Site Rengi

DOLAR 34,5424
EURO 36,0063
ALTIN 3.006,41
BIST 9.549,89
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Eskişehir 1°C
Karla Karışık Yağmurlu
Eskişehir
1°C
Karla Karışık Yağmurlu
Paz 1°C
Pts 3°C
Sal 5°C
Çar 6°C

URAYSİM İçin Alpu Ovası’nın Yalnızca Binde Beşi Kullanılacak

URAYSİM İçin Alpu Ovası’nın Yalnızca Binde Beşi Kullanılacak
16.03.2022
A+
A-

AK Parti Eskişehir Yerel Yönetimler Başkanı Pınar Turhanoğlu, URAYSİM Projesi’nde yalnızca Alpu’da binde beş oranında alan kullanılacağını vurgulayarak, Eskişehir Büyükşehir Belediyesi’ne eleştirilerde bulundu.

Şehirde yaşayan herkesin Eskişehir’e yapılması planlanan yatırımlarla, projelerle ilgili sorgulama yapma ve takip etme hakkına sahip olduğunu belirten Turhanoğlu, açıklamasında şu ifadeleri kullandı:  

URAYSİM tamamlandığında Türkiye, Avrupa’da 400 km/saat hızda seyreden, Yüksek Hızlı Tren testlerinin yapılabileceği, 52,93 km uzunluğunda test yoluna sahip, ilk ülke olacaktır. Bunun yanı sıra bu proje, 180 km/saat hıza kadar çıkabilen konvansiyonel dizel ve elektrikli lokomotiflerin test edileceği, 23 km uzunluğunda test yolu ve 100 km/saat hıza kadar çıkabilen metro araçları ve 80 km/saat tramvay araçları testlerinin yapılabileceği, 8 km ve 3,2 km uzunluğundaki test yollarına sahip olarak, bu alanda önemli bir ilki gerçekleştirecektir. 

Tarım arazisine ray döşenecek diyenler. Son birkaç ayda ne kadar yeşil alanı imara açtıklarına dönüp baktılar mı?

URAYSİM projesinin tarım arazisinden sadece % 0,5(binde beş) alacak.

Bu proje ile ilgili konuşurken Büyükşehir Belediye Başkanı aşağıdaki cümleleri sarf etti.

Büyükşehir Belediyesinin Tramvay alımı sırasında da bu tür teknolojilerde dünyanın en iyisi olan Kanada firması BOMBARDIER ile TÜLOMSAŞ arasında ortaklık veya patent gibi yollarla (Hiç değilse tramvayların bazı kısımlarının Tülomsaş tarafından yapılması suretiyle,  tıpkı patentli lokomotiflerde olduğu gibi, Türkiye’nin tecrübe kazanması için) Eskişehir Büyükşehir Belediyesi olarak yaptığımız girişimler de, 2001-2002 döneminde TÜLOMSAŞ’ınbaşındaki yönetim tarafından engellenmiştir. (Bu konunun hikayesini daha sonra kitap haline getirerek  belgeleriyleortaya koymak çok faydalı olacaktır.)

Bu cümlelerin ne kadarı doğru.

2011 yılında AK Parti meclis grubu olarak Ek tramvaylar için İller Bankası’ndan istenilen kredi talebine destek verdik. Eskişehir sanayisinin gelişmesine ve yerli sanayiye katma değer sağlanması amacıyla tramvay alımlarında en az %30 yerli işbirliği yapma şartı getirilmesini istedik. Bu talebimiz CHP grubu tarafından ret edildi.

Biz 10 yeni tramvay alınması konusunda destek verdik. Yerli işbirliği şartı talebimiz ise CHP’li meclis üyeleri ve Başkan Yılmaz BÜYÜKERŞEN’in oyları ile ret edildi.

O dönemde de başta Tülomsaş olmak üzere yerli üretici işbirliğine açıktı. Sırf belli bir yabancı firmadan alabilmek için standart dışı ray aralığı ile ihaleye çıktığınız tramvaylarda yerli katkı şartı getirilsin önerimizi de kendiniz ret ettiniz.

İhaleyi yerli üretici almasa dahi. Verilen ray aralıkları sonrasında şu kadar üretim yapılıp şu kadar kilometre gitmiş olma gibi özel(!) şartlarla zaten alması pek mümkün değilken en azından yerli işbirliği şartı getirilse şehrin parasının bir kısmı şehirde kalırdı belki.

O dönemde buna açıkça engel olanlar, mecliste bu konuda tartışma çıkartanların bugün tam tersini iddia etmesi çok acı.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.