ScreenFest 4. Film Festivalleri Sempozyumu 3’üncü oturumu ile devam etti

22. Eskişehir Uluslararası Film Festivali çerçevesinde düzenlenen ’ScreenFest 4. Film Festivalleri Sempozyumu’nun 3’üncü oturumu yapıldı.
Oturum, Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi (İBF) Şener Şen Salonu’nda gerçekleştirildi. Moderatörlüğünü Munzur Üniversitesi’nden Doç. Dr. Ali Karadoğan’ın üstlendiği oturumlara Türkiye’nin çeşitli üniversitelerinden akademisyenler sunumlarıyla katıldı.
Seyirici oluşturma stratejileri ele alındı
Başkent Üniversitesi’nden Dr. Öğr. Üyesi İclal Can Gürbüz, ’German Films ve Kino Programı Örneğiyle Film Festivallerinde İzleyici Geliştirme’ başlıklı sunumunda uluslararası iş birlikleri ve seyirci oluşturma stratejilerini ele aldı. Dokuz Eylül Üniversitesi’nden Dr. Öğr. Üyesi Dilek Çakır, ’Bourdieuian Mücadele Alanları Olarak Film Festivalleri: Film Festivallerini ve Festival İzleyicilerini Şekillendiren Çok Katmanlı Güç İlişkileri’ sunumunda festival alanlarını sosyolojik bir çerçevede de değerlendirdi.

Erişilebilirlik odaklı tasarım anlayışları tartışıldı
TED Üniversitesi’nden Dr. Öğr. Üyesi Ersan Ocak ve Berke Atasoy, ’Film Festivali Seyircisine Kullanıcı Deneyimi Tasarımı Odaklı Bir Yaklaşım: Engelsiz Filmler Festivali Örneği’ başlıklı sunumlarında erişilebilirlik odaklı tasarım anlayışlarını tartıştı. Galatasaray Üniversitesi’nden Doç. Dr. Murad Özdemir, ’Film Festivals and Student Audiences in Turkey: Embodiment, Mobility and Affect’ sunumunda öğrenci izleyicilerin deneyimlerine odaklandı. İstanbul Bilgi Üniversitesi’nden Sena Öndün Sivas ise ’Arthouse Seyirciliği ve Festival Deneyimi: Kadıköy Sineması İzleyicisi Üzerine Bir İnceleme’ başlıklı sunumuyla alternatif sinema izleyiciliğini ve festival deneyimlerini değerlendirdi.
Oturum, moderatör Doç. Dr. Ali Karadoğan’ın konuşmacılara teşekkür belgelerini takdim etmesiyle sona erdi.