Site Rengi

DOLAR 34,4929
EURO 36,2690
ALTIN 2.960,78
BIST 9.367,77
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Eskişehir 18°C
Parçalı Bulutlu
Eskişehir
18°C
Parçalı Bulutlu
Cum 17°C
Cts 0°C
Paz 2°C
Pts 3°C

Bu Hafta ki Türk Ocağı’nın Konuğu Prof. Dr. Gültekin’di

Bu Hafta ki Türk Ocağı’nın Konuğu Prof. Dr. Gültekin’di
07.02.2022
A+
A-

Eskişehir Türk Ocağı Perşembe Sohbetleri programının bu haftaki (03.02.2022) konuğu “Değişen Toplumda Eğitimi Yeniden Düşünmek” başlıklı konuşması ile Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğr. Üyesi Prof. Dr. Mehmet Gültekin idi. Yüz yüze ve Youtube kanalından canlı yayınlanan programda Mehmet Gültekin kısaca şunları ifade etti:

BİR EĞİTİM SİSTEMİ ANCAK ÖĞRETMENİN NİTELİĞİ KADAR HİZMET ÜRETEBİLİR.

Tarihsel süreçte eğitim birçok değişikliğe uğramıştır. Bir yandan toplumdaki değişmeler, diğer yandan eğitim bilimlerindeki değişmeler, eğitimi doğrudan etkilemiştir. Toplumsal değişmeler bağlamında tarım toplumundan sanayi toplumuna geçişi gerçekleştiren insanlık, özellikle sanayi toplumundan bilgi toplumuna geçişte toplumsal hayatta olduğu kadar, eğitimde de köklü değişikliklere şahit olmuştur.


Tarım toplumunda yönetenlerle sınırlı olan eğitim
, ezbere dayalı ve aktarmacı bir anlayışla yürütülmüş, sanayi toplumunda ise kitle eğitiminin önem kazanmış ve sorgulayıcı bir eğitim anlayşı benimsenmiştir. Bilgi toplumunda da hayat boyu eğitim anlayışı egemen olmuş ve yaratıcı düşünce ön plana çıkmıştır. Günümüzde küreselleşme, nüfus hareketleri, bilgi ve iletişim teknolojileri tarafından değişikliğe uğrayan eğitim, değerlerdeki yoğun değişmelere de maruz kalmakta ve bir değer krizi ile uğraşmaktadır.

Eğitimde sürekli değişiklik yapmak yerine sürekli geliştirmeyi hedeflemek gerekir.

Günümüzde, toplumdaki ve eğitim bilimlerindeki değişmelere paralel olarak eğitimin girdilerinde de ciddi değişmeler gözlenmektedir. Eğitim sisteminin girdileri olan öğretmen, öğrenci, veli, eğitim programı ve çevre sürekli değişmektedir.  Bu girdilerin niteliği ise eğitim sisteminin çıktılarını doğrudan etkilemektedir. Bu değişmeler, eğitimi yeniden düşünmeyi gerekli kılmaktadır. Bu konuşmada eğitimde niteliği artırmak adına neler yapılması gerektiğine iişkin düşünceler üzerinde duracağız. Bu bağlamda;  eğitimden beklentileri ortaklaştırmak,toplumun sorun yaşadığı davranışlara odaklanmak, toplumsal değerlere öncelik vermek/Kültürden beslenmek ve kültürü beslemek/Türkçeyi öncelemek, geleceğin toplumu için gerekli becerilere odaklanmak, hatalardan ders almak/eğitimde sürekli değişiklik yapmak yerine sürekli geliştirmeyi hedeflemek ve her şeyden önemlisi öğretmeni çok iyi yetiştirmek gerekmektedir. Çünkü öğretmenler, eğitimin diğer girdilerini de etkileme gücüne sahiptir. Bu yönüyle denilebilir ki bir eğitim sisteminin niteliği öğretmenin niteliği ile özdeştir ve bir eğitim sistemi ancak öğretmenin niteliği kadar hizmet üretebilir.

Dinleyici soruları ve şube başkanı Prof. Dr. Nedim Ünal’ın hediye takdimi ile program sona erdi.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.