Site Rengi

DOLAR 32,3763
EURO 34,7656
ALTIN 2.429,79
BIST 9.945,55
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Eskişehir 23°C
Az Bulutlu
Eskişehir
23°C
Az Bulutlu
Sal 17°C
Çar 18°C
Per 18°C
Cum 18°C

TÜKDES:“ telekomünikasyon sağlayıcıları da; arıza/kesinti bildirsin “

TÜKDES:“ telekomünikasyon sağlayıcıları da; arıza/kesinti bildirsin  “

Habersiz telekomünikasyon kesintilerini değerlendiren Tüketiciyi Destekleme Derneği(TÜKDES) Genel Başkan Yardımcısı Eyüp DOKUZLAR “telekomünikasyon temel ihtiyaçtır, telekomünikasyon hizmet sağlayıcıları; bölgesel kesintileri tüketicilere haber vermelidir. ”dedi.
Genel Başkan Yardımcısı Eyüp DOKUZLAR konuyla ilgili şu açıklamayı yaptı: Telekomünikasyon (internet, sms, telefon vb.)hayatın olağan akışının ayrılmaz bir parçası haline gelmiş, zaruri ihtiyaç olmuştur. Teknolojik iletişimin varlığı hayatı kolaylaştırırken yokluğu hayati öneme sahip iş ve işlemlerin yapılamamasına sebep olmaktadır.
Fatura ödeme, başvuruda bulunma, hastane randevusu alma vb. işlemler telekomünikasyonla yapılabilmekte erişim olmadığı hallerde hak kayıpları oluşmaktadır. Telekomünikasyon erişiminin varlığına güvenen tüketici cihazını açtığında; erişimin olmadığını fark etmekte önce kendi cihaz ve kablolarını kontrol etmekte erişim yokluğunun kendi kurulumundan kaynaklamadığına kanaat getirdiğinde; hizmet sağlayıcıyı aramakta, hizmet sağlayıcısından; 2-3 gündür bölgesel bir kesinti olduğunu ekiplerin arızayı gidermek için özveriyle çalıştıkları cevabını
almaktadır. Bölgesel kesintiler SMS ile tüketicilere bildirilmeli, ücret tahakkuk ettirilmemeli…

Telekomünikasyon erişimi olmayan tüketiciler; son ödeme günü gelen faturasını ödeyememekte, son başvuru tarihi gelen başvurusunu yapamamakta, hastane randevusu alamamakta vb. işlemlerini yapamayarak hak kaybına uğramaktadır. Telekomünikasyon servis sağlayıcıları; bölgesel telekomünikasyon kesintilerini SMS ile o bölgedeki abonelerine bildirmeli, hizmet sağlayamadığı zaman diliminde arızanın olduğu bölgedeki abonelerine tarifeleriyle orantılanarak kullanıl(a)mayan tarife miktarlarına ücret tahakkuk ettirmemelidir.
BTK mevzuatta yeni düzenleme yapmalı… Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu(BTK) bölgesel telekomünikasyon kesintilerinin SMS ile arızanın olduğu bölgedeki abonelerine bildirilmesini ve hizmet sağlanamayan zaman diliminde tüketicilerin tarifeleriyle orantılanarak kullanıl(a)mayan tarife miktarlarına ücret tahakkuk ettirilmemesini mevzuata eklemeli;tüketicilerin mağduriyetini önlemelidir. Hak arandıkça haksızlıklar azalır…
Hak kaybına uğrayan tüketiciler; kesintinin olduğu zaman dilimindeki ücretlerini ve hak kaybı  nedeniyle uğradıkları zararı telekomünikasyon firmalarından talep etmelidir. Uyuşmazlık durumunda; 2023 yılı için 66.000TL’ye kadar olan uyuşmazlıklarda ikamet ettikleri İl’in/İlçe’nin Tüketici Hakem Heyetlerine, 66.000TL ve üzeri uyuşmazlıklarda dava şartı olarak arabulucuya, uyuşmazlığın devam etmesi halinde Tüketici Mahkemesine başvurmalıdır.

Hak arandıkça haksızlıklar azalır.
#TÜKDES #Telekomünikasyon #BilgiTeknolojileriVeİletişimKurumu #BTK
Eyüp DOKUZLAR
TÜKETİCİYİ DESTEKLEME DERNEĞİ l GENEL MERKEZ l İstiklal Mh.Ertuğrul Bey Sok.No:5
Özer İşhanı Kat:1/125
Odunpazarı-Eskişehir|Tel: 0 222 221 21 82| www.tukdes.org| e.mail:[email protected]

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.