Site Rengi

DOLAR
EURO
ALTIN
BIST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Eskişehir °C
Eskişehir
°C
°C
°C
°C
°C

“Trafik krizine, bisiklet kaosu…”

“Trafik krizine, bisiklet kaosu…”
11.06.2025
A+
A-

Eskişehir’de yapımına başlanan bisiklet yollarını değerlendiren Tüketiciyi
Destekleme Derneği (TÜKDES) Genel Başkan Yardımcısı Dr. Gültekin GÜLLÜ,
“Eskişehir Büyükşehir Belediyesi (EBB), bisiklet yollarının yapımına başladı;
ancak kaş yapayım derken göz çıkardı,” dedi.

Genel Başkan Yardımcısı Dr. Gültekin GÜLLÜ şu açıklamayı yaptı:
Bisiklet yolları bütün şehirlerde bir ihtiyaç ve kent içi toplu taşıma entegrasyonun
önemli bir parçasıdır. Eskişehir’de bugüne kadar bisiklet yollarının yapılmamış olması da
büyük bir eksikliktir.

EBB, bisiklet yollarının yapımına başlamış, ancak kaş yapayım derken, göz çıkarmıştır.
Eskişehir’de bisiklet yollarının seçildiği güzergahlara, tüketicilerden ciddi itirazlar ve
şikayetler gelmektedir. Şehri ilgilendiren bisiklet yolları gibi önemli bir konuda, EBB
tüketicilerin görüşünü almamış, ortak aklı kullanmamış her zamanki gibi bildiğini okumuştur.
Belediyecilikte asıl olan, patron belediyecilik anlayışı değil, garson belediyecilik anlayışıdır.
Eskişehir’de bisiklet yolları, doğru strateji, plan ve proje ile ihtiyaca ve amaca
uygun olmalıdır.

Bisiklet yolları öncelikle, toplu taşıma duraklarına entegre olacak şekilde yapılmalıdır.
Böylece hem şehir içi araç trafiği azalacak hem de çevre kirliliğinin önüne geçilecektir.
Bisiklet yolları, öncelikli olarak, uygun güzergahlarda, park et ve toplu taşımayla
devam et mantığıyla, merkezin dışındaki mahallelerde yaygınlaştırılmalıdır.
Bisiklet yolları özellikle araç ve yaya trafiğinin düşük olduğu caddelerde, okul, market
ve pazar gibi önemli yerlere doğrudan ulaşım maksadıyla yapılmalıdır.

Şehirde bisiklet yolları, aktif yaşamın desteklenmesi, sağlık ve spor amaçlı olarak
şehrin çeperlerinde, trafik yoğunluğunun düşük olduğu uygun yerlerde, geniş park
alanlarında, cadde boyları, yol ve bulvarlar boyunca uygulanmalıdır.
Eskişehir’de yapılan bisiklet yolları, kriz ve kargaşa güzergahı olmamalıdır.
Eskişehir’de bisiklet yolları, toplu taşıma, yaya ve araç trafiğinin en yoğun olduğu
yerlerde yapılmakta olup, bisiklet yolları ayrı bir ulaşım ağı olarak görülmüş ve toplu taşıma
ile entegrasyonu hesap edilmemiştir.
Eskişehir’de yapılan bisiklet yolları, altyapının olmadığı, tramvay ve toplu taşımanın
yoğun işlediği, caddeler üzerinde, yolları olabildiğince daraltmakta ve bu durum trafik
işleyişini iyice sıkıştırmakta ve zorlaştırmaktadır.

Bisiklet yollarından önce hesaplı, tercih edilen, kullanışlı otoparklar yapılmalıdır.
Otopark sorunu çözülmeden, cadde üstü bu otopark yerlerinin bisiklet yollarına
dönüştürülmesi, tüketicilere otopark yeri bulma zorluğu yaşatacak, şehir içerisindeki trafiği,
lojistiği, ambulans ve itfaiye araçlarının işleyişini önemli ölçüde aksatacaktır.
Bisiklet yolları yapılırken, Eskişehir’in merkezindeki cadde, yol ve kaldırımlar yapboz
tahtasına dönüştürülmemeli kamu kaynakları doğru, etkin ve verimli kullanılmalıdır.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.