Sosyal medyanın yaygınlaşması yeni mesleklere kapı araladı

Sosyal medyanın yaygınlaşması günümüzde yeni mesleklerin ortaya çıkmasına sebep oluyor bu noktada ise Eskişehir’de uzun yıllardır reklamcılık yapan Cemal Egehan Kuvancı, dijital reklamcılığın her ne popülerleşse de fiziksel reklamcılığın yerini almadığını belirtti.
Sosyal medya ve internetin yaygınlaşması, yeni meslekleri ortaya çıkarırken bazı eski meslekleri ise dijitalleşmeye yönlendirdi. Bu noktada ise reklamcılık sektöründe eskiden basılı ürünler trend olurken günümüzde ise ‘dijital reklamcılık’ adı altında yapılan çalışmalar popülerleşti. Uzun yıllardır reklamcılık sektöründe çalışan Cemal Egehan Kuvancı, dijital reklamların gün geçtikçe pazar payında büyük bir kısma sahip olduğunu ancak hiç bir zaman fiziksel reklamcılığın bitmeyeceğini aktardı. Ayrıca Kuvancı, dijital reklamcılığın her ne kadar gelişse de aynı şekilde fiziksel reklamcılığın da geliştiğini söyledi.

“Dijital reklam yaygınlaşsa da fiziksel reklamın öleceğini düşünmüyorum”
Uzun yıllardır reklamcılık sektöründe çalışan Cemal Egehan Kuvancı dijitalleşen reklamlar hakkında, “Biz de dijital reklamı tabi ki de kullanıyoruz Şu şekilde kullanıyoruz ama sosyal medya üzerinden mesela biz de reklamlarımızı sunuyoruz veriyoruz. Fiziksel reklam bence hala ölmedi. Bizim için devam ediyor, devam eden bir süreç. Her şeyden öte zaten insanlar atıyorum ki bir diploma veya işte marka kimliği oluşturmak istediklerinde fiziksel reklamla ister istemez başvuruyorlar. O yüzden ben öldüğünü düşünmüyorum. Dijital reklam her ne kadar yaygınlaşsa da fiziksel reklamın öleceğini düşünmüyorum” dedi.
“Dijital reklamlar kendisini geliştirse de fiziksel reklamlarda bir o kadar gelişiyor”
Ayrıca iki sektörün dengeli bir şekilde ilerlediğini aktaran reklamcı Kuvancı,”Bence dengeli gibi bir şekilde ilerliyorlar çünkü mesela atıyorum ki dijital reklamlar ne kadar kendisini geliştirse de fiziksel reklamla kendisini bir o kadar geliştiriyor. Makinelerin gelişimi, endüstrinin devam etmesi, makinelerin de ona göre modernleşmesi, atıyorum ki dijitaldeki renklerin makineye göre renkleştirilmesi buna göre devam ediyor. Şimdi şöyle ortalamasına bakıldığında bir marka kimliği oluşturmanın fiziksel maliyeti nereden baksanız on bin lira ile on beş bin arası. Dijital reklamda bu biraz daha değişiyor. Reklamları sosyal medya üzerinden sürekli olarak devamlı olarak vermeniz lazım. Fizikselde tek seferde vereceğiniz fiyatta sosyal medya üzerinden mesela dijital reklamları sürekli vermeniz gerekiyor” şeklinde konuştu.