiteden akademisyen, engelli çocuklar için şiir okudu.
"Bu çok farklı ve güzel bir çalışma oldu"
Yunus Emre Anadolu İmam Hatip Lisesi Okul Müdürü Abdullah Yılmaz, şiiri de kendilerinden mezun bir öğrencinin yazdığını söyledi. Yılmaz, "Şiiri yazan öğrencimiz, Anadolu Üniversitesi Engelliler Bölümünde şu an öğrenci olarak eğitim hayatına devam ediyor. Böyle bir yolu seçti ve kardeşlerini de cesaretlendirdi. Kendisi de engelli kardeşlerimiz ile ilgili güzel bir şiir kaleme aldı. Öğrencilerimizi projenin içerisine kattı. Biz bu projeyi Türkiye geneline yaymak için 13 farklı üniversitede 16 tane akademisyeni projemize dahil ederek şiirimizin her bir satırını okuttuk. Bunu da projemizin içerisinde dahil ettik. Bu çok farklı ve güzel bir çalışma oldu. Şiiri kendi bütünlüğünde okuduğunuzda da yapılan çalışmanın güzel olduğunu herkes takdir edecektir" dedi.
"Şiirimiz ancak bu şekilde farklı kitlelere ulaşabilirdi"
Projenin yürütücülerinden İngilizce Öğretmeni Münebbiye Irgat ise, "Projemiz, mezun öğrencilerimizden birinin yazdığı şiir ile başladı. Projede yer alan öğrencilerimiz şiiri okuyunca çok heyecanlandılar. Bu şiirin de sadece böyle kalmasını istemeyerek daha geniş kitlelere yayılmasını istediler. Düşündüler ve sonrasında ‘akademisyenlere okutmak nasıl bir fikir olur?’ dediler. Biz de bunu destekledik. Daha sonrasında çocuklar 13 farklı üniversiteden 16 farklı akademisyene projemizi anlattılar. Aslında bu kadar çok geri dönüş beklemiyorduk. Birçok akademisyen severek okudular. Her bir mısrayı farklı bir akademisyen okudu. Videolar bize geldiğinde öğrenciler ayrı ayrı sevinç yaşadılar. Çünkü biz bir profesörün katılımını beklemiyorduk. Ama bir değil, birçok profesör buna katıldı. Bu çocukları çok mutlu etti. İçinde de zaten proje ismimiz de olan ‘Yaşamak mı zor anlamak mı’ geçiyor. Onları anlamak ve neler yaşadıklarını anlatmak adına güzel bir proje oldu. Kendi imkanlarımızla güzel bir iş ortaya çıktığını düşünüyoruz. Doğa İçin Çal ekibi hep şarkı yaptılar. Biz de şiirle buna katılım sağladık. Biz bunun çok iyi bir fikir olduğunu düşündük. Şiirimiz ancak bu şekilde farklı kitlelere ulaşabilirdi. Sonuçları da çok güzel oldu. Hem bizim için hem de engelli öğrencilerimizin anlaşılması için güzel bir proje oldu" ifadelerini kullandı.
Şiirde kısaca şu ifadeler yer alıyor:
"Sen gülmeyince nar ağaçları çiçek açmaz
Bu derelere su inmez, hıdrellez gelmez,
Sen gülümse çocuk
Görmesen de gökkuşağını, içinde yaşat
Duymasan da serçeleri
Sen yine de umut et, umutsuz olma çocuk!