Site Rengi

DOLAR 12,4902
EURO 14,1332
ALTIN 714,43
BIST 1.776
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Eskişehir 16°C
Sağanak Yağışlı
Eskişehir
16°C
Sağanak Yağışlı
Paz 16°C
Pts 18°C
Sal 13°C
Çar 3°C

Ürün Siparişi Aldatmacası

Ürün Siparişi Aldatmacası
15.11.2021
A+
A-

Tüketiciyi Bilgilendirme ve Bilinçlendirme Derneği Başkanı Sülahi Özalp, ürün siparişi aldatmacası ile ilgili açıklamalarda bulundu.     

Son günlerde tüketicilerimizin cep telefonlarına kısa mesaj ile veya doğrudan aranarak ‘’internet üzerinden sipariş etmiş olduğunuz ve kargo ile gönderdiğimiz ürünü almadığınızdan dolayı şirketimiz kargo ücreti ödeyerek zarara uğramıştır bu nedenle tarafımızaödeme yapacaksınız aksi takdirde icraya vereceğiz’’diyorlar.

Tüketicilerimiz ‘’ben ürün siparişi vermedim ’’ dediklerinde ise geçmişe dönük tarih vererek tüketicilerin sipariş verdiğini söylüyorlar.

Aynı kişiler bir kaç gün sonra tekrar tüketiciyi arayarak ödeme yapmadığınızdan dolayı sizi icraya vereceğiz ve icra masaralarını da siz ödeyeceksiniz’’yönündeki mesajlar tüketicilerimizi tedirgin etmektedir.Bu konudaki şikayetler oldukça fazla olduğu görülmektedir.

Tüketicilerimizin dikkat etmesi gereken husus; Ortadaürün alımı ile ilgili her hangi bir sözleşme olmadan ve internet üzerinden ürün sipariş formu doldurulmadan gelen bu tür mesaj ve telefonları tüketiciler tarafından dikkate alınmamalıdır.

Kaldı ki tüketicilerimizin borçlarının icra aşamasında Kanunlarımızın ön gördüğü kriterler vardır bunlarınbaşında yazılı tebligat ile ve borcun ne olduğu konusunda bilgi olması gibi borçlu olan tüketicimize yazılı tebligat gelmesi gerekir.

6502 Sayılı Tüketicinin Korunması hakkında kanun Mesafeler sözleşmeleri maddesi ve ilgili yönetmeliği ‘’Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Mesafeli satış sözleşmeleri yönetmeliğinde Satış öncesi ön bilgilendirme yapılması gerektiğini söylüyor;‘’Tüketici, mesafeli sözleşmenin kurulmasından ya da buna karşılık gelen herhangi bir teklifi kabul etmeden önce, satıcı veya sağlayıcı tarafından ön bilgilendirilme yapmak zorunda ön bildirmelerimde malın veya hizmetin telem nitelikleri ve satıcı veya sağlayıcıya ait genel bilgilerin olması gerekmektedir. İlgili yönetmelik ‘’Ön bilgilendirme yapıldığına ilişkin ispat yükü satıcı veya sağlayıcıya aittir.’’ Demektedir. Yine ilgili yönetmelik Ön bilgilerin teyidinde sorumluluğu satıcı ya da sağlayıcıya vermiştir. ‘’Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin 6 ncı maddede belirtilen yöntemlerle ön bilgileri edindiğini kullanılan uzaktan iletişim aracına uygun olarak teyit etmesini sağlamak zorundadır. Aksi halde sözleşme kurulmamış sayılır’ ’demektedir. Tüketicilerin her alışverişlerde olduğu gibi kendilerine gelen mesajlar hakkında da dikkatli olmalarını diliyoruz.

Ancak hukukumuzdaki icra takip yollarından biri olan ilamsız icra takibinin hiçbir belge göstermeksizin yapılabilir olması sebebiyle kişiler birbirleri hakkında kolayca icra takibi başlatabilmektedir. Tüketicilerimizin böyle bir durumla karşılaşması halinde söz konusu takibe 7 gün için itiraz etmeleri gerekmektedir. Aksi halde haksız yapılan takip kesinleşerek haciz işlemlerine geçilmektedir. Tüketicilerimiz en az haftada bir kez de olsa E devletine girerek hakkında açılan dava veya icra takibinin olup olmadığını kontrol etmesinde fayda vardır.

                      

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.