Site Rengi

DOLAR 34,5424
EURO 36,0063
ALTIN 3.006,41
BIST 9.549,89
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Eskişehir 16°C
Karla Karışık Yağmurlu
Eskişehir
16°C
Karla Karışık Yağmurlu
Cts 1°C
Paz 2°C
Pts 4°C
Sal 5°C

Eskişehir İl Milli Eğitim Müdürü Necmi Özen, Sınav Sonuçlarını Açıkladı

15.08.2019
A+
A-

Milli Eğitim Müdürlüğü Binasında yaptığı açıklamada Özen, Eskişehir'in başarılı bir sınav dönemi geçirdiğini belirtti. Özen, şöyle konuştu:

"2018-2019 eğitim-öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı liselere yerleştirmede yeni bir yerleştirme sistemini hayata geçirdi. Bu sisteme göre ‘mahallinden yerleştirme’ olarak tanımlanan öğrencilerin oturdukları adrese ve okula yakın bir liseye devam etmelerini hedefleyen ‘mahallinden yerleştirme sistemi’ ile ülke genelinde yapılacak ortak sınav sonucuna göre elde edilen yerleştirme puanıyla yerleşilebilecek okulların yer aldığı sınavla, merkezi yerleştirme sistemi ve yetenek gerektiren okullara yapılacak yerleştirmeleri içeren yeteneğe dayalı yerleştirme sistemi olmak üzere 3 ayrı yerleştirme sisteminin uygulandığı bir süreci öğrencilerimiz yaşamış oldu.

İlimizde güzel sanatlar lisesi ve spor lisesine yeteneğe dayalı olarak öğrenciler başvurularını yaptılar ve yerleştirildiler. Merkezi sistem sınavlarına göre ilimiz genelinde oluşturulan 1.470 kontenjanın tamamı doldu. En son olarak da mahallinden yerleştirme sistemine göre öğrencilerimizin 13 Temmuza kadar yapmış oldukları tercihe göre gerçekleştirilen yerleştirme sonuçları da 30 Temmuz tarihinde ilan edilmiş oldu. 

Mahallinden yerleştirmede Anadolu liselerinde oluşturulan 4.236 kontenjana 3.748 öğrenci talepleri doğrultusunda yerleştirilmiş. 488 kontenjan Anadolu liselerinde boş kalmıştır. Bunun toplam kontenjana oranı yaklaşık yüzde 89 civarındadır. Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerine ilimiz genelinde 4.404 kontenjan oluşturulmuş, oluşturulan bu kontenjanlara 2.510 öğrencimiz kendi talepleri doğrultusunda yerleştirilmiş. 1.894 kontenjanımız da bundan sonraki tercihlerde kullanılmak üzere boş kalmıştır. 

‘İmam-hatip liseleri’

İmam-hatip liselerine yerleştirilmek üzere ilimiz genelinde 1.388 kontenjan oluşturulmuş bu kontenjanlara 334 öğrenci yerleştirilmiştir. 334 öğrencinin yerleşmesinden sonra imam hatip liselerimizde de 1.054 kontenjan boş kalmış durumdadır. Hepsi toplu olarak değerlendirildiğinde şu anda öğrencilerimizin sınavla girilen okullara tercihleri doğrultusunda yerleştirmeleri gerçekleştirilmiştir. Anadolu liselerinde taleplerin yüzde 90’ı karşılanmıştır. Mesleki ve Teknik Anadolu liselerinde talep eden öğrencilerin yüz de 60’ı boş kontenjanlara yerleşmiştir. İmam-hatip liselerini talep eden öğrencilerinde  yüzde 24’ü oluşturulan kontenjanlara yerleştirilmiş durumdadır. Toplam öğrenci sayısı itibariyle bakıldığında, yani 9.888 öğrenci baz alındığında ise imam-hatip okullarına yerleşen öğrencilerin oranı yüzde 10, mesleki ve teknik anadolu liselerine yerleşen öğrencilerin oranı yüzde 31, anadolu liselerine yerleşen öğrencilerin oranı ise toplam öğrenci baz alındığında yüzde 40’tır. 

‘Yerleşemeyen 700 öğrenci’

Öğrencilerimizden 8.738 öğrenci başvuru döneminde tercihte bulunmuştur. Bunlar 4.882 öğrenci sınavla öğrenci alan okullar için başvuru gerçekleştirmiştir. Sınavsız öğrenci alan okullara ise 8.635 öğrencimiz tercih yapmıştır. İlimiz genelinde değişik gerekçelerle tercih yapmayan öğrenci sayımız 1.169’dur. Buna göre tercih yaptığı halde yerleşemeyen öğrenci sayımız 700 civarındadır. Bu 700 öğrencimizin tercihlerine yerleşememe gerekçesini, bize gelen müracaatları dikkate aldığımızda şu şekilde tespit ettik:

Özellikle Büyükdere Mahallesinde bulunan Fatih Aandolu Lisesi, Kılıçoğlu Anadolu Lisesi ve Salih Zeki Anadolu Lisesi çok yoğun bir talep ile karşı karşıya kalmıştır. Ancak bu okullarımızın kontenjanı da belli bir sınırdadır. Aynı şekilde yine aynı bölgede bulunan Hoca Ahmed Yesevi Anadolu Lisesi’nde an itibariyle boş kontenjan mevcuttur. Ve bu Anadolu lisemiz aynı bölgedeki öğrencilere hitap etmektedir. Yine komşu kayıt alanındaki Süleyman Şah Anadolu Lisemiz şehir merkezinde yer almasına rağmen boş kontenjana sahiptir. Burada yerleşememenin arkasındaki gerekçenin velilerimizin ve öğrencilerimizin öncelikli olarak şehir merkezindeki bu 3 okulu toplu halde talep etmeleri olduğunu görüyoruz.

‘Öğrenciler tekrar başvuru yapabilecekler’

Önümüzde bundan sonraki dönemde öğrencilerimizin tekrar başvuru yapmalarına imkân sağlayacak bir takvim mevcuttur. Bu takvime göre 6-13 ve 20 Ağustos ile 3 Eylül tarihlerinde tekrar nakil ve yeni başvurular için okullara giderek müracaatlarda bulunabileceklerdir. Ve bu süreç eylül ayının ilk haftasının sonuna kadar devam edecektir. Bu sürecin sonunda öğrencilerimiz bir okula yerleştirilmiş olarak 17 Eylül tarihinde okullarında eğitim öğretim yılına başlangıç yapacaklardır. 

Tercih süreçlerinde okullarımızda öğrencilerimize tercih yapmaları ile alakalı olarak nasıl bir yol izleyecekleri konusunda rehberlik faaliyetleri gerçekleştirilmiştir. Bunun için bütün okullarımızda, il ve ilçe milli eğitim müdürlüklerinde, kentin büyük alışveriş merkezlerinde tercih ve danışma büroları oluşturulmuş, buralara müracaat eden velilerimiz bilgilendirilmiştir. 

‘Öncelik sırası nasıl oldu?’

Bu bilgilendirmeler ışığında velilerimizin yapmış olduğu tercihler, Bakanlığımız tarafından şu öncelik sırasına göre bir değerlendirmeye tabii tutulmuştur:

Buna göre öncelikle öğrenciler kayıt alanı dediğimiz oturdukları yere yakın liselere yönlendirilmişlerdir. Bu yönlendirme işlemi adrese dayalı olarak gerçekleştirilmiştir. Talebin çok olması durumunda öğrencilerin aynı kayıt bölgesindeki ortaokulda okudukları süreler dikkate alınmıştır. Bundan sonraki değerlendirmede dikkate alınan kriter tercih önceliğidir. Yani öğrencilerden hangisi bu okulu daha önce tercih etmişse, 3. sırada bu dikkate alınmıştır. Yine eşitlik devam ederse öğrencilerin başarı durumları dördüncü bir kriter olarak dikkate alınmıştır. Yine eşitliğin devam etmesi halinde öğrencinin son sene içerisinde yapmış olduğu devamsızlık günleri kriter olarak alınmıştır. Herşeye rağmen eşitlik bozulmamışsa yaş kriteri dikkate alınmış, yaşı küçük olana öncelik verilmiştir. 

Tercihlerde yerleşemeyen öğrenciler

İlk yerleştirmelerde özellikle belli okullara tercihler yoğunlaştığı için bu 700 öğrencimizin tercihlerine yerleşemediğini görüyoruz. Tespitlerimiz bu yöndedir. 

Bundan sonra 6 Ağustos tarihinden itibaren okullarımıza başvurarak boş kalan kontenjanlara, kayıt alanındaki okullara yönelik tercihlerini tekrar gerçekleştirebileceklerdir. Hafta sonunda tercihlerin tamamlanmasının ardından yine bir yerleştirme daha gerçekleştirilecek ondan sonra boş kalan kontenjanlar 13 Ağustosta tekrar velilerimizin ve öğrencilerimizin tercihlerine sunulacak ve bu süreç 4 kez tekrar edilecektir. En son hiçbir okula yerleşememiş öğrencilerimiz ilçe öğrenci yerleştirme komisyonlarımız marifetiyle okullara yerleştirilecekler. Ortaöğretim sisteminin dışında öğrenci kalmayacak şekilde 17 Eylül tarihinde eğitim-öğretim yılının başlangıcını hep birlikte idrak edeceğiz. 

Özen’den ‘meslekî eğitim’ vurgusu

Velilerimizden özellikle öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerini dikkate alarak mesleki eğitimi de dikkate almalarını diliyoruz. Çünkü bütün öğrencilerimizin özellikle anadolu liselerine olan yoğun talepleri bu okullarda bir yığılmayı, ancak ülkemizin en önemli ihtiyacı olan mesleki eğitim alanına yönelmedikleri görüyoruz. Mesleki eğitim ülkemizin kalkınması için önem verilmesi gereken bir alandır. Bu alanda öğrencilerimizin iş sahalarına kendi becerilerine ve gelecekle ilgili kurdukları hayallere yönelik olarak mesleki eğitimi de dikkate almalarını talep ediyoruz. Din öğretimi de elbette toplumun ihtiyaç duyduğu sağlıklı din eğitimi veren kurumlarda gerçekleştirilmesi gereken alanlardan birisidir. İlimizde öğrencilerimizin ve velilerimizin talep etmeleri halinde ihtiyaçlarını karşılayacak yeterli sayıda kurumumuz ve din öğretimi ile ilgili kontenjanımız mevcuttur."

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.