Site Rengi

DOLAR
EURO
ALTIN
BIST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Eskişehir °C
Eskişehir
°C
°C
°C
°C
°C

Öğrenme Güçlüğü (Disleksi)

10.10.2025
A+
A-

Her yıl Ekim ayının ilk haftası dünyada olduğu gibi, ülkemizde de “Disleksi Farkındalık Haftası” ve Ekim ayının ilk haftasının Perşembe günü ise “Dünya Disleksi Günü olarak kabul edilmektedir.

Bireyin zeka düzeyinin normal veya normalin üstünde olmasına rağmen, dil becerileri, okuma, yazma gibi durumlarda problem yaşamasını öğrenme güçlüğü veya bozukluğu, genelde disleksi olarak tanımlanır.

Disleksi ilk defa İngiliz bilim adamı Morgen tarafından 1900’lü yılların başlarında tanımlanmıştır.

Disleksili bireyler anlama, okuma ve yazmada güçlük çekmesi sebebiyle kendi akranları ve arkadaşlarından geri kalabilirler.

Anlama, ifade, okuma ve yazma zorluğu ve hız düşüklüğü, harflerin ve rakamların ters yazılması, birbirine karıştırılması, dikkat dağınıklığı, dikkatsizlik veya becerilerinde çelişki olması durumları disleksi belirtisi olarak değerlendirilebilir. Bu tür belirtileri değerlendirebilmek için mutlaka konunun uzmanlarına başvurulmalı, teşhisin çocuk ve ruh sağlığı uzmanları tarafından konulması en uygun yol olarak düşünülmesi gerekir.

Teşhisin konulmasıyla birlikte çocuk akranlarıyla kıyaslanmamalı, anlayışlı ve sabırlı olunmalı, sosyal hayattan kopmasına izin verilmemeli ve özel eğitim ihtiyacı olduğu unutulmamalıdır.

Bu alanda kesin olarak netleşmiş bir yol olmamakla birlikte, özellikle rehabilitasyon merkezlerinde veya disleksi merkezleri altındaki kuruluşlarda destek verilmeye çalışılmaktadır. Özel Eğitim Öğretmenlerinin desteğinin yanı sıra, Dil Terapistlerinin de mutlaka desteği gerekmektedir disleksili çocuklar için. Alandaki en büyük sıkıntılardan biri de dil ve konuşma terapisi konusundaki uzman azlığıdır.

Destek eğitimi almak isteyen ailelerin, eğitim almak için görüştüğü merkezlerde özellikle alanında eğitim almış Dil ve Konuşma Terapisti istihdamı sorgulanmalıdır.

Öğrenme güçlüğü tanısı konulan bireylerin özelliklerinin birbirinden farklı olması sebebiyle, her çocuğun durumuna göre bireysel eğitim programı düzenlenerek her çocuğa uygun eğitimi belirlenerek uzun sürecek eğitim süreci başlatılmalıdır.

Her şeyden önce eğitim süreçleri içinde ve hayatları boyunca aile bireyleri ve eğitimcilerin sabırla ve sevgiyle yaklaşmaları her işte olduğu gibi bu sürecin de sihirli anahtarıdır. Bu anahtar elimizde olduğu müddetçe, hece hece ilerleyerek sonuca ulaşmak her daim mümkündür.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.