‘Yeşil Fenomen’ pazarlama kavramı konuşuldu
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi (ESOGÜ) Turizm Fakültesi Turizm İşletmeciliği Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. İlker Kılıç, Kurumsal İletişim Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından hazırlanan ‘ESOGÜ Gündem’ programında literatüre kazandırdıkları ‘yeşil fenomen’ pazarlama kavramını anlattı.
Popülerliğini giderek artıran sosyal medya kullanımında ve fenomen (etkileyen/etkileşimde bulunan) takibinde güvenirlik ve arka plan takibinin önemli olduğunu belirten Kılıç, bu yapılanmanın toplum yararına da kullanılabileceğini söyledi. Fenomen ve sosyal medya pazarlaması fikrinde ‘Yeşil Fenomen Pazarlama’ adıyla yeni bir kavram ileri sürdüklerini belirten Kılıç, sürdürülebilir paylaşımlar yapmanın önemini anlattı. Vegan yiyecek tüketiminden karbon ayak izine dikkat etmeye uzanan geniş yelpazede vurgulanan sürdürülebilirliğin temel maksadının bireyleri ve toplumu sürdürülebilir yaşam tarzına teşvik etmek olduğunu, bu çerçevede sosyal medya kullanımının, içerik üretiminin ve fenomen takibinin bilinçli yapılmasının oldukça önemli olduğunun altını çizen Kılıç, “Sosyal medyada gördüğümüz içerikler, bizim davranışımızın bir belirleyicisidir” diye konuştu.