TÜKDES Başkanı Bakal: ‘UKOME’de Tüketici Temsili Olmazsa Kısır Döngü Devam Eder’
15 Temmuz Şehitler Köprüsü geçiş mağdurlarına af teklifini değerlendiren Tüketiciyi Destekleme Derneği (TÜKDES) Genel Başkanı Süleyman Bakal: “UKOME'de tüketici temsili olmazsa; mağduriyet ve af kısır döngüsü kırılamaz" dedi.
Genel Başkan Süleyman Bakal konuyla ilgili olarak şu açıklamayı yaptı:
"Ulaşım Koordinasyon Merkezi Oluşumunda tüketici örgütü temsilcisi olmazsa mağduriyet ve af fasit dairesi önlenemez. 15 Temmuz Şehitler Köprüsünden geçişler nedeniyle mağdur olanlar için ilk af 31 Aralık 2018 tarihi itibarı ile çıkarıldı. Ancak sorunu çözmedi. Geldiğimiz noktada sistemin uygulamasından mağduriyetler dayanılmaz hale geldi. Aradan geçen dört /beş ay sonra tüketiciler feryat etmeye başladılar. İstanbul seçimlerinin de etkisiyle yeni bir af teklifi TBMM gündeminde.
5216 Sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunun 9. Maddesi ve Büyükşehir Belediyesi Koordinasyon
Merkezleri Yönetmeliğinin 17.Maddesine dayanılarak oluşturulan Ulaşım Koordinasyon merkezlerinin (UKOME)yapısı yeniden düzenlenmelidir. Katılımcı, şeffaf, sürdürülebilir ve yaşanabilir bir Türkiye için UKOME oluşturulurken bu kurulda mutlaka 'Tüketici örgütü temsilcisinin de/ilde kurulu bulunan en fazla üyeye sahip tüketici örgütü temsilcisinin de; ilde kurulu tüketici örgütü yoksa belediye meclisinden seçilecek bir meclis üyesinin bulunması ve toplantıda oy kullanma hakkı verilmesi için yönetmelik de düzenleme yapılmalıdır.
Tüketicilerin ülke genelinde; UKOME uygulamalarından şikâyetlerini kararların alınması aşamasında yerel kamu otoritelerine iletmesine imkân sağlanmalıdır. Kanun koyucunun mağduriyetlerin tekrarlanmaması, mesaisini hep aynı sorunları çözmeye harcamaması için, UKOME yapısında gerekli düzenlemeyi yapmasını ve UKOME'de tüketici örgütlerinin toplantıda oy kullanma hakkı da olarak temsil edilmesini istiyoruz."