Site Rengi

DOLAR 32,3778
EURO 34,7209
ALTIN 2.427,46
BIST 9.985,09
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Eskişehir 19°C
Az Bulutlu
Eskişehir
19°C
Az Bulutlu
Pts 22°C
Sal 17°C
Çar 20°C
Per 18°C

Odunpazarı Belediyesi’nin Doğrudan Mal Alımları ve Beşcen Gıda

Odunpazarı Belediyesi’nin adına medya denilen şeye ve Reklam giderlerine 2022 yılında 10 milyon liradan fazla parayı neden akıttığı anlamak için önümüze nefis bir örnek çıktı.Dijital yayın yapan “Sol”görünümlü operasyonel “Diken”isimli platformda CHP’de Yılmaz Hoca ile Kazım Kurt Büyükşehir Belediye için çekişiyor diye analiz yayınlandı.Tezata bakın ki yazı gündemde iken,Odunpazarı Belediyesi tarafından fonlanan Özgür Fethi Demirtaş’a ait Es Tv’ye çıkan Kazım Kurt “CHP’liler beni niye kucaklamıyor“diye duygu sömürüsü yapıyordu.

Biz işimize bakalım. Meclis üyesi Sayın Yüksel Yoldaş’ın,tamamen belge ve bilgiler üzerinden hazırladığı “Denetim Raporu”ndan yola çıkarak,2021 yılında çıkan tasarruf genelgesinden dolayı engellendigini iddia eden Kazım Kurt’un Belediyesi nasıl çalışıyormuş görelim.

Raporu kamuoyuna sunarken Belediye ve başka bir kamu kurumunda üst düzey yöneticilik yapmış ve yapan kişilerden yardım aldığımı belirterek haklarını teslim edeyim.Sonuçta ben BRAVDA’da ki herbokologlardan değilim.Kamu kurumlarında mal ve hizmet alımları ile yapım işlerin de belirli bir limit üzerinde ihale yapılması yükümlülüğü vardır.Bu alt limit 2022 yılında 218 bin 395 TL olarak belirlenmiştir. 

Fakat bununda sınırı vardır “Kamu ihale kanununun 62.maddesi (ı) bendi ‘bu kanunun 21 ve 22.maddelerindeki parasal limitler dâhilinde yapılacak harcamaların yıllık toplamı, idarelerin bütçelerine bu amaçla koyulacak bütçelerin %10’unu kamu ihale kurulunun uygun görüşü olmadıkça aşamaz.(Rapordan) Ancak Odunpazarı Belediyesinin mal alımlarında, doğrudan alım limiti bütçenin %10 miktarı olan 10 milyon 285 bin 200.Lirayı geçmemesi gerekirken 21 milyon 527 bin 873,24 TL. olarak gerçekleşiyor.

Bu aşım için Kamu İhale Kurumu’ndan uygun görüş de alınmıyor.Herkes işin teknik detayı bilemez.

Daha açayım.”Doğrudan Temin”denilen yöntemde ilana çikma zorunluluğunuz yoktur.İstediğiniz kişiden mal ve hizmeti alır yanına da 2 adet başka teklif koyarsınız.Yorum size ait…..

İhale ile yapılan işler de kamunun menfaati korunması ve kaynakların verimli kullanılması için rekabetin sağlanması esastır.Mesela Park Bahçeler Müdürlüğü yapmış olduğu ihalelerde, yıllardır doğrudan temin yoluyla alım yaptığı aynı firmalardan yaklaşık maliyet oluşturmak için teklif alıyor.Tercih edilen firmalar genelde Eskişehir dışından.Örneğin kereste alımı için Malatya’dan dahi teklif alırken Eskişehir’den almıyorlar.

Önce yaklaşık maliyet nedir onu da açalım.Hizmet veya mal alım işi için ihaleye çıkmadan önce işin maliyetini kafadan atamayacağınıza göre bu işin maliyeti ne kadar olabilir diye en az üç firmalardan teklif almanız gerekiyor.

Odunpazarı Belediyesi’nin birimleri yaklaşık maliyeti oluşturmak için hep aynı firmalardan teklif alıyor.İhaleye yaklaşık maliyet veren firmalar katılıyor ve ihaleyi alan firma daha önce “Maliyetim” diye çıkarttığı rakamın altına düşen teklif veriyor.Bu arada teklifler kapalı zarfta verildiğini ekleyeyim.

Verebilir mi????Verir.

Soru şurada niye hep mi aynı firmalardan teklif alınır ve her zaman teklif veren üç firmadan bir tanesi işi alır.

Kanunen alır mı alır..

Çünkü kanunda kimden teklif alacağın yazmaz.

Örnek olarak, İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü ” Personel Öğle yemeği Hazırlanması ve Dağıtım

ihaleleri yapıyor.İhale yaklaşık maliyeti oluştururken tekliflerin alındığı firmalar ile ihaleye giren

ve ihaleleri alan firma sürekli aynı firma.

A) Öğle Yemeği Hazırlanması ve Dağıtım İhalesi

Yaklaşık Maliyet Teklifi Alınan Firmalar

 Şehir Çorba – Beşcen Gıda – Dünya Köfte

 İhaleye Teklif veren Firmalar

 Beşcen Gıda

B) Öğle Yemeği Hazırlanması ve Dağıtım İhalesi

Yaklaşık maliyet teklifi alınan firmalar

Şehir Çorba – Beşcen Gıda – Çakıröz Gıda

İhaleye Teklif veren Firma

Beşcen Gıda

C) Zabıta öğle yemeği hazırlanması ve dağıtım ihalesi

Yaklaşık maliyet teklifi alınan firmalar

 Şehir Çorba – Beşcen Gıda – Eskişehir Orğ.

 İhaleye Teklif veren Firma

 Beşcen Gıda

Bu firmayı özellikle örnek gösterdim.

Çünkü, kamuoyu bu firmayı,geçmiş yıllarda Belediyeye “Konteyner tekerleği” bile tedarik etmesinden özellikle “Özel Kalem” müdürlüğüne kestiği anormal çay faturalarından tanıyor ve önümüze daha çok çıkacak.

Bu durum raporda “İdarenin yaklaşık maliyet hesabı belirlerken aynı firmadan teklif aldığı ve firmaların yaklaşık maliyet için verdiği fiyatı yüksek verip, ihalede daha düşük teklif verdiği görülmüştür. Yapılan birçok ihalede firmaların ihale dosyası satın almasına rağmen ihalelere katılmadıkları ve birçok ihalede tek firmanın teklif verdiği görülmüştür.

Bu durum ihalelerde gerekli rekabet ortamının olmadığını göstermektedir. İhalelerde bazı firmaların ihaleye katılmasına rağmen vermiş oldukları teklif zarflarında ya fiyat teklifi vermemişlerdir ya da vermesi gereken evrakları eksik verdikleri için ihaleden elendikleri gözlemlenmiştir”olarak geçiyor.

Bir firma düşünün ihale şartnamesi alıyor.İhaleye giriyor ya teklif vermiyor ya da evrakı eksik çıkıyor.Olabilr mi ……

Niye olmasın.Fakat bu durumun ihalelerde tekrar tekrar görülmesi hayatın olağan akışına uygun mu…Bilmiyorum….Takdir sizin.

Kanunların ruhu vardır.Kanunda her şey detaylanamaz.İhale kanununu ruhu çok basittir.Kamu menfaati koru ve rekabeti olabildiğin oranda arttır.

Hep aynı firmalardan teklif alarak,doğrudan teminle mal alarak rekabeti arttıramazsınız.Önlerinde kanuni engel var mı ?????Yok…Ancak kanunların ruhuna göre hareket etmek isterseniz böyle yapmazsınız.

Her hangi bir Malatya Belediyesi,Malatya’dan temin edilebilecek bir mal için Eskişehirli bir firmadan teklif alsa orada ortalık yıkılır.Afyon,Kütahya,Tunceli veya Erzincan Belediyeleri orada üretilen,satılan bir malı başka bir ilden alsa diyemiyorum almaz,alamaz……

Kanuni engel mi var????Yok….Ama almazlar……Eskişehir duvar yazılarında yazdığı gibi “Sahipsiz”..bir kent.

Yine Kazım Kurt “Tasarruf ettik,kendi işimizi kendimiz yapıyoruz”diye konuşur durur.

Odunpazarı Belediyesi Park Bahçeler Müdürlüğü

Parklarda ot alma, çapa ve fidan çevresinin sulama çanağı işi”yaptırıyor bu iş karşılığında 108.887,00 TL ödeme yapıyor.

Raporda yazana aynen katılıyorum “Bünyesinde ciddi personel çalıştıran müdürlük her parkta en az 1 görevli çalıştırmasına rağmen bu işi bir firmaya yaptırması 5018 sayılı kanunun 1.maddesinde tanımlanan ‘’kamu kaynaklarının etkili, ekonomik ve verimli kullanılması amaçları ile uyumlu değildir.’’

O zaman bu iş kime neden yaptırıldı……

YENİKENT……

Odunpazarı Belediyesi Yenikent Mahallesinde hizmet binası yapımı için Göksel Mimarlığa 83.910.-TL bedelle “Yaklaşık maliyet ve Teknik Şartnamelerinin Hazırlanması işi yaptırılıyor”.

Fakat 4734 sayılı İhale Kanunun 9.maddesinde “Yaklaşık maliyetin hangi usul ve yöntemlerle belirleneceğinin hükmü açıktır.

“Mal veya hizmet alımları ile yapım işlerinin ihalesi yapılmadan önce idarece, her türlü fiyat araştırması yapılarak katma değer vergisi hariç olmak üzere yaklaşık maliyet belirlenir ve dayanaklarıyla birlikte bir hesap cetvelinde gösterilir.

Yaklaşık maliyete ihale ve ön yeterlik ilânlarında yer verilmez, isteklilere veya ihale süreci ile resmî ilişkisi olmayan diğer kişilere açıklanmaz.Yaklaşık maliyetin özel bir firmaya hazırlatılması 4734 sayılı kanunun 9 maddesine aykırıdır. (Rapordan)Şartnameler Madde 12- İhale konusu mal veya hizmet alımları ile yapım işlerinin her türlü özelliğini belirten idari ve teknik şartnamelerin idarelerce hazırlanması esastır. Ancak, mal veya hizmet alımları ile yapım işlerinin özelliği nedeniyle idarelerce hazırlanmasının mümkün olmadığının ihale yetkilisi tarafından onaylanması kaydıyla, teknik şartnameler bu Kanun hükümlerine göre hazırlattırılır.Denilmiştir.

Bünyesinde ciddi teknik kadrosu bulunan Belediye Teknik şartnameyi hazırlayacak bir personele sahip değil midir? Şartnamelerin belediye personeli tarafından hazırlanmasının mümkün olmadığının onayı Harcama yetkilisinden niçin alınmamıştır?

Nasıl böyle bir şey olabilir…Bu iddia doğru ise Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ile İçisleri Bakanlığını göreve davet ediyorum.Ak Parti’nin suç duyurusunda bulunmasını talep ediyorum

Meclis Üyesi Sayın Yüksel Yoldaş’ın hazırladığı bu rapor kitapçık hale getirilerek ders olarak okutulmalı.

Bunları da hazmedin turpun büyüğü en son da……..

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.