Site Rengi

DOLAR 32,5415
EURO 34,8110
ALTIN 2.444,86
BIST 9.915,62
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Eskişehir 19°C
Az Bulutlu
Eskişehir
19°C
Az Bulutlu
Pts 22°C
Sal 17°C
Çar 20°C
Per 18°C

TÜRK OCAĞI PERŞEMBE SOHBETLERİ DEVAM EDİYOR

TÜRK OCAĞI PERŞEMBE SOHBETLERİ DEVAM EDİYOR
10.03.2023
A+
A-

Türk Ocağı Eskişehir Şubesi tarafından her Perşembe  akşamları tertip edilen Sohbetlerin dün akşaki konuğu, Anadolu Üniversitesi Edebiyat Fakültesi’nden Araş. Gör. Hüseyin Karaçam oldu. “Ortaçağ İslam Toplumlarında Kimlik” başlıklı konuşmasında Hüseyin Karaçam özetle şunları söyledi:

Ortaçağ İslam toplumlarında sosyal hayat içerisinde bireyin kim olduğu ve onun toplum içindeki kimliğinin/yerinin belirlenmesinde kişilerin “ben kimim?” sorusuna ne cevap verdiklerine, kendilerini nasıl ve ne biçimde tarif ettiklerine dair ilk ağızdan bilgilere ulaşmak tabii olarak mümkün değildir. Ancak ortaçağda dönemin entelektüelleri tarafından kaleme alınan biyografi ve tabakat kitaplarında bu insanlardan bahsederken kullandıkları kimlik klişeleri, söz konusu dönemin kimlik algısının ne olduğunu, bir bireyin hangi özellikleriyle üçüncü şahıslara tanıtıldığını ve bu kişilerin sosyal yaşam içerisinde hangi nitelikleriyle konumlandırıldığını oldukça net biçimde ortaya koymaktadır.

Bu dönemde bireyin kim olduğu tanıtılırken biyografi kitaplarında kullanılan en genel kimlik klişesi: isim + şecere + coğrafi nisbe + künye + mesleki nisbe + etnik nisbe + dini/mezhebi nisbe + (bilindiği) lakap şeklindedir. Müelliflerin biyografi sahipleri hakkında verdikleri bu kimlik bilgilerinden sonra o kişinin dış görünüşü, dış görünüşündeki normalin dışındaki farklılıkları, giyimi, mizacı, ahlakî ya da gayri ahlakî hususiyetleri, maddî ve eğitim durumuna dair bilgiler de bunlara eklenmiş ve böylece o kişinin bir portresi ortaya konulmuştur.

Katılımcı soruları ve Prof. Dr. Nedim Ünal’ın konuğumuza berat takdimi ile program sona erdi.

 

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.