TÜKDES Çözüm Merkezi Başkanı Özcan Hesap İşletim Ücretini Anlattı
Tüketicilerden kesilen hesap işletim ücretleri konusunu değerlendiren Tüketiciyi Destekleme Derneği Genel Merkez Çözüm Merkezi Başkanı Av. Merve Sevim Özcan açıklamalarda bulundu.
Kesilen hesap işletim ücretlerinin hiçbir yasal dayanağının kalmadığını belirten Av. Merve Sevim Özcan konuyla ilgili “Danıştay 15. Dairesi, bankaların hesap işletim ücreti almasını düzenleyen yönetmelik hükmünü iptal etti. Böylece tüketici açısından geçmişe dönük 10 yıllık süreçte ödemiş oldukları hesap işletim ücretlerinin iadesinin yolu açılmış oldu. Yapılması gereken son derece basit. Tüketiciden geçmişe dönük 10 sene içinde hesap işletim ücreti kesilmişse, yazılı şekilde bankalardan dekontlarını isteyerek bu kesintilerin iadesi talep edilmeli. Yazlı başvuruya rağmen bankanın tahsil ettiği hesap işletim ücreti tutarını bildirmemesi durumunda, banka hakkında Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’na, internet üzerinden şikayette bulunulması yararlı olacağı gibi Tüketici Hakem Heyeti’ne yapılacak başvuruda yaklaşık bir rakam belirtilebilir” dedi.
Dolandırılmamaya dikkat edin
Hesap işletim ücretlerini tahsil edebilmek adına çeşitli dolandırıcılık olaylarının da yaşanabileceğine değinen Özcan, “Bankaların olumsuz cevap vermeleri ya da cevap vermemeleri halinde, miktarına göre 2018 yılı içerisinde İlçe Tüketici Hakem Heyetleri için 4 bin 570 TL’ye kadar, İl Tüketici Hakem Heyetleri’ne 6 bin 860 TL’ye kadar para talebinde bulunulabilir. Ayrıca bu konuda size özel hizmet vereceğini söyleyen danışmanlık şirketi ve benzeri kimselerle bu şekilde telefon ile aramalar kesinlikle itibar edilmemeli. Vekâletinizin bulunduğu, tanıdığınız, güvendiğiniz baroya kayıtlı avukatınız dışındaki kimseleri işlemleriniz için aracı kılarsanız dolandırılmaya zemin hazırlamış olursunuz” ifadelerini kullandı.