Site Rengi

DOLAR 32,4375
EURO 34,7411
ALTIN 2.439,70
BIST 9.915,62
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Eskişehir 20°C
Az Bulutlu
Eskişehir
20°C
Az Bulutlu
Pts 19°C
Sal 19°C
Çar 20°C
Per 19°C

Kesikbaş: URAYSİM Eskişehir’i Dünya Ligine Çıkaracak

Kesikbaş: URAYSİM Eskişehir’i Dünya Ligine Çıkaracak

Eskişehir Sanayi Odası Başkanı Celalettin Kesikbaş, Son günlerin Eskişehir gündemi olan Uraysim Projesi ile ilgili görüşlerini dile getirerek URAYSİM Neden Engellenmemelidir?  Flodu ile fikirlerini kamuoyu ile paylaştı.

Celalettin Kesikbaş; Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşen’in URAYSİM projesini yargıya götürüp engellediğini  anlatan paylaşımına atıfta bulunarak; Ulusal Raylı Sistemler Test ve Araştırma Merkezi (URAYSİM), Türkiye’nin 11. Kalkınma Planında yer alan, Eskişehir’de kurulum çalışmaları devam eden ve ülkemizi demiryolu taşımacılığı konusunda yurt dışına bağlılıktan kurtaracak olan çok önemli ve STRATEJİK bir projedir. Eskişehir’de demiryolculuk kent kültürünün ayrılmaz bir parçasıdır dedi.

ESO Başkanı Kesikbaş,Eskişehir halkı, demiryolunu tanır ve sever. Eskişehir yüz yılı aşkın demiryolu tarihi ve kültürü ile URAYSİM’i en çok hak eden kenttir.URAYSİM’de demiryolu sektöründeki her türlü çeken ve çekilen aracın testleri yapılabilecektir. Test edilen ve geliştirilen her ürün, bunların teknik bilgi birikimi ve sınai mülkiyet hakları ülkemizde kalacaktır dedi.

Kesikbaş,URAYSİM demek, BİLİM demektir. URAYSİM kapsamında, merkezin faaliyete geçmesinde görev alacak tüm mühendislik bilim alanlarından onlarca araştırma görevlisinin yüksek lisans ve doktora çalışmaları yurt dışında tamamlanmıştır ve bu artarak devam edecektir.

URAYSİM, hızlı tren setlerinin, yeni nesil lokomotiflerin ve vagonların geliştirileceği ve hatta üretileceği yer demektir. URAYSİM projesiyle; öncelikle TCDD ve hafif raylı sistemleri kullanan kentlerimizin artan ihtiyaçları karşılanacak ve ülkemiz gerek demiryolu taşıtları gerekse de çeşitli bileşenlerini ihraç edilebilecektir.

Celalettin Kesikbaş,URAYSİM demek, TEKNOLOJİ demektir. URAYSİM projesi tamamlandığında ülkemiz Avrupa’da 400 km/saat hızda seyreden Yüksek Hızlı Tren testlerinin yapılabileceği 52,93 km uzunluğunda test yoluna sahip İLK ÜLKE olacaktır. Bunun yanı sıra URAYSİM’de konvansiyonel dizel ve elektrikli lokomotifler, metro araçları, tramvaylar, vagonlar ve hafif raylı sistem araçlarının testleri yapılabilecektirdedi.

ESO Başkanı,URAYSİM demek, GELİR ve İSTİHDAM demektir. URAYSİM, yüksek hızlı trenlerin test ve sertifikasyonu için hiçbir Avrupa ülkesinde yer almayan ileri teknoloji hizmetleri sunacaktır. Böylece URAYSİM, ülkemizi raylı sistemler alanındaki uluslararası pazarın en önemli oyunculardan biri haline getirecektir.

URAYSİM ile birlikte sektörde faaliyet gösteren birçok uluslararası firma Eskişehir’de yeni yatırımlar ve iş imkanları yaratacaktır.URAYSİM, Eskişehir’i dünya ligine çıkaracak projedir.

URAYSİM, bir TASARIM ve AR-GE merkezidir. Sadece Eskişehir değil tüm ülkede üretilen demiryolu bileşenlerinin test ve geliştirme merkezi olacaktır. Yani Türkiye’nin ve yakın coğrafyanın her yerinden test ettirilecek tren setleri ve araçları Eskişehir’e gelecek, sertifikasyonları burada yapılacaktırdedi.

Celalettin Kesikbaş,Ülkemizin Raylı Sistemler Alanındaki Önemli Projeleri:

✓ Milli Yüksek Hızlı Tren Projesinde 96 YHT setinin üretilmesi

✓ Sektörde 45 Milyar dolarlık yeni yatırım yapılması

✓ Birçok kente yeni YHT bağlantısının sağlanması

✓ Demiryolunun yük taşımacılığındaki payın yüzde 15’e, yolcu taşımacılığındaki payın ise yüzde 10’a çıkarılması

✓ Lojistik merkezleri, limanlar ve OSB’ler arasındaki demiryolu bağlantılarının kurulması

✓ 10 bin kilometre yeni yüksek hızlı tren ağının inşa edilmesi

✓ 5 bin kilometre konvansiyonel yeni hat inşa edilmesi demektir ifadelerini kullandı.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.