Site Rengi

DOLAR 32,3374
EURO 34,8108
ALTIN 2.390,60
BIST 10.276,88
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Eskişehir 16°C
Hafif Yağmurlu
Eskişehir
16°C
Hafif Yağmurlu
Cts 14°C
Paz 18°C
Pts 21°C
Sal 23°C

ESGİAD’dan ‘Sayısal Takograf’ Açıklaması

15.08.2019
A+
A-

ESGİAD (Eskişehir Genç İş Adamları Derneği) Yönetim Kurulu Üyesi Kerem Toparlar , 1 Ocak 2020’den itibaren yürürlüğe girecek olan Sayısal Takograf düzenlemesi ile ilgili açıklamalarda bulundu. Toparlar, uygulamanın doğru ama mevcut ekonomik koşullarda zamansız olduğunu ifade ederek, ertelenmesi gerektiğini ifade etti. ESGİAD Yönetim Kurulu’ndan Kerem Toparlar Sayısal Takograf düzenlemesine dair açıklamalarda bulundu. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü tarafından yayınlanan genelge ile 01.01.2020 tarihinde yürürlüğe gireceği açıklanan Sayısal Takograf düzenlemesinin zor durumda olan lojistik sektörünü daha da zora sokacağını söyleyen Toparlar, uygulama tarihinin yeniden gözden geçirilmesi gerektiğini belirtti. Takografların araçların kullanım süresi ve hızını denetlediğini ve 2017 yılından bu yana araçlarda dijital takografların mevcut olduğunu ifade eden Toparlar, bu takograf verilerinin arşivlenmesinin zorunlu olduğunu ve yollarda gerçekleşen denetimlerde kontrol edilerek, ihlal durumunda gerekli cezaların kesildiğinin altını çizdi.

Yürürlüğe girecek uygulama ile bu bilgileri TOBB internet sitesi üzerinden kişilerin kendi gireceğini ve denetimini kendi yapacağını dile getiren Toparlar sözlerine şöyle devam etti: 
"Bu uygulamaya göre şoför aracını en fazla 7,5 saat kullanabilecek ve tekrar kullanabilmesi için 24 saat geçmesi gerekecek. Bu bekleme süreci son derece fazla. Bu sebeple her araçta 2 ya da 3 şoför olması gerekecek ve bu da işçi maliyetlerinin 1,5 – 2 kat artmasına sebep olacak. Diğer maliyet artışları da göz önünde bulundurulduğunda uygulama ile ilgili kararın yeniden gözden geçirilmesi gerektiğini düşünüyorum. Avrupa ülkelerinde, Rusya, ABD, Çin gibi ülkelerde uygulanan bu sisteme karşı değilim. Ancak herşeyin nakliyesi var. Dolayısıyla her ürüne ek maliyet getireceğini ve enflasyon yaratacağını göz ardı etmemek gerekir. 1 Ocak 2020 bu uygulama için erken bir tarihtir, Lojistik sektörünün içinde bulunduğu zor şartlar dikkate alınarak, söz konusu tarihin yeniden ele alınması gerektiğini belirtmek isterim."

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.