Site Rengi

DOLAR 34,5341
EURO 36,1786
ALTIN 2.964,92
BIST 9.367,77
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Eskişehir 18°C
Parçalı Bulutlu
Eskişehir
18°C
Parçalı Bulutlu
Cum 17°C
Cts 0°C
Paz 2°C
Pts 3°C

TÜKDES Genel Başkan Yardımcısı Dr. Gültekin Güllü:“İstenmeyen mesajlar tüketicileri canından bezdiriyor…”

TÜKDES Genel Başkan Yardımcısı Dr. Gültekin Güllü:“İstenmeyen mesajlar tüketicileri canından bezdiriyor…”
Tüketicilere gönderilen mesajlar ve bilmedikleri yerlerden gelen aramalarla ilgili açıklama yapan Tüketiciyi
Destekleme Derneği (TÜKDES) Genel Başkan Yardımcısı Dr. Gültekin GÜLLÜ, “Tüketici hak ve menfaatlerinin
korunabilmesini temin etmek için; tüketicilerin talebi olmaksızın mesaj gönderen veya gönderttiren, muhtelif
numaralar aracılığıyla gerçekleştirilen aramaları yapan veya yaptıran kişi ve kurumlara sorumluluk yükleme vakti
gelmiştir.” dedi. TUKDES Genel Başkan Yardımcısı Dr. Gültekin GÜLLÜ şu açıklamayı yaptı.
Tüketiciler mesaj saldırısı altında:
Tüketiciler için sağlıklı iletişim sağlamak ve kişisel verilerinin izinle kullanılması en temel haklardan birisidir.
Tüketici velinimet ve toplumun öznesidir. Tüketicilere rızası olmaksızın mesaj gönderilemez.
Hizmet sağlayıcıların mesaj gönderebilmek için hizmet alıcıdan yani tüketicilerden onay alması gerekir.
Ancak, devam eden abonelik, üyelik durumu, tahsilat, borç hatırlatma, satın alma tahsilatı gibi durumlara ilişkin
bilgilendirme içeren iletiler için onay alınmasına gerek yoktur.
Bu açıklamalara bağlı olarak:
1-Tüketiciler, her ne maksatla aranırsa aransın veya mesaj gönderilsin, kutlama mesajlarıda buna dahil, bu tek taraflı
olmamalı, bütün kendisine ulaşan numaralara tüketicilerinde ulaşabilmesi gerekir.
2-Tüketicinin, kendilerini 0850 ile başlayan numaralara yine cevap verme veya mesaj gönderme hakkı olmalıdır. Bu
aramalara verilen cevaplar veya cevap niteliğindeki mesajlar, savunma için belge niteliğinde olacağı, arama ücreti
veya kullanılacak kontörün ilgili kurumca karşılanacağı hükme bağlanmalıdır.
3-Tüketiciler, dolandırıcılık amaçlı gelen aramalara karşı, özellikle ödül kazandınız, ücret iadeniz var gibi mesajlara
karşı dikkatli olmalıdır. Bu maksatla gönderilen mesajlar ile tüketicilerin kişisel verileri elde edilerek, kötü niyetle
kullanılmaktadır. GSM operatörlerine, bu tür mesajları önleyici şekilde yazılımlar yapmasını sağlayacak şekilde
sorumluluklar yüklenmelidir.
4-Tüketiciler, başta GSM operatörleri olmak üzere bazı şirketlerin müşteri hizmetlerini aradıklarında, uzun süre
bekletilmekte, ısrarla dijital operatöre yönlendirilmekte ve mağdur edilmektedir. Bu durumun düzeltilmesi için ilgili
kurum ve kuruluşlar gerekli düzenlemeleri ve çalışmaları yapmaları gerekir.
5-Tüketiciler, reklam, tanıtım ve bilgilendirme amacıyla kendilerine gönderilen toplu mesaj sistemlerinden, bir tıkla
istedikleri zaman çıkabilmelidir. İzni olmadan toplu mesaj sistemlerine dahil edilmemelidir.
Yukarıda belirtilen konularda yasal düzenlemeler yapılmalıdır.
Yasal olarak:
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’na göre, kişisel veriler, ilgili kişinin açık rızası olmaksızın
verilemez, aktarılamaz ve kullanılamaz.
5237 sayılı Türk Ceza Kanunu’nun, 135 ve 136 Madde hükümlerine göre, kişisel verileri, hukuka aykırı
olarak kaydeden, bir başkasına veren, yayan veya ele geçiren kişiler, iki yıldan dört yıla kadar hapis cezası ile
cezalandırılmaktadır.
Tüketiciler, istenmeyen mesaj, mail ve aramalar için şikayet başvurularını ister elektronik ortamda, ister e-
devlet üzerinden, isterse bir dilekçe ile Ticaret İl Müdürlüklerine yapmaları gerekir.
Hizmet sağlayıcıların ve bütün vatandaşların, tüketicilere mesaj gönderirken veya arama yaparken, Kişisel
Verilerin Korunması Kanunu’na göre ve Türk Ceza Kanunu’nun ilgili hükümlerini bilerek hareket etmeleri gereklidir dedi.
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.