Site Rengi

DOLAR 34,5424
EURO 36,0063
ALTIN 3.006,41
BIST 9.549,89
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Eskişehir 1°C
Çok Bulutlu
Eskişehir
1°C
Çok Bulutlu
Paz 1°C
Pts 3°C
Sal 4°C
Çar 6°C

MİLLİ (!) EĞİTİM…

Eğitim kavramından başlayalım…

Tanımı…

“Yeni kuşakların toplum yaşamında yerlerini almaları için gerekli bilgi, beceri ve anlayışları edinmelerine, kişiliklerini geliştirmelerine yardım etme.”

Bu insanın doğumunda başlayıp , ölümüne kadar devam eden bir süreçtir ya da olmalıdır…

Öğretim?…

Aslında eğitim ile içiçe bir kavram…

Fark?…

Öğretim: “Öğretme etkinliklerinin önceden hazırlanmış bir program çerçevesinde amaçlı, planlı, düzenli ve kontrollü olarak yapıldığı yerler okullardır. Okullarda gerçekleştirilen öğrenme-öğretme etkinlikleri öğretim olarak adlandırılır. Yani öğretim, öğretme ve öğrenmeyi kapsamaktadır.”

Peki mevcut durum ne?…

Aileler eğitim (?) işinin okullara ait olduğuna kendilerini ikna etmiş, kafalarını rahatlatmış…

Hele bir de parası yetip de özel okulda okutabiliyorsa vicdanlar pirü pak…

Öğretim kavramının içi tamamen boşalmış ve boşaltılmış…

Öğretim sadece akademik bilgi ile dolmak, doldurmak ve sınavda(!) çok soru çözebilmek olarak yeniden kavramlandırılmış…

Hedef?…

Çok para kazanmak…

Az çalışıp çok para kazanmak…

Hatta hiç çalışmayıp çok para kazanmak…

Ailenin, toplumun baskısı ve yönlendirmesi öğretmenleri de bu kafaya getirmiş…

Para kazanmak…

Çok paraya sahip olmak…

Toplumsal hedef haline gelmiş…

YKS sınavında ilk onbine giren 147 kişi devamsızlıktan sınıfta kalmış…

Niye?…

Avantaj sağlayıp , daha yüksek puan almak için okula gitmemişler?…

Kural belli değil mi?…

Belli…

Kuralı kendisi için avantaj sağlamak adına takma…

Bildiğin halde uyma…

Başkalarının hakkını ye…

Sonra?…

Başarılı ama mağdur edilen(!) çocuk…

Yarın bunların hak arama ve mağduriyet haberlerini duymaya başlarız…

Ayrıca…

Okullar ayrı komedi…

Herkesin başarı puanı yüz üzerinden doksan küsürler…

O….

Niye?…

Başka okullar puanları şişirip avantaj sağlıyor, bizim çocuklar mağdur(!) oluyor diye…

Peki bu kafalar yolsuzluk, kuralsızlık ile de olsa akademik başarıyı getiriyor mu?…

Sıkı durun…

Bu sistemin ürünlerinin yüzde sekseni YKS de birer tane bile matematik ve fizik sorusu doğru cevaplayamıyor…

Ama herkesin çocuğu aynştayn ve mağdur…

Eksi netler ile üniversiteye yerleşiliyor…

O üniversite bitiyor…

Ve bunların alayı mağdur(!) oluyor…

Vay bize, vay vay bize…

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.