Site Rengi

DOLAR 32,3777
EURO 34,7303
ALTIN 2.428,16
BIST 9.967,87
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Eskişehir 19°C
Az Bulutlu
Eskişehir
19°C
Az Bulutlu
Pts 22°C
Sal 17°C
Çar 20°C
Per 18°C

Milli Eğitim Bakanlığı’nın Yeni Yol Haritası

15.08.2019
A+
A-

Milli Eğitim Bakanlığı, 2018 yılının geride bırakılan bölümünün analizini yaparken Temmuz-Aralık dönemiyle ilgili beklentilerini ve hedeflerini belirledi. 16 Ağustos’ta yayımlanan 2018 Yılı Kurumsal Mali Durum ve Beklentiler Raporu’nda bakanlığın ilgili birimlerince yürütülen faaliyetlerine de yer verildi.  Raporda belirtilen, bu yılın sonuna kadar atılacak önemli adımlardan bazıları şöyle

Ders kitapları e-Müfredatta

Ders kitapları ve eğitim araçları incelemeye ilgili çalışmalar kapsamında elektronik ortamda incelenmek üzere e-Müfredat sistemine ders kitabı girişi, yayınevleri ve ilgili genel müdürlüklerince yapılacak. Elektronik ortamda incelenmek üzere e-Müfredat sistemine girişi yapılan kitapların panelistlerce irdelenmesi ve panel toplantılarının gerçekleşmesi sağlanacak.

Teftiş Kurulu Başkanlığı tarafından e-Dönüşüm kapsamında modüler yapıda tasarlanan ‘Özdenetim ve Özdeğerlendirme Modül’ sistemi tamamlanarak, 2018-2019 eğitim öğretim yılı başında kullanıma açılması amaçlanıyor. 2020-2024 Stratejik Planı hazırlık çalışmalarına yayımlanacak olan MEB 2020-2024 Stratejik Planı Genelgesi ile başlanacak. ‘Cumhuriyet Döneminde Türk Eğitim Sistemindeki Gelişmeler’ kitabına son hali verilerek yayınlanacak.

LİSE ÖĞRENCİSİNE ÇİFT ANADAL

Okul öncesi, ilkokul ve ortaokullarda uygulanmak üzere ‘Satranç Öğretim Programı’ hazırlanacak. İngilizce 5 ve 6’ncı sınıf öğretim programları ve materyalleri oluşturulacak. Öğretmen ve öğrencilere yönelik yardımcı materyaller düzenlenecek. Yıl sonuna kadar üniversitelerdeki yapıya benzer bir uygulama liselerde de olacak. Ortaöğretim (lise) öğrencilerinin eğitim ve öğretimlerine devam ederken tercih edecekleri başka bir meslek alanına ilişkin becerileri kazanmalarını ve bu kazanımların belgelendirilmesini sağlayacak (yandal, çift anadal vb.) esnek bir yapıya geçilecek.

1762 OKULA KGYS GELİYOR

EBA portalı üzerinden sunulacak, yalnızca sınıf seviyelerine uygun olarak müfredatla eşleşmiş içeriklerin bulunduğu ve bu içerikler üzerinden öğrenci ile öğretmen davranışlarının raporlanabildiği eğitim portalı geliştirilmesi planlanıyor. MEB ile İçişleri Bakanlığı arasında imzalanan ‘Okullarda Güvenli Ortamın Sağlanmasına Yönelik Koruyucu ve Önleyici Tedbirlerin Artırılmasına İlişkin İşbirliği Protokolü’ kapsamında fiber ağ altyapıları tamamlanan 1762 okulun Kent Güvenliği Yönetim Sistemi’yle (KGYS) bütünleşik hale getirilerek, okullardaki güvenlik arttırılacak. İnternet erişimi olmayan okullara WİMAX projesiyle internet erişimi sağlanacak.

Öğretmenlik meslek kanunu

Öğretmen Strateji Belgesi’nde yer alan ‘ öğretmenlik mesleğine ilişkin mevzuatın güncel ihtiyaçlar doğrultusunda yeniden düzenlenmesi’ eylem maddesine yönelik olarak ‘Öğretmenlik  Meslek Kanun’ taslağı oluşturulacak. Yönetici ve öğretmenlerin bilgi, beceri, tutum ve değerlerinin güncellemelerini sağlayacak, belli alanlarda ihtisaslaştıracak ve yüz yüze eğitim ile uzaktan eğitim verebilecek şekilde öğretmen akademi sisteminin hayata geçirilmesine yönelik olarak hazırlanan ‘Öğretmen Akademileri Yönetmeliği’ taslağına nihai şekli verilecek. ‘Öğretmenimle 2023’e Projesi’ kapsamında eğitici eğitimi almış öğretmenler tarafından mahalli olarak alan bazlı eğitimler verilecek, farklı alanlardan 750 öğretmen de eğitici eğitimi alacak.

Din öğretmeninden kitapçık

Din Öğretimi Genel Müdürlüğü tarafından Anadolu imam hatip lisesi ve imam hatip ortaokullarındaki öğrencilerimizin Kur’an-ı Kerim’i doğru anlamalarına ve yorumlamalarına katkı sağlamak; dini terminolojiye ilgili birikimlerini artırmak amacıyla 40’ar kavramın tanımları ve açıklamalarının yer aldığı kitapçıklar okullarla paylaşılacak.”

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.