Site Rengi

DOLAR 32,4161
EURO 34,8475
ALTIN 2.429,20
BIST 9.915,62
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Eskişehir 19°C
Az Bulutlu
Eskişehir
19°C
Az Bulutlu
Pts 22°C
Sal 17°C
Çar 20°C
Per 18°C

TÜKDES:“Tüketicilerin en önemli şikâyetlerinden birisi trafik sıkışıklığı”

TÜKDES:“Tüketicilerin en önemli şikâyetlerinden birisi trafik sıkışıklığı”
20.09.2023
A+
A-

Eskişehir’de yaşanan trafik sıkışıklığı konusunda açıklama yapan Tüketiciyi Destekleme Derneği (TÜKDES) Genel Başkan Yardımcısı Dr. Gültekin GÜLLÜ, “Eskişehir’de trafik sıkışıklığı ile ilgili yaşanan sorunlar, tüketicileri ekonomik, psikolojik, zaman yönünden mağdur etmekte ve sağlıksız bir çevrede yaşamaya mahkûm kılmaktadır” dedi. TUKDES Genel Başkan Yardımcısı Dr. Gültekin GÜLLÜ şu açıklamayı yaptı.

Eskişehir’de trafik sıkışıklığı, ulaşım ve toplu taşıma sorunlarının temel sebepleri şunlardır:
1-Mevcu tramvay hatları, altyapısı ve işletmeciliği çok zayıf, kapasitesi çok yetersiz ve şehrin ana arterleri üzerine
yapıldığı için trafik sıkışıklığının en önemli sebeplerinden birisidir.
2-Eskişehir Büyükşehir Belediyesi (EBB) tarafından ihtiyaç olan yerlerde yeraltı ve yer üstü otoparkları yapılmadığı
ve daha çok cadde üzeri otopark işletmeciliği yapılmakta, bu durumda şehir içi trafik akışını olumsuz yönde
etkilemektedir.
3-EBB şimdiye kadar hiçbir köprülü kavşak, altgeçit yapmadığı için bu yetersizlikler de trafiği kesintiye uğratmaktadır.
4-Yollar çok bozuk, trafik işaretleri yetersiz, hız kesiciler yanlış ve standart dışı kullanılmakta, sokak ve caddelerdeki
trafik dubaları yanlış yerlere konulduğu için trafik akışını kısıtlamakta ve engellemektedir.
5-EBB tarafından sunulan toplu taşıma alternatifleri çok kısıtlı, toplu taşıma konforu çok yetersiz, toplu taşıma
durakları demode, bakımsız, korunaksız ve özellikle minibüsler ve otobüsler eski, içleri, kötü, düzensiz ve kirlidir.
6-Eskişehir’de yeterli bölünmüş yol olmadığı için ulaşım sistemine bağlı olarak çalışan trafik sinyalizasyon sistemi,
akıllı yeşil dalga sisteminde düzenlenemediğinden dolayı araçlar her trafik ışığında beklemek zorunda kalmakta ve
şehrin her yerinde trafik sıkışıklığı yaşanmaktadır.
Uzun, orta ve kısa vadede çözüm önerilerimiz şunlardır:
1-Şehri batı ve doğu istikametinde merkezden ikiye bölen, Porsuk Nehri Eskişehir’in hayat kaynağı olup, sadece su
yolu olarak değil, şehir içerisinde toplu ulaşım hatlarıyla bağlantılı, alternatif ayrı bir toplu ulaşım hattı olarak
kullanılmalıdır.
2-Eskişehir merkezde ve merkezin çeperlerinde alternatif ulaşım için bisiklet yolları olabildiğince yaygınlaştırılmalı
ve sadece spor amaçlı değil, şehir içi ulaşım amaçlı ve toplu ulaşım duraklarına entegre olacak şekilde yapılmalıdır.
3-Eskişehir’de yerin altı olabildiğince kullanılmalıdır. Merkezi ve önemli anayol geçişlerinin olduğu yerlerde
kesintisiz trafik akışı sağlayan, çokça yeraltı çarşılı alt geçitler yapılmalıdır.
4-Eskişehir merkezde, bölünmüş yollar çok kısıtlı olup, bulvar ve bölünmüş yol ulaşım ağı olabildiğince arttırılmalıdır.
5-Eskişehir merkezde trafiğin kesintisiz akması ve işlemesi için, kritik merkezlerde ve kavşaklarda, batçık altgeçitler
ve köprülü kavşaklar yapılmalıdır. Yatay ve düşey trafik işaretleri, trafik altyapısı, yollar, yenilenmeli ve geliştirilmelidir.

6-Uygun yerlerde, yap-işlet modeliyle, toplu taşımayla bağlantılı yeraltı ve yerüstü otoparkları yapılmalıdır.
7-Eskişehir toplu ulaşım sistemleri bütün engellilerin kullanımına uygun, herkes için erişilebilir ve konforlu olmalıdır.
8-Eskişehir’in toplu ulaşım sistemi ana hattı, en doğudan en batıya şehrin merkezlerinden geçecek şekilde düz bir ana omurga metro hattı üzerine kurulacak şekilde bir ulaşım mastır plan yapılmalı ve fizibilite çalışmalarına başlanmalıdır.
9-Bu metro hattına göre, seyreltilmiş kırkayak iskelet sistemi model alınarak, kuzey ve güney yönlerinde oluşturulan toplu ulaşım hatları, ana omurga metro hattına bağlanacak şekilde planlanmalıdır.
10-Şehrin güneyinden, şehir merkezine inen bir raylı sistem metro hattı ve ayrıca lastik tekerliler için ana yollarla
bağlantılı bir tünel yol çalışması yapılmalıdır.

TÜKETİCİYİ DESTEKLEME DERNEĞİ l GENEL MERKEZ| İstiklal Mah. Ertuğrul Bey Sokak No: 5 Özer İşhanı
Kat:1/125 Odunpazarı-Eskişehir Tel: 0 222 221 21 82| WWW.TUKDES.ORG| e-mail: [email protected]şehir’in vizyonu ve potansiyeli yapılacak bütün bu çalışmaları gerekli kılmaktadır. Eskişehir’de, ulaşımla
ilgili yapılacak bu çalışmalar, EBB’nin asli görevidir. Eskişehir’in çok zayıf olan ulaşım altyapısı ve yaşanan trafik
sıkışıklığı, tüketicileri sağlıklı bir çevrede yaşama hakkından mahrum etmektedir. Trafik sıkışıklığının önlenmesi ve
sağlıklı ulaşım tüketiciler ve bütün hizmet alıcalar için vazgeçilmez bir haktır. Eskişehir halkı daha sağlıklı, hızlı,
etkin, verimli ve konforlu ulaşım hakkını, bütün hizmet alıcılar ve gelecek nesiller için EBB’den ısrarla talep etmesi
gerekir.
#TÜKDES #EBB #EskişehirdeTrafikSıkışıklığı #EskişehirMerkezdeUlaşımProblemleriVeÇözümÖnerileri
Dr. Gültekin GÜLLÜ
TUKDES Genel Başkan Yardımcısı

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.