Site Rengi

DOLAR 34,5424
EURO 36,0063
ALTIN 3.006,41
BIST 9.549,89
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Eskişehir 1°C
Az Bulutlu
Eskişehir
1°C
Az Bulutlu
Paz 2°C
Pts 3°C
Sal 4°C
Çar 7°C

İBF’de “Sosyal Medyada Yapay Zekâ ile Veri Analizi” konuşuldu

İBF’de “Sosyal Medyada Yapay Zekâ ile Veri Analizi” konuşuldu

Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi (İBF) tarafından düzenlenen “Sosyal Medyada Yapay Zekâ ile Veri Analizi” başlıklı seminer, İletişim Bilimleri Fakültesi Lidya Salonunda gerçekleştirildi. Eğitim Fakültesi Dr. Öğretim Üyesi Serap Şişman Uğur’un konuşmacı olduğu seminere çok sayıda kişi katılım gösterdi.

Dr. Öğr. Üyesi Uğur: “Veri doğru okunduğunda sadece geçmişi değil muhtemel geleceği de anlatır”
Sosyal medyada veri analizinin yapay zekâ uygulamalarıyla birleşerek, markalara, pazarlamacılara ve araştırmacılara kullanıcı davranışlarını anlamalarında, stratejilerini geliştirmelerinde ve rekabet avantajı elde etmelerinde yardımcı olduğuna dikkat çeken Eğitim Fakültesi Dr. Öğr. Üyesi Serap Şişman Uğur, sözlerine şöyle devam etti: “Bir kuruma ait sosyal medya hesabı yönetirken bir kurum kimliği oluşturmanız, oluşturulan kimliğe göre de strateji geliştirmeniz gerekir. Kuruma bir imaj itibar analizi yapmanız gerekir ve kurumla alakalı verileri kullanmayı bilmeniz gerekir. Bütün bu süreci yönetirken veriyi kullanırsınız. Veri analizini yapabilmek ciddi bir bilgi ve deneyim gerektirir.

Yapay zekâ son yıllarda bu konuda insanlara düşen yükü çok hafifletmiş durumda. Siz artık veri işlemeyi bilmeseniz de sizin yerinize işleyebilir, yorumlayabilir. Sosyal medyada veri analizi, takipçilerinizin ve satış amaçlı kullanıyorsanız ürününüzü alan müşterilerin sizden ne beklediğini ve ne istediklerini tespit etme konusunda çok gereklidir. Yapay zekâ veri analiz uygulamalarıyla metin verilerini analiz ederek duygu analizi, trend tahmini, anket analizi, demografik analiz ve hedef kitle segmentasyonu yapılabiliyor. Sosyal medya veri analizi uygulamalarının geleceğinde ise artırılmış gerçeklik kullanılarak yeni ve etkileşimli deneyimler sunulabilir, nesnelerin internet ile bağlantıları geliştirilerek daha kapsamlı sonuçlar ortaya çıkabilir. Ayrıca gelecekte sosyal medya veri analizi uygulamalarının etik ve mahremiyet standartlarına uygun şekilde kullanılması önem kazanacaktır. “
“Sosyal Medyada Yapay Zekâ ile Veri Analizi” semineri soru cevap kısmından sonra sona erdi.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.