Site Rengi

DOLAR 34,5254
EURO 36,1854
ALTIN 2.982,66
BIST 9.367,77
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Eskişehir 18°C
Parçalı Bulutlu
Eskişehir
18°C
Parçalı Bulutlu
Cum 17°C
Cts 0°C
Paz 1°C
Pts 2°C

Eğitim Fakültesinde “İki kere farklı bireyler” konusu konuşuldu

Eğitim Fakültesinde “İki kere farklı bireyler” konusu konuşuldu
16.02.2024
A+
A-

Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü tarafından düzenlenen “Bilimsel Paylaşım Toplantıları” kapsamında “İki kere farklı bireyler” başlıklı sunum E-Blok Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi.

Sunuma Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Erkan Dinç başta olmak üzere öğretim üyeleri katılım gösterdi. Arş. Gör. Mevlüt Cırık’ın konuşmacı olarak yer aldığı etkinlikte başarı ve yetenek unsurlarının doğru orantılı olmama ihtimalleri üzerine konuşuldu. Cırık katılımcılarla “İki kere farklı bireyler” olarak tanımlanan hem üstün yetenekli hem de öğrenme güçlüğü çeken çocukların eğitim-öğretim hayatlarına ve sosyal yaşantılarına dair detayları paylaştı. Sunumda ayrıca, bireylerin eksik oldukları yönlerini belirlemede kullanılacak metotlar ve çalışmalar da dinleyicilere aktarıldı.

“İki kere farklı bireylere en büyük örnek Da Vinci’dir”

Öğrenciler için okul tabanı zenginleştirme, okul müfredatını daraltma, ileri düzey eğitim uygulamaları gibi imkânların sunulabileceğinden bahseden Arş. Gör. Cırık, konuşmasında şunları söyledi: “İki kere farklı bireyler ‘üstün yetenekli’ tanısı almakla birlikte belirli alanlarda ciddi güçlük çekenler için kullanılan bir tanımdır. Öte yandan üstün yetenekliler aynı zamanda dikkat eksikliği veya hiperaktivite bozukluğuna da sahip olabilmektedirler. Bu bireylerin genelde iki tanılama yöntemi bulunmaktadır. İlki başarı yetenek tutarsızlığıdır. Bir diğeri de çocuğa yapılan zekâ testlerinin içerisinde profil farklılıklarının bulunmasıdır. Bu tip bireyler üstün yetenekli olmasına rağmen hem okul hayatlarında hem sosyal yaşantılarında zorluk yaşamaktadırlar. Bu tip durumları yaşayan bilim insanları veya sanatçılar vardır ve en büyük örneklerinden biri de Da Vinci’dir.”

Cırık’ın konu ile verdiği örneklerle zenginleştirdiği sunumu soru cevap kısmının ardından sona erdi.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.