Site Rengi

DOLAR 34,5728
EURO 36,2121
ALTIN 2.955,43
BIST 9.549,89
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Eskişehir 2°C
Çok Bulutlu
Eskişehir
2°C
Çok Bulutlu
Sal 3°C
Çar 6°C
Per 7°C
Cum 8°C

Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürü Hikmet Çelik’ten Basın Açıklaması

Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürü Hikmet Çelik’ten Basın Açıklaması

Yerel basında Odunpazarı Belediye Başkanlığınca yapılan açıklamada; belediyenin gerçekleştirdiği bir asfalt çalışmasından sonra asfalt atıklarını Orhangazi Mahallesindeki bir alana döktüğü, söz konusu yerdeki asfalt atıklarının toplandığı, bu atıklar dışındaki atıkların alınmadığı, bu atıkların Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü tarafından alınmazsa ceza kesmek üzere kasıtlı olarak Odunpazarı Belediyesine ait kamyonun
beklendiğini düşüneceklerini, uygulanan idari para cezasının Karabayır’da yıkılan villaların intikamı olabileceği vb. hususlar iddia edilmektedir.

Bu konuda kamuoyunu doğru bilgilendirmek amacıyla açıklama yapma gereği hasıl olmuştur:
2872 sayılı Çevre Kanunu uyarınca; her türlü atık ve artığı, çevreye zarar verecek şekilde, ilgili yönetmeliklerde belirlenen standartlara ve yöntemlere aykırı olarak doğrudan ve dolaylı biçimde alıcı ortama vermek, depolamak, taşımak, uzaklaştırmak ve benzeri faaliyetlerde bulunmak yasaktır. Hafriyat Toprağı, İnşaat ve Yıkıntı Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği 8-(f) bendinde ise “Hafriyat toprağı ve inşaat/yıkıntı atıklarının toplanması, geçici
biriktirilmesi, taşınması ve bertarafı faaliyetlerini denetleme” görevi, belediyenin asli görevi olarak tanımlanmıştır. Bunun yanı sıra, izinli geri kazanım tesisleri dışında gelişigüzel dökülmüş sahibi bilinmeyen inşaat yıkıntı atıklarının kaldırılması, izinli geri kazanım tesislerine sevk edilmesi görevi de mevzuat uyarınca yine belediyelerin asli görevidir. İlimizde inşaat yıkıntı atıklarının geri kazanımı konusunda Bakanlığımızdan lisanslı 3 adet tesis
bulunmakta olup bu atıkların söz konusu tesislerde geri kazanımı esastır.

04.10.2024 tarihinde doğrudan Bakanlığımıza vatandaş tarafından yapılan ihbarda;
Odunpazarı Belediye Başkanlığı tarafından Orhangazi Mahallesi civarında bulunan boş araziye asfalt atıklarının döküldüğü, söz konusu atıkların Odunpazarı Belediye Başkanlığı’na ait 26 EL 063 plakalı Resmi Hizmete Mahsus kamyon ile döküldüğünün fotoğraf ve video ile tespit edildiği bildirilmiştir. Bakanlığımıza gelen ihbarın İl Müdürlüğümüze iletilmesine müteakip aynı tarihte söz konusu alanda yapılan denetimde; Odunpazarı Belediyesi tarafından dökülmüş çok miktarda ve alana yayılı şekilde asfalt atıkları ile atık kilit taşların bulunduğu tespit edilmiştir. Bahse konu alanın izinsiz bir saha olması sebebiyle Çevre Kanunu’nun ilgili maddesi uyarınca Odunpazarı Belediye Başkanlığına idari para cezası uygulanmış, atıkların alandan kaldırılarak lisanslı geri
kazanım tesisine sevk edilmesi istenmiştir.

İlimiz nüfus bakımından, TÜİK verilerine göre 25 sırada yer almasına rağmen;  Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğümüzce son 5 yıldır Çevre Mevzuatı kapsamında yapılan denetim sayısı olarak, ülkemiz genelinde ilk 10 il içerisinde yer almaktadır. Bu kapsamda, şimdiye kadar anılan yönetmelik uyarınca yüzlerce denetim yapılmış ve yönetmelik hükümlerini ihlal ettiği tespit edilen onlarca gerçek/tüzel kişiye idari para cezası uygulanmıştır.
Bu sebeple; Odunpazarı Belediyesine uygulanan idari para cezası Bakanlığımıza iletilen ihbarın değerlendirilmesi sonucunda uygulanmış olup, tesis edilen işlemde belediyeye karşı kasıtlı bir uygulama asla söz konusu değildir.
Diğer yandan, İlimiz büyük ve farklı sektörlerde üretim yapan yüzlerce sanayi kuruluşunu barındıran bir şehir olmasının yanı sıra İl Müdürlüğümüzce yapılan etkin saha denetimleri ve sürdürülebilir atık yönetimi çalışmaları sayesinde, şehrimiz; havası, suyu ve toprağıyla bütüncül olarak Ülkemizdeki en yaşanabilir kentlerin başında gelmektedir.

Daha önce hava kirliliğinin kritik seviyelere ulaştığı ve özellikle kış aylarında sokağa dahi çıkılamayan İlimizin hava kalitesi, İl Müdürlüğü olarak çevreyi korumak adına yaptığımız özverili ve bütüncül çalışmalar neticesinde iyileşerek ülkemizin havası en temiz illeri arasında yerini almıştır.

Yapılan açıklamada yer alan Karabayırda yıkılan kaçak yapılar ile ilgili olarak da:
İl Müdürlüğümüzce, Odunpazarı Belediyesine 12 farklı tarihte, içeriği benzer resmi yazılar gönderilmiş ve 775 sayılı Gecekondu Kanunu, 3194 sayılı İmar Kanunu ve 5393 sayılı Belediye Kanunu kapsamında kaçak yapılara müsaade edilmemesi, en kısa sürede yıkımının gerçekleştirilmesi ve boş olarak İl Müdürlüğümüze teslim edilmesi istenilmiş aksi takdirde ilgililer hakkında yasal işlem başlatılacağı defaten bildirilmiştir. Söz konusu kanunların amir
hükümleri gereği, kaçak yapılara müsaade etmeyecek ve yıkacak kurumun Odunpazarı Belediyesi olduğu açıktır. 12 resmi yazımızdan da görüleceği üzere hazine taşınmazı üzerine yapılan kaçak yapıları en başından beri ilgili belediyesinden (Odunpazarı Belediyesi) yıkım sürecini ivedilikle gerçekleştirmesini isteyen kurum, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğümüzdür.
Kamuoyuna saygıyla arz olunur.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.