Site Rengi

DOLAR 32,4855
EURO 34,6930
ALTIN 2.405,19
BIST 10.045,74
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Eskişehir 18°C
Az Bulutlu
Eskişehir
18°C
Az Bulutlu
Per 18°C
Cum 16°C
Cts 12°C
Paz 18°C

Gecikmiş dil konuşma bozukluğu konuşuldu

Gecikmiş dil konuşma bozukluğu konuşuldu
22.03.2024
A+
A-

Anadolu Üniversitesi Dil ve Konuşma Bozuklukları Eğitim, Uygulama ve Araştırma Merkezi (DİLKOM) tarafından düzenlenen “4 Yaşına Kadar Bekleyin, Konuşur. Demeyin” başlıklı seminer, DİLKOM Prof. Dr. Seyhun Topbaş Seminer Salonunda gerçekleştirildi.

Sağlık Bilimleri Fakültesi Dil ve Konuşma Terapisi Bölümü Öğretim Elemanı Arş. Gör. Buğse Durmuş’un konuşmacı olduğu seminere öğretim üyeleri ve öğrenciler katılım gösterdi. Gecikmiş dil konuşma bozukluğundan söz eden Arş. Gör. Buğse Durmuş, “Çocuklar arasında çeşitli bireysel farklılıklar gözlemliyoruz ve bu bireysel farklılıklar da dil gelişimindeki herhangi bir bozukluktan kaynaklanabiliyor. Bir çocuğun dil gelişimi tipik dil gelişimi basamaklarıyla benzer sırayla ilerlemekte ancak daha yavaş bir gelişim gösterirse biz bu durumda gecikmiş dil konuşmadan şüpheleniyoruz. Gecikmiş dil konuşma, 2 yaş civarı çocuklarda yüzde 15,3 yaş civarı çocuklarda ise yüzde 17,5 gibi yüksek bir oranda gözlemleniyor. Çocuk konuşmaya da seslere yanıt vermiyorsa, iletişim kurma girişimi azsa ya da hiç yoksa bu durum bizi şüphelendirmeli. Gecikmiş dil konuşması olan çocukların çoğu erken dönemde aldıkları etkili terapi ve aile desteğiyle birlikte akranlarının seviyesini yakalayabiliyor. Gelişim bir bütündür ve bir gelişim alanında yaşanan gecikme/bozukluk diğer alanları da olumsuz etkileyebilir. Çocukların dil becerilerinin beklenen düzeyin altında olduğu düşünülüyorsa tanı için bir Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları hekimine; tarama, değerlendirme, müdahale ve izleme süreçlerinde ise Dil ve Konuşma Terapistlerine başvurulması gerekmekte. Aileler de evde yapabilecekleriyle ilgili terapistler tarafından mutlaka bilgilendirilmeli.” diye konuştu.

Seminer, katılımcıların sorularının cevaplanmasının ardından sona erdi.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.