Site Rengi

DOLAR
EURO
ALTIN
BIST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Eskişehir °C
Eskişehir
°C
°C
°C
°C
°C

Yeni uygulama Eskişehir’de başladı

Yeni uygulama Eskişehir’de başladı
19.05.2025
A+
A-

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin ilk melodili yol uygulamasının ikinci etabının Eskişehir-Ankara Devlet Yolu’nda başladığını açıkladı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’de bir ilk olan melodili yol uygulamasını Ankara’nın Nallıhan-Beypazarı Devlet Yolu’nda hayata geçirdiklerini açıkladı. Bakan Uraloğlu, bu yenilikçi sistemin, yola entegre edilen özel işaretlemeler veya oyuklar sayesinde araç geçişi sırasında ses üretmesi prensibine dayandığını ifade etti.

“Sürücüler belirli bir hızda ilerlerken Mozart’ın ünlü ‘Türk Marşı’ eserini net bir şekilde duyabiliyor. Bu da sürüş deneyimine hem güvenlik hem de estetik katıyor” dedi.

ESKİŞEHİR’DE DE BAŞLADI!
Melodili yol sisteminin ikinci etabının başlatıldığı bilgisini de veren Uraloğlu, 17 Mayıs 2025 tarihinde Ankara-Eskişehir Devlet Yolu’nun Sivrihisar çıkışındaki 37. kilometrede yer alan Kertek mevkiinde çalışmaların başladığını açıkladı. Uygulamanın çevreye olan etkisini de değerlendiren Uraloğlu, benzer projelerin yapıldığı ülkelerde, yerleşim yerlerine yakın konumlarda gürültü şikayetlerinin arttığını, bu nedenle Türkiye’de uygulamaların yerleşim alanlarından uzak bölgelerde planlandığını vurguladı.

 

Bakan Uraloğlu, melodili yol uygulamasının başarılı ve uzun ömürlü olabilmesi için belirli teknik şartların sağlanması gerektiğini de belirtti. Bu sistemin, araçların saatte ortalama 100 kilometre sabit hızla seyrettiği, yol eğiminin bulunmadığı, asfalt yüzeyinin pürüzsüz ve düzgün olduğu yollar için uygun olduğunu ifade etti. Ayrıca, bu uygulamanın ağır taşıt trafiğinin düşük olduğu, düşük trafik yoğunluğuna sahip bölgelerde yapılmasının melodinin net duyulması açısından büyük önem taşıdığını söyledi.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.