Site Rengi

DOLAR
EURO
ALTIN
BIST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Eskişehir °C
Eskişehir
°C
°C
°C
°C
°C

Ankara – Eskişehir arası mesafe kısalıyor

Ankara – Eskişehir arası mesafe kısalıyor
27.06.2025
A+
A-

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ankara-İstanbul arasındaki yoğun trafiği ve nüfus artışını dikkate alarak, 10 yıl içinde dolması beklenen mevcut otoyolların yükünü azaltmak için yeni 276 kilometrelik Akyazı-Nallıhan-Ankara otoyol projesini başlattıklarını açıkladı.

BAKAN URALOĞLU AÇIKLADI
Uraloğlu CNN’de yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı,

“Ankara ve İstanbul arasında en az 25 milyon nüfusu konuşuluyor. Bu nüfusun hava yolu, yüksek hızlı demir yolu şu anda Bilecik’ten Eskişehir’den giden yol, yine Bolu Dağı tüneli otoyol ve eski Bolu Dağı yolundan giden bir trafik var. Buranın bir 10 yıl içerisinde özellikle otoyolun dolacağını biz hesaplıyoruz. Çünkü her yıl araçları günlük olarak düzenli sayıyoruz, bir 10 yılda dolacağını. Bunun için biz nasıl Kuzey Marmara otoyolunu planladık, hayata geçirdik. Siz buradan Ankara’ya giderken eğer Kuzey Marmara’yı kullanıp da Akyazı’dan TEM’e giriyorsanız bir anda şehir içerisine girmiş gibi oluyorsunuz. Bu 10 yıl sonra artık orası o trafiği hiç kaldırmamış olacak.

Dolayısıyla biz yeni bir otoyol yapmamız gerekir. Akyazı’dan Kuzey Marmara otoyolunu komple kat ettikten sonra Akyazı’dan başlayıp Nallıhan Beypazarı üzerinden Ankara’ya yeni bir otoyol projesine başladık. 276 kilometre uzunluğunda ve bu yaklaşık bir 10 yıl içerisinde bitmesini bekliyoruz. Bunun için projesi 2-3 yıl sürer bunun. Sonrasında da yapımını konuşursak 2035. Aynı şekilde Ankara’dan başlayıp da gelip Eskişehir’den Bilecik’ten giden bizim halihazırdaki yüksek hızlı trenimiz 4 saat 20 dakikalarda gidiyor. Onu 3 saat 50 dakikaya düşüreceğiz çünkü Bilecik’te bir tünel inşaatımız var. Ama artık o da bizim için yeterli olmayacak. O zaman biz doğrudan şu güzergaha yakın bir güzergahta da süper hızlı treni projelendiriyoruz. İstanbul Ankara arasını sadece 80 dakikada katetmiş olacak.”dedi.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.